Alle bedragen op factuur Mobiel vanaf 1 maart 2015 inclusief btw

• 3 februari 2015
  • 10 reacties
  • 2967 keer bekeken

Badge +2
De factuur wordt eenvoudiger voor onze klanten van Telfort Mobiel met een consumentenabonnement. Vanaf 1 maart 2015 worden alle bedragen op de factuur inclusief btw vermeld. Uit klantonderzoek is namelijk gebleken dat de factuur te ingewikkeld is.

Alle bedragen op telfort.nl en in de winkel communiceren wij al inclusief btw. Op de factuur staat momenteel alleen het totaalbedrag inclusief btw. De losse bedragen staan vermeld zonder btw, waardoor je ze niet direct herkent. Met de aanpassing op 1 maart 2015 streven wij ernaar een einde te maken aan deze verwarring.

Je wordt vooraf en achteraf op verschillende manieren door ons geïnformeerd over de wijziging:
• Via een tekst op de facturen van februari en maart
• Via een sms in februari (afhangend van de factuurperiodes)
• Via een melding op Mijn Telfort vanaf februari
• Via een pop-up in de Mijn Telfort-app in februari en maart
• Via een e-mail in februari
• Via de speciale pagina telfort.nl/btwfactuur vanaf februari

Handig! Factuurtype wijzigen
Alle klanten met een consumentenabonnement ontvangen de nieuwe factuur automatisch. Voor zakelijke klanten verandert er niets. Gebruik je het consumentenabonnement zakelijk? Dan kun je de btw-specificatie blijven ontvangen. Je kunt namelijk de btw-specificatie aan- of uitzetten door ‘toon btw aan’ of ‘toon btw uit’ te sms’en naar 1255. De btw-specificatie aan- of uitzetten kan ook via de klantenservice of in de winkel.

Verwerkingstijd wijzigen factuurtype
De wijziging wordt binnen één werkdag verwerkt en doorgevoerd op de eerstvolgende factuur. Is de wijziging aangevraagd kort voor de startdatum van de factuurperiode? Dan kan het voorkomen dat de wijziging een factuur later wordt doorgevoerd. Let op! We kunnen de wijziging alleen verwerken op de eerstvolgende factuur, als de wijziging uiterlijk is aangevraagd op de een-na-laatste dag voor de startdatum van de factuurperiode. In Mijn Telfort vind je de factuurperiode terug.

10 reacties

Hi Daphne,

zie ook mijn vraag:
https://forum.telfort.nl/factuur-260/btw-op-de-factuur-48579
En hoe krijg ik mijn beide mobiel abonnementen en thuis telefonie internet en tv op 1 factuur en dus ook 1 betaling?
Badge +2
Niet. Het zijn twee verschillende systemen technieken en dus ook facturatie systemen. Het is wel toekomst muziek dat het wellicht ooit wel mogelijk wordt, maar anderzijds zouden er ook mensen zijn die het overzicht kwijtraken met slechts één factuur, wat kost precies wat?

Je kan wél gebruik maken van Combivoordeel, zie www.Telfort.NL/combivoordeel
Beste Mathijs,
Bedankt voor de reactie

Maar ik deel je mening niet. Het is met de digitalisering bijna niet terug te halen welke afboeking bij welke rekening hoort. De omschrijving die telfort gebruikt bij de afboeking slaat kant nog wal. Kortom het kost nu veel werk om na te zoeken welke afschrijving bij welke factuur hoort. Op papier of in een mail factuur kan men dat gewoon netjes op volgorde zetten met onder aan het totaal bedrag en hoppa 1 afrekening. Wellicht moet ik dan maar weer naar handmatige betaling over gaan tot telfort besloten heeft het leven van de klant wat simpeler te maken.
Wellicht dat er mensen zijn die het wel met je eens zijn dat kan en mag natuurlijk zeker iedereen zijn smaak. Als men dan toch gaat ontwikkelen laat de keus dan bij de klant. Alles in 1 rekening of alles apart gefactureerd.
Badge +2
Voor wat jij wil bestaat toch gewoon wat? Namelijk: MijnTelfort.
De weigering van Telfort om voor niet zakelijke klanten een BTW factuur af te geven lijkt op chantage.
Zelfs in een supermarkt krijg je een bon met BTW. Niets moeilijks aan.
Overstappen naar andere provider is enige oplossing.
Badge +2
Als je naar bovenaan dit topic scrollt zie je dat je gewoon de btw vermelding zelf, op meerdere manieren, aan kan zetten...
Reputatie 1
Badge
[quote=Daphne - Telfort]

Kan ik een verzoek indienen om op mijn facturen vanaf maart alsnog met de BTW apart gespecificeerd te ontvangen?
[quote=sneoo4]

Kan ik een verzoek indienen om op mijn facturen vanaf maart alsnog met de BTW apart gespecificeerd te ontvangen?

Daar ben ik ook erg benieuwd naar.
Reputatie 4
Badge +1
Dag sneoo4 en Nientje, dit zoek ik graag voor jullie uit. Kunnen jullie mij een privébericht sturen met het 06-nummer en de exacte maanden waarvan jullie dit willen ontvangen?

Reageer