beantwoord

Activatiekosten onterecht in rekening gebracht

• 16 januari 2019
  • 5 reacties
  • 254 keer bekeken

Beste Telfort,

Toen ik het abonnement afsloot in december stond er dat er geen activatiekosten waren, dat heeft mij overgehaald over te stappen van KPN naar Telfort. Inmiddels ben ik overgestapt (14 januari jl) en nu krijg ik een factuur waar de activatiekosten wél in rekening zijn gebracht. Het is echt een enorm gedoe geweest - het overstappen - en er lijkt maar geen einde te komen aan de fouten en vertragingen.

Vorig jaar heb ik een maand (!) zonder internet gezeten omdat een overstap onterecht was doorgevoerd, gelukkig heeft KPN destijds voor compensatie gezorgd, maar volgens mij hebben jullie de zaken niet goed op orde.

Graag een oplossing.
icon

Beste antwoord door Natasja - Telfort 18 januari 2019, 14:48

Dag @huibert88, bedankt voor het delen van het screenshot. Ik ga ervan uit dat dit gesprek ook rond de dertiende van november is geweest. 😉 Ik snap wel dat je niet op de eenmalige kosten had gerekend, gezien die ook niet werden weergegeven toen je de bestelling plaatste. Zou je jouw profiel aan kunnen vullen met je huisnummer, klantnummer, geboortedatum, de naam van de contracthouder en de laatste 3 cijfers van je IBAN? Geef een seintje zodra je dit hebt gedaan. Dan vergoed ik de activatiekosten. 🙂
Bekijk reactie

5 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Geen probleem, @huibert88. De vergoeding is doorgevoerd! ☺
@Natasja - Telfort Ik heb de gegevens toegevoegd aan mijn account. Bij voorbaat dank!
Reputatie 7
Badge +9
Dag @huibert88, bedankt voor het delen van het screenshot. Ik ga ervan uit dat dit gesprek ook rond de dertiende van november is geweest. 😉 Ik snap wel dat je niet op de eenmalige kosten had gerekend, gezien die ook niet werden weergegeven toen je de bestelling plaatste. Zou je jouw profiel aan kunnen vullen met je huisnummer, klantnummer, geboortedatum, de naam van de contracthouder en de laatste 3 cijfers van je IBAN? Geef een seintje zodra je dit hebt gedaan. Dan vergoed ik de activatiekosten. 🙂
@Natasja - Telfort Ik ging even aan mijzelf twijfelen, maar ik heb hierover een chatgesprek met mijn vrouw gehad om te overleggen of we over zouden stappen, hierin heb ik haar ook een screenshot gestuurd:

Zoals je hier ziet staat er wel degelijk dat er geen eenmalige kosten zijn én is er de actie van 3 maanden 30 euro per maand. Het is inderdaad niet in december geweest, maar in november al.
Reputatie 7
Badge +9
Beste @huibert88, bedankt voor je bericht hier op het Forum. Wat jammer om te lezen dat de overstap alles behalve soepel is verlopen. We streven natuurlijk naar een vlekkeloze overstap. Ik begrijp dat er nu activatiekosten in rekening zijn gebracht op je factuur, terwijl je daar niet op had gerekend.

Ik heb je abonnement erbij gepakt en zie dat je op 13 november je internetbestelling bij ons hebt geplaatst. In de bijlage van de bevestiging die je op 13 november hebt ontvangen, zie ik de activatiekosten (€ 30) wel gewoon staan.

Ik ben voor de zekerheid de acties van de afgelopen maanden nagelopen. Jij hebt gebruik gemaakt van de actie: Glasvezel Internet de eerste 3 maanden voor € 30, daarna € 35 per maand. Op dat moment waren de activatiekosten niet gratis. Ik kan die dan ook niet vergoeden.

Reageer