beantwoord

Abonnementskosten hoger door inflatie

• 28 juni 2013
  • 9 reacties
  • 2263 keer bekeken

Badge
Hallo web care
verleden jaar een abbonement afgesloten voor 2 jaar, kosten per maand € 7.00.
Kijk ik op mijn telfort, staat er € 7.50, na contact bleek er een foutje te zijn geslopen en het teveel berekende is in totaal van 2 jaar gecrediteerd.
Prima geregeld.

Kijk ik nu weer op mijn telfort en zie ik weer dat mijn kosten  op € 7.68 staat, tis maar 18 cent maar hier klopt iets niet.
Ik heb geen extra kosten gemaakt en heb een sim only abbo 300 bel minuten en 100 sms.

Heb ik iets gemist?

m vr gr 
Pronk J
icon

Beste antwoord door kulders 29 juni 2013, 23:01

Hallo web care
Kijk ik op mijn telfort, staat er € 7.50, na contact bleek er een foutje te zijn geslopen en het teveel berekende is in totaal van 2 jaar gecrediteerd.
Prima geregeld.

Kijk ik nu weer op mijn telfort en zie ik weer dat mijn kosten  op € 7.68 staat, tis maar 18 cent maar hier klopt iets niet.
Ik heb geen extra kosten gemaakt en heb een sim only abbo 300 bel minuten en 100 sms.

Heb ik iets gemist?

m vr gr 
Pronk J

Elk jaar wordt op 1 juli, afhankelijk van de inflatie, een inflatiecorrectie toegepast. Die is huidig bepaald op 2.6%. Kortom; €7,50 * 1.0268 = €7.70 per maand. 
Zou het €7 zijn geweest dan zou het €7,1876 zijn geweest. Uitgaande van de creditering van €0,50 * abonnementsperiode betekent dit:
€7,70 - €0,50 = €7.20.
Door de inflatiecorectie ben je dus nu €0,20 p/mnd meer gaan betalen.
Zou het €7 zijn geweest dan was je prijs met €0,19 omhoog zijn gegaan.

Heldert dit de zaken op?

Ja bedankt  dat is een duidelijk onduidelijk verhaal, je mag er toch vanuitgaan dat gedurende de looptijd van het abbonnement geen verhoging plaatsvind ook niet de inflatiecorrectie,

Het was me nu ik eraan terugdenk ook al een keer gebeurt bij mijn telfort internet abbo.

Vreemd dat Telfort dit wel doet en andere providers niet, ik heb ook een abbo bij Tmobile maar dat is gewoon gedurende de looptijd van het abbonnement een vast bedrag.

Nou ja dan heb ik ook eeens iets om ontevreden over te zijn bij telfort

bedankt voor de snelle reactie Matthijs
Bekijk reactie

9 reacties

Badge +2
Hallo web care
Prima geregeld.

Heb ik iets gemist?

m vr gr 
Pronk J

Elk jaar wordt op 1 juli, afhankelijk van de inflatie, een inflatiecorrectie toegepast. Die is huidig bepaald op 2.6%. Kortom; €7,50 * 1.0268 = €7.70 per maand. 
Zou het €7 zijn geweest dan zou het €7,1876 zijn geweest. Uitgaande van de creditering van €0,50 * abonnementsperiode betekent dit:
€7,70 - €0,50 = €7.20.

Heldert dit de zaken op?
Badge
Hallo web care
Prima geregeld.

Heb ik iets gemist?

m vr gr 
Pronk J

€7,70 - €0,50 = €7.20.

Heldert dit de zaken op?

Ja bedankt  dat is een duidelijk onduidelijk verhaal, je mag er toch vanuitgaan dat gedurende de looptijd van het abbonnement geen verhoging plaatsvind ook niet de inflatiecorrectie,

Het was me nu ik eraan terugdenk ook al een keer gebeurt bij mijn telfort internet abbo.

Vreemd dat Telfort dit wel doet en andere providers niet, ik heb ook een abbo bij Tmobile maar dat is gewoon gedurende de looptijd van het abbonnement een vast bedrag.

Nou ja dan heb ik ook eeens iets om ontevreden over te zijn bij telfort

bedankt voor de snelle reactie Matthijs
Reputatie 3
Badge +1
@Kulders,

Ik kan me voorstellen dat dit verwarring heeft veroorzaakt. Ik sluit mij aan bij Matthijs1986. Per 1 juli zijn er ook tariefswijzigingen doorgevoerd. Meer informatie daarover vind je hier.

Mocht er nog iets onduidelijk zijn dan verneem ik dat graag.

Denise
Badge
Bij mij zijn de abbonements kosten ook in 1 keer hoger.

Als dit inderdaad door inflatie is, mag ik toch minstens verwachten dat hier een mail of wat dan ook over gestuurd wordt?

Ik betaalde altijd €15,- nu €15,39.
Nu is dit niet schikbarend veel maar had hier minstens iets over willen horen.
Reputatie 3
Badge +1
@Mutje,

Het is terug te vinden in onze algemene voorwaarden. Echter begrijp ik jouw standpunt wel. Mijn excuses voor het ongemak.

Denise
Badge
@Denise,

Bedankt, ik ga deze vanavond nog eens na lezen 😛
Reputatie 8
Badge +10

Als dit inderdaad door inflatie is, mag ik toch minstens verwachten dat hier een mail of wat dan ook over gestuurd wordt?

Nu is dit niet schikbarend veel maar had hier minstens iets over willen horen.

Dat vindt ik ook hoor.
Ik kreeg gisteren nog een mailtje van de bakker op de hoek dat een halfje bruin in verband met de inflatiecorrectie 3 cent duurder was geworden.
Ik heb hem verzocht mij per omgaande zijn algemene voorwaarden toe te sturen... 😉
Badge +4
Wel bijzonder dat Telfort expliciet reclame maakt met ÉÉN VASTE PRIJS en als enige halverwege het contract de prijs laat stijgen 😉
Badge
Idd Erikk dat vind ik dus ook en daarom vroeg ik er naar.
Ik wil niet op elke slak zout leggen  het gaat over 20 cent maar het is wel een iritatiefactoortje 😉.
Je sluit een contract af en halverwege word je geconfronteerd met een premie wijziging.

sterker nog mijn abbokosten zijn nu volgens telfort € 7.68 en er word steevast € 7.70 van de rekening afgeschreven, weer maar 2 cent maar als ze dat bij elke klant doen loopt het lekker op.

Ik zou er trouwens wel vrede met dit alles hebben als  het personeel van telfort nu ook een inflatiecorrectie van 2.6% op hun bruto salaris hebben gekregen!!🆒

Reageer