abonnement kosten

• 21 december 2012
  • 19 reacties
  • 3722 keer bekeken

Badge
ik heb 3 in 1 bij telfort. dat zou 38,95 voor interactieve tv op 2 tv'szijn. Sinsdien krijg ik rekeningen van 101 (eerste factuur) 79 49 en nu 59. ik ben er een hoe kan dit? 38.95 is toch 38.95? doe er nog eens btw bij en je zit op...43 euro? graag uitleg hierover.

19 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Gesprekskosten......?
Badge
1 keer 1 euro en 1 keer 5 euro
Heeft met de btw te maken, ik zou 36 moeten betalen, maar is exclusief btw betaal nu 42,50 ongeveer per maand, wel beetje jammer van telfort dat die 36 euro zo naar voren komt in hun reclame,want dit is dus exclusief btw,waardoor het dus geen 36 maar 42,50 per maand is

Volgens mij klopt het niet wat je beweert. Alle prijzen die Telfort noemt in advertenties, aanbiedingen en contracten zijn inclusief btw... in elk geval voor de consumentenproducten.

Als jij een contract hebt voor 36 euro en je moet meer afrekenen, dan gaat het vermoedelijk om belkosten (als je telefonie hebt), of bijvoorbeeld extra kosten voor ITV, zoals het huren van een extra TV-decoder, het activeren van extra TV-pakketten of het bestellen van films.

Kun je op de specificatie zien waar de extra kosten zitten?

ik heb gekeken op m,n factuur staat 35,50 en 7,20 btw apart eronder vermeld zonder belkosten??
Heeft met de btw te maken, ik zou 36 moeten betalen, maar is exclusief btw betaal nu 42,50 ongeveer per maand, wel beetje jammer van telfort dat die 36 euro zo naar voren komt in hun reclame,want dit is dus exclusief btw,waardoor het dus geen 36 maar 42,50 per maand is

Volgens mij klopt het niet wat je beweert. Alle prijzen die Telfort noemt in advertenties, aanbiedingen en contracten zijn inclusief btw... in elk geval voor de consumentenproducten.

Als jij een contract hebt voor 36 euro en je moet meer afrekenen, dan gaat het vermoedelijk om belkosten (als je telefonie hebt), of bijvoorbeeld extra kosten voor ITV, zoals het huren van een extra TV-decoder, het activeren van extra TV-pakketten of het bestellen van films.

ik heb gekeken op m,n factuur staat 35,50 en 7,20 btw apart eronder vermeld zonder belkosten??
nee sorry is niet waar is 33,00 met 2,50 belkosten en dan nog eens 7,20 btw erbij

Reputatie 8
Badge +16
Huurkosten 2e Decoder

nee sorry is niet waar is 33,00 met 2,50 belkosten en dan nog eens 7,20 btw erbij
Dus naar mijn idee zijn de prijzen toch exclusief btw?

Reputatie 8
Badge +16
Dus naar mijn idee zijn de prijzen toch exclusief btw?

Nee.

Of om beter te zeggen. De prijzen die Telfort adverteert zijn inclusief btw.

Alleen is de specificatie op jouw factuur exclusief btw en dat maakt het moeilijk om de factuur te controleren. Dat zouden ze wat mij betreft ook wel wat duidelijker mogen maken.

Als ze gewoon de specificatie inclusief btw neerzetten, dan kun je meteen zien of het klopt met de aanbieding. Nu moet je zelf even overal de btw uitrekenen. Maar dan zou nog steeds duidelijk moeten zijn waarom je meer betaalt.
Reputatie 2
Badge +1
Je schrijft dat je 33 euro ex btw betaalt en dan nog eens 2.50 belkosten ex btw.
Dat is dan 33.00 + 21% btw (6.93) = 39.93
2.50 + 21% (0.525) = 3.03 euro

Je hebt in dit voorbeeld al 7,455 aan BTW, terwijl er volgens jou 7,20 euro aan BTW vermeld staat.
ofwel zit er iets bij wat het lage btw tarief heeft, of zelfs btw vrijstelling? het is wel erg onduidelijk...
telfort zou je daar toch wel op moeten kunnen antwoorden denk ik!
Reputatie 8
Badge +16
ofwel zit er iets bij wat het lage btw tarief heeft, of zelfs btw vrijstelling? het is wel erg onduidelijk...
telfort zou je daar toch wel op moeten kunnen antwoorden denk ik!

Als ik bij de bakker een mueslibol van 50 cent koop, dan heb ik er weinig aan als deze op de kassabon staat voor 41 cent tussen mijn andere aankopen. Dat werkt alleen maar erg verwarrend.

Telfort moet gewoon ook bij de specificatie de bedragen inclusief btw vermelden. Dat is de enige manier waarop een klant de rekening kan controleren. Of desnoods voor consumenten de hele btw-berekening helemaal weglaten. Alleen bij het eindtotaal de btw-verdeling melden, dus zoveel tegen hoog tarief, zoveel tegen laag tarief en zoveel vrijgesteld. Dat zou een hoop verwarring schelen.

[edit]
En dan vergeet ik nog helemaal dat de mueslibol uit het voorbeeld onder het lage btw-tarief valt en dus voor 47ct op de kassabon zou staan.
Badge
ik heb eredivisie live. nu nog voor 15 euro. dus, zou je denken, kom je op een bedrag van 53 nog wat. het gaat me on de variabele bedragen.
Reputatie 2
Badge +1
Daar heb je helemaal gelijk in Franzki!
Op een "factuur" verwacht ik eigenlijk een volledige specificatie... al je abonnementen incl btw, met vermelding van het percentage btw wat er op zit, en dan ook alle verbruikskosten, volledig uitgespecificeerd,inclusief btw, bij telefonie tot op nivo van het gebelde nummer, en ga zo maar door Zó moeilijk is dat niet in het computertijdperk ;)

Ik kan me ook altijd ontzettend ergeren in Nederlandse supermarkten als ze vragen of ik de bon wil hebben.... JA uiteraard, hoe kan je anders controleren of ze je niet belazerd hebben??
hetzelfde heb je eigenlijk nu hier.... ze houden het vaag en onduidelijk, in de hoop dat niemand er iets over vraagt.
Reputatie 8
Badge +17
Huurkosten 2e Decoder
volgens mij zitten die kosten in de €38,95; 1 decoder is iets van €34, nog iets.
ik heb 3 in 1 bij telfort. dat zou 38,95 voor interactieve tv op 2 tv'szijn. Sinsdien krijg ik rekeningen van 101 (eerste factuur) 79 49 en nu 59. ik ben er een hoe kan dit? 38.95 is toch 38.95? doe er nog eens btw bij en je zit op...43 euro? graag uitleg hierover. daar ben ik helemaal mee eens
Heeft met de btw te maken, ik zou 36 moeten betalen, maar is exclusief btw betaal nu 42,50 ongeveer per maand, wel beetje jammer van telfort dat die 36 euro zo naar voren komt in hun reclame,want dit is dus exclusief btw,waardoor het dus geen 36 maar 42,50 per maand is. en ik heb nu zo,n 3 maanden telfort, bel zelden of nooit en eerste rekening 95! volgende over de 50 en nu dus eindelijk het preciese bedrag van 42,50 met btw pfff vind het wel duur hoor, ben naar telfort overgestapt omdat ik dacht dat het goedkoper was dan ziggo, maar vraag me dat nu toch ernstig af?Moet nog kijken of ik telfort wel wil houden, geen rekening met zulke hoge rekeningen gehouden
en kreeg ook nog eens oude rekening van ziggo van 26 euro pfff, duur tv kijken en internet de afgelopen maanden
Reputatie 8
Badge +16

maar klopt toch niet dan, als ik 36 voor 3 in 1 betaal, met 2 euro belkosten kom ik dan op 38 niet 42,50??vind t erg wazig, maar wil wel graag hetgene wat mij beloofd is, 36 euro voor 3 in 1?
Reputatie 8
Badge +16
Je hebt helemaal gelijk met je rekenvoorbeeld maar wij kunnen hier niet zien waar dat verschil vandaan komt...

Kun je de specificatie hier posten (zonder je privégegevens natuurlijk).
Reputatie 2
Badge +1
Ik zou dit toch erg goed nakijken. Het is zoals Franzki zegt, alle bedragen die in advertenties vermeld staan zijn incl btw.... Op je factuur staat het vaak een beetke ingewikkeld, omdat de specificatie ex btw is, goed mag weten waarom dit is... maar in het eerste deel staat alles inclusief, en dat zou wel moeten kloppen.

Wat wel kan, is dat je aanvankelijk 2 maanden zal moeten betalen. Ik meen dat Telfort de abo kosten vooraf incasseert... en als je begint met je abo betaal je dus de lopende maand,m én de maand die nog moet gaan komen. Zo heb ik nu net internet betaald voor 1-30 juni 2014...

Reageer