Afmelden bij BKR i.v.m. Hypotheek

• 20 juni 2018
  • 21 reacties
  • 325 keer bekeken

Reputatie 1
Beste,

we zijn jaren lang trots op Telfort als klant. Maar afgelopen twee weken heeft Telfort ons in de steek gelaten.
We zijn bezig met een Hypotheek aan te sleuten en bij diet proces hoort de BKR Registratie. De Bank gaf aan dat we moeten de 2x doorlopende mobiele abonnementen van Telfort aflossen.
Gelijk contact opgenomen met Telfort en ze hebben ons verwijzen naar de site om de aflossing digitaal te handelen. op 5 juni 2018 hebben we de aanvraag voor beide abonnementen digitaal ingediend en binnen 10 min hebben we de factuurs digitaal ontvangen. de betaling hebben we dan op 5 juni 2018 overgemaakt en volgens de site binnen 5 werkdagen worden de credits van beide abonnementen afgemeld bij BKR. Helaas heeft Telfort maar 1x abonnemet afgemeld en de andere niet. sinds gisteren probeer ik de medewerkers via de klantenservice uit te leggen dat de zaak niet goedgeregeld is, Het geld staat al twee weken op de rekening van Telfort en mijn Hypotheek gestagneert is.
Beste, voor mij het is serieus item en dient met spoed opgelost te worden maar de medewerkers bij de klantenservice geven ze aan dat ze mij niet kunnen verder helpen en dat de zaak ligt bij de juiste werknemer maar toch krijg ik niet te horen wanneer wordt het bedrag afgemeld bij BKR.

ik vind persoonlijk fouten kan/mag gebeuren maar dient gecorrigeerd te worden door Telfot en met Spoed.

Graag zie ik jullie actie voor de reactie hiervoor.

21 reacties

Reputatie 3
Badge +4
Hi JIllab,

Wat een ontzettend nare situatie zeg! Ik begrijp heel goed dat je dit zo snel mogelijk opgelost wilt hebben. Ik ben hier ingedoken en heb gebeld met 1 van mijn collega's van de afdeling die hier over gaat. Het klopt dat er nog een BKR registratie staat voor het nummer eindigend op 771. Omdat het om een klein bedrag gaat van €0,42, schelden we dit kwijt. We zijn ermee bezig om dit zo snel mogelijk voor op te lossen en ik verwacht volgende week een terugkoppeling te kunnen geven. Ik houd je op de hoogte en hoor het graag als ik hierin nog iets voor je kan betekenen!
Reputatie 1
Beste Rozemmarijn,
De factuur van Telfort is digitale link die is gekoppeld aan iDeal wordt per mail naar de klant verzonden vervolgens na het ontvangen van de digitale facatuur hoeft de klant maar alleen te klikken en te bevestigen om de betaling af te ronden. Wat ik wil hier zeggen dat de in houd van de factuur wordt door Telfort ingevuld. Dus het bedrag fout ingevuld door Telfort.
De digitale Data bij jullie of die van BKR leest een afwijking in het factuur van € 0,42 daarom wordt niet geeccepteerd. Weer fout van Telfort ten koste van de klant.
Reputatie 3
Badge +4
Hi JIllab,

Dank je wel voor je bericht. We kunnen niet exact achterhalen waarom dit bedrag is overgebleven. Dit is een geautomatiseerde transactie inderdaad, zoals je al aan gaf, en is in een van onze systemen niet volledig verwerkt.

Ik heb het nagevraagd bij de afdeling die dit verwerkt en zij geven aan dat de registratie er uiterlijk gisteren af moet zijn gehaald. De 42 cent heeft geen effect op je BKR registratie, omdat de volledige betaling wel is verwerkt in een ander systeem. Ik begrijp dat dit veel gedoe met zich heeft meegebracht. Wanneer je je BKR registratie wilt nakijken kun je dit op de website van de BKR aanvragen.

Wanneer ik je nog ergens in tegemoet kan komen hoor ik het graag!
Reputatie 1
Beste mensen,

Zoals jullie zien 8 dagen terug heb ik mijn probleem op dit forum geplaatst.
Op de site van Telfort wordt de registratie bij BKR binnen 5 werkdagen gedaan.
Mag iedeeen weten de registratie tot nu toe niet uitgevoerd. Let op ben bezig sinds 5 juni 2018. De kosten van de toestel staat sinds die datoum op de rekening van Telfort.
Kunnen jullie het voorstellen mijn hypotheek is afhankelijk geworden van Telfort.
Als ik maar weet wie de slimmerik die hij/ zij heeft dit regel bedacht, misschien kunnen ze me helpen zodat Telfort zijn werk goed doet.
Reputatie 8
Badge +11
..... heeft geen effect op je BKR registratie.....
Het BKR denkt daar blijkbaar heel anders over.
Reputatie 1
Heeft effect op mijn hypotheek
Reputatie 8
Badge +11
Ja, dat had ik begrepen. Ik weet niet of dat mogelijk is, maar kun je anders die rottige 42 cent niet gewoon betalen om van die registratie af te komen? Dan kun je tenminste verder en later uitzoeken hoe en wat met Telfort.
Reputatie 1
Beste,
Ik hoef niet blijven herhalen.
Ik als klant heb ik de factuur van Telfort digitaal per mail ontvangen. Deze is gekoppeld aan iDeal link met het bedrag dat Telfort heeft zelf berekent. Ik moest toen alleen akkoord geven en had ik geen invloed om het bedrag te aanpassen.
Dus weer een foutje van Telfort.
Zie eerste bericht!!!
Reputatie 8
Badge +11
Ik ben geen Telfort hoor. Ik probeer alleen mee te denken.
Reputatie 1
Oh, sorry
Ik ben zo gefrustreerd en boos op Telfort.

Mijn excuus
Reputatie 8
Badge +11
Snap ik, geen probleem hoor.
Hopelijk reageert Telfort snel. Zoiets zou toch te regelen moeten zijn.
Reputatie 8
Badge +7
Hoi Jillab, ik neem het even over van mijn colleg. Wat jammer dat het nog steeds niet is opgelost. Ik ga hiermee voor je aan de slag en geef je vandaag nog een update.
Ik heb je ook een privébericht gestuurd kun jij hiernaar kijken? Bij voorbaat dank!
Reputatie 1
BKR uitdraai is allang naar jullie verzonden. Hopelijk dat je hiermee een oplossing kunnen vinden
Reputatie 8
Badge +7
Hallo Jllab, ik heb het even uitgezocht met mijn collega. Volgens ons is het al afgehandeld. De BKR registratie is handmatig verwijderd door onze financiele afdeling vorige week donderdag.
Kun jij dat controleren? We zien je reactie graag tegemoet.
Reputatie 1
Zie bijlage, het is nog niet opgelost mensen!!!!!!

Afbeelding verwijderd i.v.m. privacy
Reputatie 3
Badge +4
Hi Jlllab,

De afbeelding die je plaatste heb ik opgeslagen en stuur ik door naar degene waar Stephen en ik contact mee hebben over deze situatie. Er is ook een intern verzoek geweest om het bedrag dat nog in ons systeem staat handmatig te verwijderen. Ik hoop zo spoedig mogelijk een update voor je te hebben, want ik begrijp heel goed dat dit ontzettend rot voor je is!
Reputatie 3
Badge +4
Daar was ik weer, @JIllab. Ik zie dat het bedrag in ons systeem nu volledig is verwerkt, dus dat proces is nu rond. Ik heb van mijn collega die dit in behandeling heeft begrepen dat er momenteel hard aan gewerkt wordt om de BKR registratie handmatig te verwijderen. Dit is niet gegaan zoals het normaal gesproken hoort te gaan. Zodra ik een update heb, meld ik dit uiteraard. Ik hoop dat dit zo spoedig mogelijk afgehandeld is.
Reputatie 1
Bedankt voor de moeite....
Reputatie 3
Badge +4
Hi JIllab,

Na een lange wacht tijd kom ik dan eindelijk met goed nieuws. De BKR registratie is verwijderd, er bleek een dubbele registratie te staan op je naam. De eerste is automatisch verwijderd, maar de tweede registratie niet. Dit is nu rond gelukkig. Ik heb van mijn collega begrepen dat je ook per mail op de hoogte bent gebracht. Laat je het me weten wanneer je nog vragen hebt of wanneer ik nog iets voor je kan betekenen?
Reputatie 1
Bedankt jongens, inderdaad heeft lang geduurd.
Ik heb net gechekt op de site van BKR en ja het is gelukt.
Bedankt jongens, inderdaad heeft lang geduurd.
Ik heb net gechekt op de site van BKR en ja het is gelukt.

Mooi! Succes met je nieuwe huis! :D:)

Reageer