beantwoord

Abonnementskosten 6% hoger

• 31 mei 2018
  • 20 reacties
  • 281 keer bekeken

De inflatie is nog geen 2 %, mijn pensioen word elk jaar gekort en Telfort verhoogd de abonnements kosten van ALLES IN 1 zomaar met 6%, dit is echt absurd! Maandbedrag gaat van 42,50 naar 45,00.
De werkelijke operationele kosten voor Telfort dalen ieder jaar verder, de verhoging is puur een winstmaximalisatie.
Ik wil daarom een nieuw abonnement afsluiten bij Telfort, dan stap ik dus over van Telfort naar Telfort, dan heb ik wederom 6 maanden 12,50 voordeel en aangezien de monteur gratis is, maakt mij dat allemaal niets uit. Ik wil deze omslachtige methode die Telfort geld kost (sturen monteur en administratieve handelingen) maar mij geld oplevert liever niet doen, maar ik word hiertoe door Telfort gedwongen. Telfort wat stelt u voor?
icon

Beste antwoord door Galdor68 1 juni 2018, 14:13

Hogere omzet(meer inkomsten) betekent niet automatisch meer winst. Daar moeten eerst alle kosten worden afgehaald.
Er zit nog wel verschil tussen de provider KPN en het concern KPN. De netwerkbeheerstak heeft nog heel wat te investeren om elke klant minstens 50Mb te kunnen bieden.

Het terugbellen heb je wel via de goede kanalen aangegeven
Terug bellen
Bekijk reactie

20 reacties

Reputatie 6
Badge +7
Tja bij de buren is het gras altijd groener en ook daar wordt het dor! dus wat wil je zelf, de verhoging is gewoon een feit en daar zou je het mee moeten doen komt bij dat Telfort niet de enigste is wie verhoogt ?

Maar heb je al Combivoordeel ?
Beste Cobus, volgens mij is uw reactie geen antwoord op mijn vraag.
En ja ik heb combivoordeel, maar ik kan op ITV opnemen en dat valt dus wat kosten betreft tegen elkaar weg. Plus 5 euro voor opnemen en min 5 euro voor combivoordeel mobiel.
Reputatie 6
Badge +7
Nee dat klopt deels maar jij kun je niet aanmelden als nieuwe klant want dat ben je niet dus zul je even zelf moeten bellen (of terug laten bellen) wat de mogelijkheden zijn.

http://nl-telfort.netmng.com/callcenter.php
Reputatie 8
Badge +18
Bij het nieuwe combivoordeel ingaande 1 juni zie ik het opnamepakket niet meer terug

https://forum.telfort.nl/nieuws-251/combivoordeel-wordt-vernieuwd-75842
Reputatie 8
Badge +10

De inflatie is nog geen 2 %, mijn pensioen word elk jaar gekort en Telfort verhoogd de abonnements kosten van ALLES IN 1 zomaar met 6%, dit is echt absurd! Maandbedrag gaat van 42,50 naar 45,00.

Mee eens, het is wederom een grotere stijging dan die van de koopkracht van de gemiddelde Nederlander.

De werkelijke operationele kosten voor Telfort dalen ieder jaar verder, de verhoging is puur een winstmaximalisatie.

En de bron van deze bewering is..?

Ik wil daarom een nieuw abonnement afsluiten bij Telfort, dan stap ik dus over van Telfort naar Telfort, dan heb ik wederom 6 maanden 12,50 voordeel en aangezien de monteur gratis is, maakt mij dat allemaal niets uit. Ik wil deze omslachtige methode die Telfort geld kost (sturen monteur en administratieve handelingen) maar mij geld oplevert liever niet doen, maar ik word hiertoe door Telfort gedwongen. Telfort wat stelt u voor?

Met zo'n scenario houdt een provider natuurlijk rekening en ze hebben dit ondervangen door ervoor te zorgen dat je de eerste 6 maanden ná je opzegging niet als 'nieuwe klant' wordt aangemerkt.
Je krijgt echter wel weer te maken met de normale aanmeldprocedure waardoor je twee weken wettelijke bedenktijd krijgt en de activatie ook weer enkele weken zal duren.
Je zit dan wel een paar weken zonder internet en TV...

Daar ben ik ook benieuwd naar. Telfort is zover ik weet geen Virtuele provider dat zou je vanuit een zolderkamertje nog kunnen, in ieder geval kleinschalig. Nu kan er in veel gevallen met KPN worden mee gelift, maar niet voor alles.

Daar ben ik ook benieuwd naar. Telfort is zover ik weet geen Virtuele provider dat zou je vanuit een zolderkamertje nog kunnen, in ieder geval kleinschalig. Nu kan er in veel gevallen met KPN worden mee gelift, maar niet voor alles.

Als je de cijfers van KPN, Telfort is een onderdeel van KPN, bekijkt dan is duidelijk dat de operationele kosten elk jaar dalen en dat de ebida (winst) langzaam stijgt. De stijging van de ebida gaat aandeelhouders te langzaam, kijk naar de dalende koers, en het antwoord daarop van KPN is dat ze de abonnementsprijzen 6% hebben verhoogd, dat is natuurlijk wel directe kassa!
Reputatie 8
Badge +10

Als je de cijfers van KPN, Telfort is een onderdeel van KPN, bekijkt...

Ja, maar waar dan..?
Ik wil je best geloven maar zo'n bewering is zonder bronvermelding natuurlijk niks waard... :8

Als je de cijfers van KPN, Telfort is een onderdeel van KPN, bekijkt...

Ja, maar waar dan..?
Ik wil je best geloven maar zo'n bewering is zonder bronvermelding natuurlijk niks waard... :8

De eerste de beste economieles die ik kreeg, was dat een verhoging van de inkomsten (kijk naar de verhoging van 6% van de abonnementen) direct leid tot een hogere winst. En kijk naar de jaarverslagen van KPN/ Telfort en zie dat de werkelijke operationele kosten alleen maar dalen.
Dus bij deze: Lees de jaarverslagen, die te vinden zijn op de KPN site.
Laten we even stoppen met onze basis economie lessen en terug te gaan naar het begin, naar mijn vraag:
Wat stelt Telfort voor?
Ik heb al 3 keer aangegeven dat ze mij terug mogen bellen voor overleg, de eerste keer was al een week geleden, maar heb geen Telfort aan de lijn gekregen.
Reputatie 8
Badge +10

De eerste de beste economieles die ik kreeg, was dat een verhoging van de inkomsten (kijk naar de verhoging van 6% van de abonnementen) direct leid tot een hogere winst. En kijk naar de jaarverslagen van KPN/ Telfort en zie dat de werkelijke operationele kosten alleen maar dalen.
Dus bij deze: Lees de jaarverslagen, die te vinden zijn op de KPN site.

Die les kan ik me herinneren.
Les twee was overigens dat een bedrijf winst moet maken om te kunnen blijven voortbestaan.
KPN opereert in een markt waar continue grote investeringen gedaan moeten worden.
Maar dat terzijde... ;)

Ik zal de jaarverslagen downloaden en lezen... 👍

On-topic: dat Telfort je na drie keer aandringen na een week nog niet teruggebeld hebben is natuurlijk een kwalijke zaak... 😞
Hogere omzet(meer inkomsten) betekent niet automatisch meer winst. Daar moeten eerst alle kosten worden afgehaald.
Er zit nog wel verschil tussen de provider KPN en het concern KPN. De netwerkbeheerstak heeft nog heel wat te investeren om elke klant minstens 50Mb te kunnen bieden.

Het terugbellen heb je wel via de goede kanalen aangegeven
Terug bellen
Ik heb naar aanleiding van de mail over de tariefverhoging op 24 mei tot 3 maal toe gevraagd of Telfort met mij contact wil opnemen.
Via dit Forum heb ik het nogmaals gevraagd of ze met mij contact willen opnemen, zie mijn vraag.
En zojuist heb ik het de 5 de keer geprobeerd via de link in de vorige reactie van Galdor68 en toen kreeg ik de melding: Pagina niet te bereiken.

4 maal een oproep gedaan en de eerste is van 8 dagen geleden, wat moet ik nog meer doen?
Mijn fout de s van https is weggevallen
https://cmn.teleperformance.nl/CallMe_Telfort2/

Ik zie trouwens dat erl eerder een andere terugbel link is geplaatst.

Anyway van Telfort naar Telfort zoals je zelf beschrijft zal alleen bij een verlenging werken. Niet in dit geval, en na die x aantal maanden korting ga je alsnog de verhoging betalen en je zal het tv pakket zoals het was verliezen en extra betalen indien je telefonie wil gebruiken dus uiteindelijk zal je er in mijn ogen meer op achteruit dan vooruit gaan.

Ps @Tommie 543 waar haal je die 6 maanden vandaan de huidige actie is 3 maanden.
Reputatie 6
Badge +7
Om te beginnen kun je eens bellen of terug laten bellen ? zoals al eerder gemeld ?
Ik heb me terug laten bellen, via de link van Galdor 68 en nu werd ik binnen 1 minuut teruggebeld.
Mijn verhaal uitgelegd, er kwam een warrig verhaal dat de inflatie 6% is en dat de verhoging dus wettelijk geregeld is. Dat is dus onzin en werd daarna doorverbonden met iemand anders.
Mijn voorstel om dus op te zeggen en onmiddellijk een nieuw contract af te sluiten, daar had ze nog nooit van gehoord. Na overleg met haar achterban, zegde ze dat dit toch mogelijk is en zei ze dat het contract formeel wordt opgezegd en onmiddellijk opgevolgd word door een nieuw contract, enkele onbeduidende televisiezenders vervallen.
Ik hoef de installatie dus niet af te breken en op te sturen en er komt geen monteur om alles weer te installeren en aan te sluiten. nee, de overgang gaat geruisloos. Wel, nu komt het: heb ik recht op 6 maanden een abonnement van 30 en daarna 45 euro, dus deze geruisloze overstap levert toch 90 euro op.
Toen ik aangaf dat dit toch eigenlijk wel heel vreemd is, gaf ze dat toe.
Ik ben echt hoogst verbaast!!
Dus medelezers, 1 telefoontje naar Telfort en u kunt 90 euro verdienen!
De bevestiging via email is al binnen!
Ze noemen het een wijziging van het contract, 6 maanden 30 en daarna 42,50 ipv 45,00, dus verdienste zijn 6 maal 12,50 en 12 maal 2,50, maar dat is zelf 105 euro!
Ik vind het allemaal prima, over 12 maanden moet ik misschien nogmaals bellen met Telfort, haha!
Die 6 maanden verbaasd me via de site wordt er met 3 geadverteerd.
Practisch gezien 'verdien' je niks maar het is een leuke besparing.
Galdor68 het klopt ik "verdien" niets, maar ik geef de komende 12 maanden wel 105 MINDER uit aan ITV en Internet, geen 540 euro, maar 435. Voor dat verschil kun je toch mooi met z'n tween een keertje lekker uit eten gaan! En dat allemaal voor een telefoontje van slecht 10 minuten.
Ik denk dat dit nog wel een staartje zal hebben binnen Telfort, want dit is echt ongelofelijk!
Reputatie 8
Badge +11
Hoi Tommie 543, ik lees je dat je er inmiddels uit bent gekomen met mijn collega. Dat is fijn om te lezen. Geniet van de besparing en onze diensten.

Reageer