beantwoord

Afkoop na overstap naar KPN

• 5 juli 2019
  • 19 reacties
  • 586 keer bekeken

Reputatie 1
Ik heb een abonnement bij Telfort, mijn vriendin bij KPN. Wij hebben besloten om samen te gaan wonen in een nieuw huis. Als provider hebben wij gekozen voor KPN. Omdat de verhuisdata niet dezelfde zijn, hebben wij contact gehad met de KPN over wat het verstandigste was. Daar werd mede geadviseerd om het KPN abonnement door te laten lopen en die van mij, bij Telfort, om te zetten naar KPN.
Wat schetst mijn verbazing. Ik krijg nu de melding van Telfort dat ik een afkoopsom verschuldigd ben omdat ik binnen de contractstermijn opzeg!. KPN en Telfort zijn een en hetzelfde bedrijf (zelfs sinds 1 mei 2019 kun je al geen Telfort meer afsluiten, dat wordt dan KPN. Ik heb zelfs de prachtige mail nog die ze mij erover gestuurd hebben).

Omdat dit in mei al geregeld is, had ik dus eerst de Telfort moeten opzeggen met als reden de prijsverhoging per 1 juli en daarna de KPN moeten regelen zonder overstap.....
Met enige coulance bij de het klant contact center hoef je ook al geen rekening te houden. De computer says so........en dan had u maar eerst met ons moeten bellen, tja dit is voor mij dagelijkse kost (not), dus doe ik het op de manier die voor mij het meest voor de hand ligt.

Ik ben het dan ook op voorhand ook niet eens met een dergelijke afkoopsom, zeker niet gezien de bovenstaande situatie.

Iemand nog advies?

Ik ga sowieso storneren als ze de afkoopsom in rekening brengen.
icon

Beste antwoord door Alex - Telfort 17 juli 2019, 19:54

Jongens, ik zit 90% van de tijd op het KPN forum en soms ook hier. Ik kan jullie verzekeren dat we ook bij KPN nog wel weten wat we aan het doen zijn. Af en toe gaat er wat mis, maar daar gaat dit topic niet over.

Het contract van Telfort had niet op deze manier opgezegd moeten worden omdat er nu een boete in rekening wordt gebracht. Dit is niet als verhuizing opgepakt. Ik heb alleen het het bewijs van inschrijving op zijn nieuwe adres nodig om die boete te kunnen kwijtschelden, dat had gelijk zo gedaan moeten worden. Ik wacht even een reactie en e-mail af van @MMMM

Update: Bewijsstukken ontvangen en alles is nu opgelost, de onterechte afkoopsom wordt gecorrigeerd. 🙂
Bekijk reactie

19 reacties

Nee klopt, je hebt niet op de goede manier opgezegd, daar kan Telfort niks aan doen in dit geval.
KPN heeft je niet goed voorgelicht in deze problematiek, dus zul je daar moeten zijn, ook al is Telfort nu in KPN opgenomen, er gelden nog wel de oude Telfort voorwaarden, die mogen juridisch niet zomaar veranderd worden zonder gevolgen voor de klant.

En storneren kun je doen, zal het je niet aanraden, gaat je uiteindelijk meer kosten als men de poot stijf houd, en er komt vanzelf een incasso bureau te voorschijn en dan is er geen weg terug.
Daar werd mede geadviseerd om het KPN abonnement door te laten lopen en die van mij, bij Telfort, om te zetten naar KPN.

Gaat het hier om mobiel van Telfort dat is de enige die mits contract vrij kan worden omgezet. Thuis internet kan niet van beiden worden omgezet. Was jij Telfort Combivoordeel klant en je vriendin KPN Compleet? Als de vriendin enkel mobiel had en jij Telfort thuis had het Thuis abonnement gewoon mee moeten verhuizen met jou of opgezegd moeten worden. In beide gevallen komt het advies vanuit KPN over als fout.
Reputatie 1

Daar werd mede geadviseerd om het KPN abonnement door te laten lopen en die van mij, bij Telfort, om te zetten naar KPN.
Gaat het hier om mobiel van Telfort dat is de enige die mits contract vrij kan worden omgezet. Thuis internet kan niet van beiden worden omgezet. Was jij Telfort Combivoordeel klant en je vriendin KPN Compleet? Als de vriendin enkel mobiel had en jij Telfort thuis had het Thuis abonnement gewoon mee moeten verhuizen met jou of opgezegd moeten worden. In beide gevallen komt het advies vanuit KPN over als fout.

Ik ben Telfort Combivoordeel klant en mijn vriendin KPN compleet klant.
Het gaat hier alleen om Internet en TV. De mobiele telefoon blijft gewoon nog bij Telfort tot het einde van de abonnementsperiode.

Hoewel als ze volharden in hun standpunt die over 1,5 jaar daar ook weg is.
Samenvattend door een service medewerker(telefoon, chat, forum?) is gezegd dat jou Thuis internet en TV ook overgezet kon worden naar KPN??

Dan is er ergens verwarring door ontstaan. Ik kan me niet voorstellen dat die medewerkers zo dom zijn. Afgaande op andere berichten hier op het forum zijn ze aan de telefoon niet altijd even goed op de hoogte dit slaat echt alles.

We zullen de reactie van een moderator moeten afwachten ik vrees dat je niet onder het afkopen uitkomt.
(Persoonlijke gedachte dat mag wat mij betreft die service medewerker betalen!!)
Hier kan dus de Telfort tak helemaal niks aan doen, rottige situatie waar je in zit.
Maar ik begrijp dat je vriendin als KPN thuis had, en ga jij bij haar inwonen of verhuizen jullie beide naar een nieuwe woning?
Als dat zo is en je had beide al een abbo zou je er onderuit kunnen, omdat je geen twee abbo's op 1 lijn kunt hebben, maar dan zou je zelf moeten opzeggen bij Telfort met de reden dat je verhuisd naar een plek waar een verbinding niet mogelijk is omdat er al een verbinding actief is/word van KPN op een andere naam, je vriendin in dit geval.

En die medewerker wil maar 1 ding, een abonnement slijten, daar zitten ze voor en dan komt er wel eens verwarring door tunnelvisie.
Reputatie 5
Badge +8
Hi MMMM, welkom hier.

Eerst even alles op een rijtje. Als ik het goed begrijp zijn jullie gaan samenwonen op een adres waar je vriendin KPN heeft. Op je eigen adres had jij Telfort, en dat is nu omgezet naar KPN op je eigen adres waarbij je een afkoopsom hebt gekregen van Telfort. Nu heb jij op je eigen 'oude' adres een KPN abonnement en heeft je vriendin op jullie nieuwe adres ook een KPN abonnement. Begrijp ik het zo goed?

Zou je je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en mij een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Graag zowel je oude als nieuwe postcode en huisnummer, dit kan onder 'Extra informatie'.

Ik hoor graag van je.
Reputatie 1
Hi Alex,

Ik heb de gegevens aangevuld.

De situatie ligt iets anders.
Ik had een huis in Lent waar ik alles van Telfort had.
Mijn vriendin had een huis in Elst waar ze alles van KPN had.
We hebben nu een nieuw huis in Elst (dus niet het oude huis van mijn vriendin!) waar we KPN hebben nu.

Groet
Chiel
Op wie zijn naam staat dat abbo nu in het nieuwe huis?
Op wie zijn naam staat dat abbo nu in het nieuwe huis?
Op de naam van de vriendin zoals in het start bericht gemeld. Dat is geen probleem en doet er niet heel veel toe. 1 van beiden had hoe dan ook het thuis abonnement moeten opzeggen omdat er maar van 1 provider een thuis internet dienst geleverd kan worden.(uitzonderingen buiten beschouwing gelaten)

De fout of eigenlijk groffe blunder staat ook in het start bericht te lezen.

Dat advies had nooit mogen worden gedaan omdat dit dus normaal gesproken niet kan. Er had moeten worden gezegd dat het Telfort thuis abonnement moest worden opgezegd. De afkoopsom moet wat mij betreft vanwege verkeerd te zijn ingelicht door een KPN medewerker notabene worden kwijtgescholden.
Reputatie 5
Badge +8
Ik heb het nu duidelijk, het Telfort pakket had opgezegd moeten worden in verband met de verhuizing. Hiervoor hadden ze simpelweg een bewijs van inschrijving op het nieuwe adres moeten vragen omdat hij nog binnen een jaarcontract zat.

Mijn verzoek dus: zou je mij het bewijs van inschrijving willen mailen? kpnforum@kpn.com t.a.v. Alex. Laat het hier even weten wanneer je dit hebt gedaan.
@Galdor68 , dat is nu juist wel belangrijk op wiens naam het staat, als het op @MMMM staat heeft die een overstap gedaan binnen contract, staat het op naam van de partner is het een opzegging ivm verhuizing.

1 ding is duidelijk, de medewerkers van KPN willen Telfort zo snel mogelijk de nek omdraaien om al die abbo's om te krijgen op KPN contracten en daarbij allemaal ongelooflijke domme en klant onvriendelijke adviezen geven, als KPN nu verstandig is geven ze de Telfort abbo's geen afkoopsom meer als ze overgaan op KPN.

@Alex - Telfort , ook al geen Telfort mail meer, gaat hard zo om Telfort te begraven.😢
@Galdor68 , dat is nu juist wel belangrijk op wiens naam het staat, als het op @MMMM staat heeft die een overstap gedaan binnen contract, staat het op naam van de partner is het een opzegging ivm verhuizing.

Punt is dat kpn heeft geblunderd met het advies. 1 van beiden abonnementen kon worden verhuisd er is gekozen voor KPN ergo het Telfort abonnement kon om acceptabele redenen niet mee daarmee geen afkoop plicht. Het advies dat ook het Telfort abonnement naar KPN kon worden omgezet op het nieuwe adres was finaal fout.

Dezelfde situatie had op kunnen treden als het Telfort abonnement was meeverhuisd.
Als het Telfort verhuisd en dit zou niet kunnen zou er geen afkoop gerekend worden lijkt mij, maar blunderen doe ze sowieso wel op het moment, niet alleen bij KPN maar ook de laatste restjes Telfort, veranderingen kunnen ze niet bijhouden lijkt het wel .
Als het Telfort verhuisd en dit zou niet kunnen zou er geen afkoop gerekend worden lijkt mij, maar blunderen doe ze sowieso wel op het moment, niet alleen bij KPN maar ook de laatste restjes Telfort, veranderingen kunnen ze niet bijhouden lijkt het wel .
En daar gaat dus om het advies was niet om het Telfort abonnement ook te verhuizen maar deze naar KPN om te zetten op het toekomstige adres wat beide niet kan omdat een ander KPN abonnement is verhuisd naar hetzelfde nieuwe adres.
Tja, XS4ALL prijzen, KPN naam en Telfort service,🙃 daar gaan ze voor toch,
maar de service gaat al de mist in, lijkt wel van een andere provider.😁
Reputatie 5
Badge +8
Jongens, ik zit 90% van de tijd op het KPN forum en soms ook hier. Ik kan jullie verzekeren dat we ook bij KPN nog wel weten wat we aan het doen zijn. Af en toe gaat er wat mis, maar daar gaat dit topic niet over.

Het contract van Telfort had niet op deze manier opgezegd moeten worden omdat er nu een boete in rekening wordt gebracht. Dit is niet als verhuizing opgepakt. Ik heb alleen het het bewijs van inschrijving op zijn nieuwe adres nodig om die boete te kunnen kwijtschelden, dat had gelijk zo gedaan moeten worden. Ik wacht even een reactie en e-mail af van @MMMM
@Alex - Telfort ik heb er ook alle vertrouwen in dat de meeste KPN/Telfort medewerkers weten wat ze doen.

Ik weet ook dat de telefonische helpdesk niet allemaal KPN/Telfort medewerkers zijn hier vlakbij zit zo'n call center of al deze medewerkers even goed weten waar ze mee bezig zijn betwijfel ik gezien dit advies en andere vreemd overkomende adviezen. De huidige situatie(stoppen van het Telfort merk) helpt uiteraard niet mee.

Zoals je terecht aangeeft daar gaat het hier niet om ik hoop dat TS je van de nodige documenten kan voorzien zodat het wordt opgelost.
Reputatie 5
Badge +8

Update: Bewijsstukken ontvangen en alles is nu opgelost, de onterechte afkoopsom wordt gecorrigeerd. 🙂
Reputatie 1
Alex,

Nogmaals bedankt voor deze oplossing.
Super hoe jullie er mee zijn omgegaan. Grote klasse.

👍🏻

Reageer