beantwoord

Afgesloten zijn niet doorgerekend in abonnement

• 7 augustus 2013
  • 22 reacties
  • 10322 keer bekeken

Vorige maand is een betaling gekruist met het gevolg dat ik een week niet kon bellen of gebeld kon worden.
Er was blijkbaar iets mis gegaan.
Bij de afschrijving van het abonnementsgeld bleek ik de volle pond te moeten betalen.
De week dat ik niet kon bellen of gebeld kon worden was niet in mindering gebracht.
Hoe kan dit?
icon

Beste antwoord door Denise 7 augustus 2013, 12:13

Welkom op het forum deshima!

Je wordt altijd geïncasseerd voor jouw factuur. Is de incasso mislukt? Dan dien je het bedrag zelf over te maken. Je geeft aan dat je hierdoor een week niet bereikbaar bent geweest. Aangezien jij zelf verantwoordelijk ben voor een tijdige betaling gaan wij de kosten voor de week dat je bent afgesloten niet vergoeden.

Denise
Bekijk reactie

22 reacties

Reputatie 3
Badge +1

Je wordt altijd geïncasseerd voor jouw factuur. Is de incasso mislukt? Dan dien je het bedrag zelf over te maken. Je geeft aan dat je hierdoor een week niet bereikbaar bent geweest. Aangezien jij zelf verantwoordelijk ben voor een tijdige betaling gaan wij de kosten voor de week dat je bent afgesloten niet vergoeden.

Denise
Juridisch klopt de redenering niet.
Juridisch had ik geen contracg met Telfort.
Telfort kan pas de factuur in rekening brengen over de lopende cpontractperioe.
Overigens de toon die u aanslaat bevalt mij niet.
Allereerst u treedt met voeten de algemene beschavingsnorm iemand met "jij" aan te spreken in plaagts van met "U"
Ten tweede de wijze waarop u schijft dat u de kosten niet voornemens te vergoeden, verraad een niet al te hoog niveau
hoe klantvriendelijk u bent.
Reden destemeer  het onder het grote publiek te brengen.
Daarnaast zal KASSA en RADAR de klacht onder ogen krijgen met uw tekst.
Vervolgens zal de conusmentenbond hiervan op de hoogte worden gebracht.

Denise

Juridisch klopt de redenering niet.
Juridisch had ik geen contract met Telfort.
Telfort kan pas de factuur in rekening brengen over de lopende contractperiode.
Overigens de toon die u aanslaat bevalt mij niet.
Allereerst u treedt met voeten de algemene beschavingsnorm iemand met "jij" aan te spreken in plaats van met "U"
Ten tweede de wijze waarop u schijft dat u de kosten niet voornemens  bent te vergoeden, verraadt een niet al te hoog niveau
hoe klantvriendelijk u bent.
Reden destemeer  het onder het grote publiek te brengen.
Daarnaast zal KASSA en RADAR de klacht onder ogen krijgen met uw tekst.
Vervolgens zal de conusmentenbond hiervan op de hoogte worden gebracht.
Reputatie 8
Badge +17
Op dit forum is het gewoonte, ook door de moderators, te tutoyeren.

Ik vermoed dat je bij Kassa en/of Radar of consumentenbond ook niet verder komt aangezien het jouw verantwoording is om betaling van een factuur na te komen. Uiteraard staat het je vrij om dit te proberen, en veel succes daarbij!

Ik vind dat Denise een nette, klantvriendelijke uitleg geeft voor de situatie waar je je zéft ingedraaid hebt.

Telfort gaat niet incasseren als je geen abonnement hebt, waardoor jij juridisch gebonden bent om dat contract na te komen, net als Telfort overigens... Waarom klopt eea "juridisch" niet, volgens jou?

Ook u maakt zich schuldig aan  een foutieve benaderingswijze.
Blijk te maken met de opvoeding danwel de internetgeneratie.
Figuren als u en de zijnen zijn een duidelijk exponent van de Wilders samenleving.
Qoute.

Dat is een vraag van overeenkomsten contractenrecht.
De overeenkomst is in dit geval tweezijdig
Het vraagt enig intellectueel niveau dit te begrijpen.
Waarom ik dit u zeg is dat ik mij ernstig zorgen maak
over uw beschavingsnormen en  intellectueel niveau.
Deasalniettemin een poging daartoe kan ik altijd wagen.

Op het moment dat een van de bij de overeenkomst betrokken partijen  niet voldoet aan zijn/haar verplichting schort de andere de werking van de overeenkomst op.
In dit geval niet tijdige betaling wordt de andere dienst "het bellen en gebeld worden" stilgelegd (in uw taal: afgesloten).
Er is op dat moment geen sprake meer van een contract tussen partijen.
Het contract herleeft weer wanneer de ene partij weer aan zijn verplichtingen voldoet (betaling) en de andere partij weer zijn dienst verleent namelijk het bellen en gebeld kunnen worden.
De opschorting vervalt en de oude rechten herleven weer.
Vanaf het moment van herleving oude rechten, herleven de aanspraken weer VANAF DAT MOMENT. Niet eerder en niet later.
Voor u betekent dat vanaf het moment van herleving gefactureerd kan en mag worden. Niet eerder en niet later.
Een en ander betekent dat er tijdens de afgesloten perioder geen contract was en dus ook niet in rekening gebracht mag worden.

Als jurist denk ik een hele grote kans te maken dat mijn actie zal slagen bij de genoemde organisaties.
In tegenstelling tit uw reactie.
Er valt nog veel te leren
Ik moet zeggen het is niet de kwaliteit die wij gewend zijn.

PS dit schrijven zal ook op de bekende mediasites worden gezet.
Reputatie 8
Badge +16
Figuren als u en de zijnen zijn eenduidelijk exponent van de Wilders samenleving.
[..]
Waarom ik dit u zeg is dat ik mij ernstig zorgen maak over uw beschavingsnormen en intellectueel niveau

Je kunt discussiëren of iemand met 'jij' aanspreken te maken heeft met een gebrek aan beschaving. Het waardeoordeel hierover zal vooral afhangen van cultuur, tijdsgeest en de situatie waarin je elkaar treft.

Maar in mij ogen is het zonder reden beledigen van anderen (zoals jij hierboven doet) in ieder geval onfatsoenlijk.

Verder vind ik dat je een bijzonder creatieve uitleg geeft aan de overeenkomst met Telfort. Voor zover ik weet, wordt een contract niet automatisch beëindigd als een leverancier tijdelijk niet levert doordat je een betalingsachterstand hebt. Daarnaast kan een leverancier boetes en incassokosten in rekening brengen.
Blijkbaar geen jurist.
Valt u ook niet kwalijk te nemen dat de voor u deze ingewikkelde kwestie als het gaat over contracten(recht)  niet helemaal begrijpt.
Het zou van goed en doortastend werknemerschap getuigen als u zou zeggen: "ik kan u  op deze vraag niet direct een antwoord geven, maar ik zal het voorleggen aan een van onze juristen en u daarover later zijn/haar bevindingen meedelen; is dat wat u betreft akkoord?"
Dit is een totaal, kwaliteitgerichte en beschaafd antwoord.
Verder geeft u aan dat u klantgericht werkt, zoals bedoeld.
Maar ja ik kom uit een tijd dat Nederland nog beschaafd was, dacht en daarnaar handelde.
Ik ben wel scherp, maar niet beledigend..
Het blijkt ook weer dat er geen intellectuele daadkracht zit achter uw reactie.
Ik heb geleerd klachten serieus te nemen en altijd te zoeken naar oplossingen.
Ook dat iaat uw na.
In plaats hier een spelletje te spelen van Welles-Nietes zou u er beter aan doen met de KLANT naar oplossingen te zoeken.
Of mist u ook dat vermogen?

Verdr zegt het veel over u dat u niet van uw omgeving heeft meegekregen wanneer u of jij mag en kunt zeggen.
In mijn omgeving vragen wij dat eerst.

Terugkomend op de vermeende te late betaling (Ik doe nu uw werk).
DE BETALING EN DE AFSLUITING HEBBEN ELKAAR GEKRUIST!!!
HET IS LATER OOK TOEGEGEVEN DAT DIT NIET HAD MOGEN GEBEUREN.

Ook op u rust een ONDERZOEKSPLICHT.
Reputatie 8
Badge +16
Blijkbaar geen jurist.

Jij in elk geval niet  gezien het inhoudelijk niveau van je reacties.

In plaats hier een spelletje te spelen van Welles-Nietes zou u er beter aan doen met de KLANT naar oplossingen te zoeken.

Jij bent niet mijn klant.

Maar ja ik kom uit een tijd dat Nederland nog beschaafd was, dacht en daarnaar handelde..

Je bedoelt iets met VOC-mentaliteit ofzo?

Verdr zegt het veel over u dat u niet van uw omgeving heeft meegekregen wanneer u of jij mag en kunt zeggen.
In mijn omgeving vragen wij dat eerst.

In mijn ogen is het onfatsoenlijk om als gast een forum te bezoeken, de gastheer en medegasten te beledigen en vervolgens  je eigen normen aan iedereen op te leggen.
Ja u verschuilt zich aan het veekudde-gedrag van de meerderheid.
met dit type mens win je geen oorlog.
U heeft willens en wetens niet in zich: klangerichtheid en dienstbaar zijn.
Het ontbreekt u volledig aan emphatie.
Zelfs een kosteloos advies neemt u niet tot zich.
Ik dring geen normen en waarden aan u op.
U heeft ze of u heeft ze niet.
U staat zelfs niet open voor kritiek.
Normen en waarden worden niet opgelegd.
U krijgt ze mee of niet.
In het geval dat u ze niet meekrijgt is het des persoons deze zelf te ontdekken en te ontwikkelen.
Dat vraagt enig inzicht van uzelf.
Blijft staan dat KASSA, RADAR en de Consumentenbond worden ingeschakeld.
Reputatie 8
Badge +17
Ik ben wel scherp, maar niet beledigend..

Ik vind dat je mij wel beledigd en beticht om een Wilders-fan te zijn terwijl fatsoen totaal niets met politiek te maken heeft danwel een vergelijking te maken met de denkwijze van Wilders, of wel soms?

Overigens verwacht ik hiervoor wel een excuus van jouw zijde?!

Waarom ik dit u zeg is dat ik mij ernstig zorgen maak over uw beschavingsnormen en intellectueel niveau.

Volgens mij ben je niet op de hoogte van mijn geesteswelzijn dus laat ik vooropstellen dat jij je hierom of om mijn fatsoensnormen zeker niet druk om hoeft te maken. Ik had al uitgelegd dat op dit forum getutoyeerd wordt, toch?
Over normen en waarden gesproken: je overtreedt zélf regel 1 van de huisregels van dit forum, laat andere gebruikers in hun waarde...
zie https://forum.telfort.nl/over-forum-feedback-250/onze-huisregels-25876/#post287036
Het blijkt ook weer dat er geen intellectuele daadkracht zit achter uw reactie.

ook een andere mede-forumgebruiker scheer je over 1 kam qua intelligentie...
jammer en onnodig.

Overigens is dit een forum vóór en dóór gebruikers, en Franzki en ik zijn gewoon mede forumgebruikers die reageren op jouw reacties. De Telfort medewerkers zijn te herkennen aan "- Telfort" achter hun forum-naam.
En volgens mij zit er totaal niets verkeerd in onze reacties naar jou en zeker niet non-intellectueel of onfatsoenlijk...

Ik neem aan dat je op de hoogte bent van de Algemene Voorwaarden van je contract met Telfort, dus daar kan je nog eens nalezen wat de stappen zijn bij afsluiting (want dat toch ergens vandaan komen)

succes verder!
Reputatie 8
Badge +15
Op forums is het een gemeen goed dat medewerkers van het bedrijf de klanten met je of jij aanspreken. Aanspreken met de U vorm geeft een afstand tussen bedrijf en klant. Telefonisch is U vorm wel een eis

Het antwoord van Denise is terecht en klopt maar jij wilt liever een ander antwoord horen.
Je geeft aan dat de betaling en de blokkade elkaar gekruisd hebben.De betaling was al dus te laat want een blokkade komt niet direct. Tenzij je net klant bent dan kan het voorkomen dat een blokkade geplaatst is. Ook ontvang je een herinnering en via Mijn Telfort kun je de betalingen bijhouden. In mijn ogen is de blokkade terecht erop gezet. Blijkbaar ben je pas gaan bellen nadat de blokkade geplaatst is. Je had ook op voorhand kunnen bellen met de klantenservice  nadat de betaling geblokkeerd is.

Je contract met Telfort is niet ontbonden zoals jij zegt. Je hebt een contract voor 12 of 24 maanden waarbij je een betalingsplicht hebt. Kom je deze niet na dan kunnen hier gevolgen aan vast zitten. Providers blokkeren dan diensten om meer kosten te voorkomen, echter blijft je contract gewoon bestaan. Blijf je niet betalen dan wordt uiteindelijk de overeenkomst ontbonden en de resterende maandkosten in rekening gebracht. Je hebt immers voor 12 of 24 maanden getekend.

Nu zit jij iedereen wel de "les" te lezen maar zou je de huisregels van het forum willen doorlezen?
1: Niet toegestaan om meerdere topics te openen.
2: Iedereen dient elkaar met respect te behandelen. Jij bent hier geen uitzondering op,
3: Hele zinnen in hoofdletters staat bekend als schreeuwen en dit is op geen enkel forum toegestaan.

Ik wens je heel veel succes bij Kassa, Tros RADAR of welke instantie dan ook. Je bent akkoord gegaan met de algemene voorwaarden en daarin staat dat Telfort het recht heeft om diensten te blokkeren bij niet na komen van betalingen.

Fijne avond! 🙂
Badge
Ik heb liever dat ze me met jij of je aanspreken dan met u dat vind ik maar niks, dank u 
Badge +2
Geachte Deshima,

Uit beleefdheid zal ik met u aanspreken, alvorens mijn privé mening over bovenstaande te spuien. Op dit forum is het gebruikelijk te tutoyeren. Wanneer u enkele vraagstellingen van anderen leest, zal u wellicht duidelijker worden waarom dit gebruikelijk is. Wellicht is het daarnaast verhelderend voor u wanneer ik u even wijs op het feit dat u zich op het openbare Telfort forum bevindt, waar eenieder die daar om welke reden dan ook behoefte aan heeft, het zich vrij staat zichte bevinden en zijn of haar mening te vverkondigen. In mijn geval (en tevens dat van Kees-Jan en Franzki) begeven wij ons uit interesse en vrije wil regelmatig op dit forum en voorzien sommige gebruikers van advies en/of informatie. Telfort medewerkers kunt u herkennenaan Telfort in de gebruikersnaam.

Nu een inhoudelijke reactie; wanneer iemand een dienst af neemt in de vorm van een contract/overeenkomst verplicht het bedrijf (in dit geval Telfort) zich de dienst te leveren en de klant verplicht zichzelf zorg te dragen voor tijdige betaling. Wanneer de klant zich niet aan zijn of haar betalingsverplichtingen houdt (om welke reden dan ook) herinnert Telfort de klant aan de openstaande factuur en geeft de klant nog extra tijd om aan de betaling te voldoen, voordat de klant tijdelijk wordt geblokkeerd totdat de rekening is voldaan. Hierbij kan de evt verwerking van de betaling van de klant tot 5 werkdagen duren, afhankelijk van oa moment van betalen, gebruikte bank, methode van betaling, etc. Indien de klant net voor de blokkeerdatum betaalt (bijv 1 dag hiervoor) is de betaling vaak nog niet verwerkt en wordt de klant dus tijdelijk geblokkeerd. De klant kan indien gewenst daarom ook een uitstel van betaling regelen via de klantenservice om dit te voorkomen.

Eenmaal geblokkeerd wordt klant zoals gezegd gedeblokkeerd zodra de betaling binnen is. Conform de algemene voorwaarden bent u voor de geblokkeerde periode wel abonnementskosten verschuldigd. Indien u wilt kunt u gerust de tijd van kassa, radar, het juridisch loket en alle andere instanties die mogelijkerwijs naar uw verhaal zouden willen luisteren kunnen verspillen en bij al deze punten op dezelfde eindconclusie uitkomen, te weten dat de enige die tijdelijke blokkering én onnodig betaalde abonnementskosten had kunnen voorkomen u zelf bent.

Ik wens u echter desalniettemin wel een fijne avond.

Met vriendelijke groet,
Een tevreden, welopgevoede, universitair opgeleide Telfort klant
Ik heb inmiddels drie weken geleden de factuur betaald en ik blijf afgesloten van elk telefoonverkeer.
Ik wil u er op wijzen dat ik ook geen gebruik kan maken van mijn belbundel.
Hier is dus sprake van contractbreuk.
Ik wijs u op Boek 7 Burgerlijk Wetboek, zwarte lijst, dat u ook bij afsluiting de belbundel niet in rekening mag brengen.
Alleen de abonnementskosten mogen in rekening worden gebracht.
Brengt u wel de belbundel bij afgesloten zijn in rekening dan begaat u een Economisch Strafdelict op grond van de Wet Economische Delicten.
Ook zal dit bericht gelijktijdig worden verzonden naar Kassa en Radar.
Reputatie 3
Badge +1
@deshima,

De factuur van september staat nog open. Hierover ben je vandaag ook per mail geinformeerd. Zodra je de factuur voldaan hebt, wordt je weer aangesloten.

Aangezien dit een openbaar forum is heb ik jouw naw-gegevens verwijderd uit jouw post.

Denise
Kees-Jan heeft zojuist gereageerd op een topic getiteld 'Afsluiting en toch belbundel in rekening brengen.', waarop je bent geabonneerd in het Vraag het hier forum.

Je vindt het topic op:
https://forum.telfort.nl/vraag-hier-248/afsluiting-toch-belbundel-rekening-brengen-37262-new/

Dit is het bericht dat zojuist is geplaatst:
de vraag is: wie het éérste niet aan zijn verplichtingen voldoet; dat is vaak de klant die, om welke reden dan ook, te laat betaald...

actie=reactie

in dit geval niet betalen = afsluiten

en zo staat het ook in de algemene voorwaarden...
*Daar gaat de discussie over.
Je gaat er aan voorbij dat er wel betaald is, maar niet op tijd, ondanks de betaling blijf je afgesloten.
Contractbreuk van de dienstverlener en zoals gezegd, maar niet gelezen, komt vaker voor bij de internetgeneratie dat men niet goed leest of het niet begrijpt.
artikel 236 Boek 6 Burgerlijk Wetboek, onredelijke bezwarend! Consumentenecht.

Het is maar goed dat ik deze zaak inmiddels heb neergelegd bij KASSA en RADAR.
Reputatie 8
Badge +16

Persoonlijk zou ik een andere oplossing adviseren, namelijk gewoon de rekening van september betalen:

https://forum.telfort.nl/factuur-260/betaald-toch-afgesloten-37234/#post361735
Franzki heeft zojuist gereageerd op een topic getiteld 'wel betaald toch afgesloten. Contractbreuk', waarop je bent geabonneerd in het Vraag het hier forum.

Je vindt het topic op:
https://forum.telfort.nl/vraag-hier-248/betaald-toch-afgesloten-contractbreuk-37265-new/

Dit is het bericht dat zojuist is geplaatst:

---Citaat (Origineel door deshima)---
---Einde Citaat---
Persoonlijk zou ik een andere oplossing adviseren, namelijk gewoon de rekening van september betalen:

Het is echt zielig gesteld met jullie.
Er wordt niet inhoudelijk ingegaan op hetgeen wordt geschreven.
Er is trouwens ook geen herinnering gezonden of aanmaning zoals hetzelfde Boek 6 BW voorschrijft.
In ieder geval meer dan voldoende materiaal voor Kassa en Radar.
Kwaliteit en fatsoen ver te zoeken.
Reputatie 8
Badge +16
Dubbel posten of onnodig openen van meerdere topics over het zelfde onderwerpen is niet gewenst op dit forum.
Hou de communicatie over je problemen centraal in 1 topic:

Hier dus
https://forum.telfort.nl/factuur-260/betaald-toch-afgesloten-37234/#post361732
Reputatie 8
Badge +17
*Daar gaat de discussie over.
Je gaat er aan voorbij dat er wel betaald is, maar niet op tijd, ondanks de betaling blijf je afgesloten.
Contractbreuk van de dienstverlener en zoals gezegd, maar niet gelezen, komt vaker voor bij de internetgeneratie dat men niet goed leest of het niet begrijpt.
artikel 236 Boek 6 Burgerlijk Wetboek, onredelijke bezwarend! Consumentenecht.

Oh, ik ben van (vér) vóór de internetgeneratie.
En geloof me: ik lees heel veel hier op het forum...

In het andere topic begrijp ik dat je nog helemaal niet betaald hebt, misschien is het handig om bij Kassa en Radar dát feit ook even te vermelden?

Om daarna gewoon je factuur te voldoen, dan kan je uiterlijk 9 dagen daarna weer gebruik maken van je telefoon ;)

succes!
Reputatie 8
Badge +16
Fatsoen is in elk geval dat je niet voor elke post een nieuw topic opent....
Reputatie 3
Badge +1
@deshima,

Het is duidelijk dat je het niet eens bent met de reacties van mij en de mede-forumgebruikers.
Zoals je kunt zien heb ik al jouw eerder aangemaakte topics samengevoegd in één topic. Meerdere topics openen met dezelfde vraagstelling is namelijk in strijd met onze huisregels.

Denise

Reageer