beantwoord

Abonnementskosten zijn hoger

• 24 augustus 2013
  • 6 reacties
  • 2088 keer bekeken

Sinds begin Augustus ben ik een klant geworden van Telfort, met dus een abonnement.
Ik heb een abbo afgesloten voor 30 euro in de maand, 24 maand lang. Er zaten natuurlijk eenmalige kosten aan verbonden, voor het aansluiten en dergelijke. Dit was ook 30 euro éénmalig. Dit is inmiddels al van mijn rekening afgetrokken. Daar was ik van op de hoogte.

Paar dagen geleden heb ik een app gedownload van Telfort, waarin je je bundel in de gaten kunt houden en dus kunt zien hoeveel je nog over hebt.. Daar onder staat ook de totale kosten voor de maand.. En daar stond dus ineens €56,14?????
& Bij de extra kosten staat gewoon €0,00,- ??

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? Ik heb geen betaalde apps ofzo gedownload.. Heb al een mail verstuurd naar Telfort, maar aangezien er stond dat ik binnen 10 werkdagen een reactie kon verwachten, wou ik hier ook maar even een berichtje plaatsen...
icon

Beste antwoord door Koffiemok 24 augustus 2013, 15:41

Bij de start van een abonnement vallen de maandkosten vaker hoger uit dan verwacht omdat het meer dan 1 maandperiode betreft.

De eerste periode ontvang je de bundels naar verhouding tot de dag dat je de volledige bundels ontvangt. Omdat je de maandkosten vooruit betaal zie je op de factuur ook de volgende periode staan.

Bijv:
1-8 t/m 10-8
En
11-8 t/m 10/9

Even de factuur afwachten. 🙂
Bekijk reactie

6 reacties

Reputatie 8
Badge +15
Bij de start van een abonnement vallen de maandkosten vaker hoger uit dan verwacht omdat het meer dan 1 maandperiode betreft.

De eerste periode ontvang je de bundels naar verhouding tot de dag dat je de volledige bundels ontvangt. Omdat je de maandkosten vooruit betaal zie je op de factuur ook de volgende periode staan.

Bijv:
1-8 t/m 10-8
En
11-8 t/m 10/9

Even de factuur afwachten. 🙂
Ik snap het niet?
Badge +1
hier kun je nog meer info vinden over de eerste factuur:
https://www.telfort.nl/KBS/consument/services/Klantenservice/Factuur-en-verbruik/Vragen-over-uw-factuur/Eerste-factuur
Bedankt, duidelijke informatie.

Alleen, zijn de aansluitkosten al van mijn rekening afgeschreven.
Er is mij ook geadviseerd om een week niet te bellen/smsen met het desbetreffende toestel (ik ging van vodafone naar telfort.) Dit heb ik dus ook niet gedaan en alleen maar WiFi gebruikt. Daarom vind ik dit dus ook zo vreemd...
Badge +1
Het beste is dan om de factuur af te wachten.
Je kunt dan precies zien welke kosten waarvoor in rekening worden gebracht.

Mochten er kosten onduidelijk zijn of onterecht dan kun je op dat moment dat hier weer posten en kan WebCare dat voor je uitzoeken
Reputatie 3
Badge +1
@suusannnnn,

Het is duidelijk dat dit verwarring heeft veroorzaakt. Zoals Koffiemok al aangeeft heeft dit te maken met de eerste factuur. Zodra de factuur is opgemaakt kun je de factuurspecificatie bekijken via Mijn Telfort. Mocht er daarna nog iets onduidelijk zijn dan verneem ik dat graag.

Denise

Reageer