Abonnementskosten

• 16 juli 2012
  • 3 reacties
  • 1885 keer bekeken

Ik heb een nieuw SIM-only abonnement afgesloten dat gisteren is ingegaan. De combinatie van pakketten kwam uit op 22 euro abonnementskosten per maand (zo staat het ook in het contract). Nu kijk ik vandaag in de 'BelStatus' op mijnTelfort pagina, en daar zie ik staan: totale abonnementskosten inclusief korting 36,20 euro per maand. Ik heb de simkaart nog niet eens kunnen gebruiken om kosten buiten de bundel te maken (zie mijn andere topic, simkaart werkt niet), en bovendien staat op de pagina ook dat ik nog geen kosten gemaakt heb. Waar komt dit verschil dan vandaan? En welk bedrag is nou juist? Ik ga uit van 22 euro, want dat staat in het contract dat ik heb afgesloten. Moet ik iets doen?

3 reacties

Badge +2
Voor zover ik heb gehoord is de BelStatus weergave niet correct momenteel, maar de abonnementkosten zelf zijn gewoon zoals ze contractueel zijn afgesproken. Zolang je niet over de bundels gaat / 0900-nummers belt, zal je maandelijkse bedrag standaard gezien 22 euro per maand zijn, hoewel de eerste rekening altijd gebaseerd is op ongeveer 1,5 maand (op de rekening staat dan precies voor welke periodes je betaalt hebt). De eerste rekening kan daardoor dus hoger uitvallen. Dit komt omdat je de abonnementskosten vooruit betaalt (daadwerkelijke kosten, dus over de bundels/0900 achteraf). Elke volgende rekening is dan a 22 euro per maand (zolang binnen de bundels).
Badge
@EllemiekeZ,

Wat bij 'Mijn abonnement' staat zijn de kosten die wij daadwerkelijk in rekening brengen. De kosten in BelStatus vallen hoger uit, omdat de periode waarover de kosten zijn berekend langer is dan 1 maand. U moet het zien als u uw eerste factuur. Lees meer informatie over de eerste factuur.

Laïla
Beste ,
Telfort - Medewerker(ster).

Ik had een vraag wat zijn de eenmalige kosten bij het eerste factuur dat je krijgt ?

Alvast bedankt ,
Umut

Reageer