beantwoord

Alles in een. Pakket niet mogelijk maar wel kosten

• 20 september 2017
  • 5 reacties
  • 142 keer bekeken

Beste lezers , ik heb een dilemma,
Ik ben in een oud huis op zolder komen wonen. Verhuurder en eigenaar van het koophuis ( oude winkel op begane grond bouwjaar 1930+- . )
Vanuit sim only na veel bellen en vragen gekozen voor combi deal alles in een en dan internet en digitale tv. ( zonder vaste telefoon ) telfort duidelijk gemaakt dat bekabeling dmv boren, aanleggen of doortrekken van kabels niet mag van verhuurder ( van begane grond naar zolder )

Uiteindelijk met kpn en telfort gekozen voor draadloze apparaten voor in stopcontact , maar moest wel een modum worden aangesloten. Volgens adres en gegevens was aansluiting mogelijk.

Na veel zoeken vragen en monteurs bleek geen aansluiting mogelijk. Er loopt niks van straat naar het huis. Geen ISRA aanwezig. Wel veel zeer oude kabels doorgeknipt door vorige eigenaar

In 1e verdieping ziggo aangesloten door bedrijf voor verhuurder, maar verhuurder kan en wil geen kabels uitbreiden naar boven en of een abonnement erbij nemen bij ziggo op mijn eigen kosten ( werkgever betaald ziggo alles in 1 )
Ziggo kan geen nieuw abonnement oo mijn naam op zelfde adres afsluiten zonder toevoeging van huisnummer ( buren hebben al a en zelfs b)

Ik zit dus vast, opgezocht, moet een telefoonkabel vanaf straat naar huis worden aangelegd maar omdat het geen nieuwbouw is, op eigen kosten door kpn meer dan 700 euro ( ik gok op straat open leggen graven enzo )

Beide monteurs kosteloos aanwezig geweest en geconstateerd dat niks mogelijk was van wat ik had afgesloten. Ik mag kosteloos alles opzeggen. Ik heb meerdere malen contact gehad over het feit dat er niks aangesloten is of is gebeurd en of ik een rekening kon verwachten. Die zou ik niet krijgen, dag erna kreeg ik een mail met factuur van 114 . Dit terwijl ik ook duidelijk had gevraagd een kosten overzicht te willen ontvangen waar in staat wat die 114 maakt (wat kost wat ). Nooit gekregen. Uiteindelijk gebeld en ik zou het terug krijgen ,
20,67 is teruggestort uitleg waar ik dat van terug krijg?? Ik heb de doos van het doe het zelf alles in een pakket retour gestuurd. Aansluitkosten hebben ze genoemd maar ik heb niks op papier van die kosten, geen beschrijving . Er is ook niks aangesloten, alle kabels zijn getest maar niks deed iets. Oude doorgeknipte kabels.

Mijn vraag, hoe kan het dat ik niet de 114 euro terug krijg maar 20,67? Ze hebben al het materiaal terug en niks gebruikt om iets aan te leggen. Ze hebben geen enkele wijziging aangebracht in het huis, materialistisch gezien.

Iemand die hier ervaring mee heeft of hier iets over kan vertellen ?

Alvast bedankt voor het lezen en eventueel reageren
icon

Beste antwoord door Stephen 21 september 2017, 17:30

Beste kusmarjo, ik heb begrepen dat er vandaag contact is geweest met de Backoffice en dat de factuur van 114 euro wordt vergoed. Indien ik nog iets voor je kan betekenen dan verneem ik dit graag van je. Excuses voor het ervaren ongemak.
Bekijk reactie

5 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Hallo kusmarjo, welkom op het forum en bedankt voor het plaatsen van je verhaal. Ik betreur het dat ik je niet als klant kan verwelkomen. Ik heb gekeken in het systeem en eerlijk gezegd vind ik het ook vaag dat je maar 20,67 euro terug hebt ontvangen van de 114 euro. Ik zie dat je ook een draadloze verbindingsset had besteld. Had je deze ook samen met de andere apparatuur teruggestuurd en retourbewijs hiervan? In afwachting van jouw reactie.
Hallo, ik heb een retourbewijs gekregen en ik heb het bewijs van retouren op basis van antwoord nummer met postnl barcode en bon.ik heb de 114 zelf terug gezet op mijn bankrekening , dus het bedrag is nu teruggeboekt maar ik gok dat ik daar nog een bericht over krijg. Ik heb op internet verhalen gelezen over mensen die bedragen terugboekte waarbij incassobureaus werden ingeschakeld. Ik heb geen enkele dienst of data kunnen gebruiken en ik heb bewijs van retourneren van het doe het zelf pakket.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo kusmarjo, dat was geen probleem geweest. Ik zou je het resterende bedrag gewoon voor je terug kunnen storten. Aangezien je het gestorneerd dan moet dit even anders worden geregeld. Ik ga dit daarom doorzetten naar onze Backoffice en hen vragen om dit verder netjes af te handelen. Binnen twee werkdagen nemen zij contact met jou op. Laat je even weten zodra je bent gebeld? Bij voorbaat dank!
Danku ik wacht het af, en laat tijdig weten of alles is opgelost.
Reputatie 8
Badge +16
Beste kusmarjo, ik heb begrepen dat er vandaag contact is geweest met de Backoffice en dat de factuur van 114 euro wordt vergoed. Indien ik nog iets voor je kan betekenen dan verneem ik dit graag van je. Excuses voor het ervaren ongemak.

Reageer