beantwoord

Aanvragen betalingsregeling

• 12 november 2019
  • 29 reacties
  • 403 keer bekeken

Reputatie 1

Hallo,

Zou ik een betalingsregeling kunnen treffen voor mijn laatste 2 facturen?

Op dit moment lukt het niet om het in 1 keer te betalen.

Mijn excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet

MHA Simonse

icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 13 november 2019, 12:18

Ik heb het uitstel bij deze voor je aangevraagd @martijn simonse. Als je ervoor zorgt dat het bedrag voor 12 december overgemaakt is en alle tussentijdse facturen op tijd worden betaald komt het helemaal goed :slight_smile:

Bekijk reactie

29 reacties

Hallo@martijn simonse 

Misschien kan je je klantnummer weghalen i.v.m. privacy?
Dit is een openbaar Forum en iedereen kan dit lezen.
Je kunt dit doen door op de 3 puntjes te staan en naar bewerk gaan en het zo verwijderen.
Je kunt je klantnummer wel invullen bij extra informatie in je profiel.
Dit is alleen zichtbaar voor moderators.

Hier worden topics behandeld naar binnenkomst, het oudste eerst.
Het kan misschien wel even duren voordat een moderator reageert.

Maar hier wat informatie: Openstaande factuur betalen

Klik hier dan op Ik heb Telfort Thuis (Internet, TV en Bellen, ook glasvezel)

Dan krijg je dit antwoord: 

Ik kan de factuur niet betalen, wat nu?

Heb je een openstaande factuur, bijvoorbeeld omdat de incasso mislukt is? Dan kan je zelf een betaalafspraak maken in Mijn Telfort. Doe dit wel snel, want als producten afgesloten zijn kan het niet meer. Ook kan je maar 1 betaalafspraak tegelijk maken.

Maak een betaalafspraak

Voor mobiel dit:

Ik kan de factuur niet betalen, wat nu?

Neem contact op met de klantenservice (hiervoor betaal je alleen je gebruikelijke belkosten). De klantenservice van Telfort is maandag t/m vrijdag open van 9.00 tot 21.00 uur, en op zaterdag van 10.00 tot 17.00 uur.

Reputatie 1

Is aangepast, heb klantnummer weggehaald

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @martijn simonse, welkom bij ons op het forum. In de eerste plaats sluit ik me helemaal aan bij de Senna Sempre in je profielfoto :ok_hand:

Met het klantnummer in je profiel heb ik meteen voor je gekeken, ik zie inderdaad 2 openstaande facturen. Ik kan een uitstel van betaling aanvragen voor beide facturen, dat wordt het bedrag uiterlijk op een bepaalde datum verwacht. Daarbij is het van belang dat alle nieuwe facturen die gedurende die regeling uitkomen binnen de reguliere betaaltermijn worden voldaan, anders vervalt de regeling namelijk automatisch.

Als ik het goed zie heb je nog geen contact gehad met het nummer wat mandy al noemde en via de site lijkt er ook nog geen regeling getroffen te zijn. De uiterste datum die ik voor beide facturen kan kiezen is 12 december. Als je wilt kan ik het uitstel van betaling voor je aanvragen, dat hoor ik dan graag van je.

Reputatie 1

Hallo Jasper,

Wilt u een uitstel van betaling aanvragen?

Graag hoor ik van u.

Met vriendelijke groet,

MHA Simonse

Reputatie 8
Badge +11

Ik heb het uitstel bij deze voor je aangevraagd @martijn simonse. Als je ervoor zorgt dat het bedrag voor 12 december overgemaakt is en alle tussentijdse facturen op tijd worden betaald komt het helemaal goed :slight_smile:

Reputatie 1

Hallo, 

Zou ik ipv uitstel van betaling ook een regeling kunnen treffen over 3 of 4 termijnen?

Met vriendelijke groet

MHA Simonse

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @martijn simonse, een al gepland uitstel van betaling kan helaas niet meer veranderd worden. De datum zelf niet en ook niet of het in een keer of in termijnen wordt betaald. De 12e van december blijft daardoor hiervoor staan.

Reputatie 1

Hallo,

Ik wil u bij deze vragen of ik het rond de 20ste kan betalen, eerder gaat me helaas niet lukken.  Ik hoop dat u een uitzondering wilt maken, rond de 20ste komt mij namelijk beter uit omdat mijn salaris binnenkomt.

Met vriendelijke groet,

MHA Simonse

Reputatie 8
Badge +11

Als ik een uitzondering zou kunnen maken zou ik dat doen @martijn simonse, maar zoals ik in mijn vorige bericht zei is een gemaakte afspraak niet meer aan te passen. De 12e is de datum die we daarvoor overeen kwamen, die kan niet veranderd worden. 

Reputatie 1

Dat gaat echt niet lukken, waarom doen jullie zo moeilijk? Ik vraag het niet zomaar, gaat nu echt niet.

Wat als ik pas rond de 20ste betaal?

Reputatie 8
Badge +11

Ik begrijp dat je het niet zomaar vraagt, maar het wijzigen is zoals ik noemde niet mogelijk. De 12e was de uiterste mogelijkheid al die we konden kiezen, een latere datum kon niet.

Omdat het systeem rekening houdt met de 12e kan het zijn dat zijn dat het abonnement wordt geblokkeerd, als het bedrag dan nog niet binnen is. Ik hoopte dat we dat met het uitstel konden voorkomen, daarom gaf ik eerder ook aan dat de tussentijdse factuur binnen de reguliere termijn moet worden voldaan. Als je alle openstaande facturen rond de 20e betaalt zal een eventuele blokkade op dat moment weer opgeheven worden. Voor de snelste verwerking kan je dat het beste doen via de optie in de Mijn Telfort, als je het handmatig overmaakt kan de verwerking tot 5 werkdagen duren.

Reputatie 1

Oké, maar ik heb de tussentijdse factuur(Vorige) gewoon voldaan, dus kan dan gewoon rond de 20ste betaald worden?

Reputatie 8
Badge +11

Nee, de 12e was de datum de uiterste datum tot waar het uitgesteld kon worden en dat hebben we gedaan. Bij een latere betaling is de kans aanwezig dat het geblokkeerd wordt. Ik hoop dat het lukt om eerder te betalen dan de 20e, voor de zekerheid.

Reputatie 1

Het is toch niet zo moeilijk om een nieuwe regeling aan te vragen? Waarom zo moeilijk doen!! Ben hier niet zo blij mee!!

Hebt u even geen begrip voor de situatie?  Ik ben ben maar een wsw 'er hoor!

Heb ik dan gewoon internet?

Reputatie 8
Badge +7

Hallo @martijn simonse , óók WSW'ers dienen aan hun (betaal)verplichtingen te voldoen.

Als er niet op tijd betaald wordt word je van alle diensten van het betreffende abonnement afgesloten totdat het totale openstaande bedrag is voldaan.

Als je werkelijk afgesloten bent/wordt kun je het beste via een IDEAL-betaallink, op te vragen bij Telfort, betalen, dan ben je binnen 24 uur weer aangesloten. Betaal je via een ‘normale’ overschrijving dan kan het tot 5 werkdagen duren voordat je weer aangesloten bent.

Zie ook onderstaande link:

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/openstaande-factuur-betalen.htm

Reputatie 1

Volgens mij luisteren jullie niet! Het komt mij nu even slecht uit om het volledige bedrag in één keer te betalen!

Jullie kunnen toch gewoon een nieuwe regeling aan vragen? Jullie hadden mij moeten vragen wanneer mij het beste uitkomt om het bedrag over te maken!

Jullie kijken alleen maar wat het systeem bij jullie zegt en niet wat de klant vraagt.

Reputatie 8
Badge +17

@martijn simonse lees de reacties van @Jasper - Telfort eens goed door en dan met name goed, het blijkt dus niet mogelijk om uitstel te krijgen en daar moet je echt mee dealen en voor alle duidelijkheid ik ben niet van Telfort maar gewoon een klant die op het forum graag andere klanten helpt 

Reputatie 1

En jullie hadden mij eest moeten vragen wanneer het mij beste uitkomt om het bedrag over te maken!

Jullie horen hier nog meer van! Ga een klacht indienen!

Reputatie 8
Badge +11

Je draait de zaken om. Je had al betaald moeten hebben. Dat Telfort zo coulant is je uitstel te geven is geen verplichting voor de leverancier.

Betalen wanneer het je uitkomt hoort niet bij het aangaan van een contract. Je baas betaalt ook niet pas als het hem uitkomt.

Reputatie 8
Badge +7

Je draait de zaken om. Je had al betaald moeten hebben. Dat Telfort zo coulant is je uitstel te geven is geen verplichting voor de leverancier.

Betalen wanneer het je uitkomt hoort niet bij het aangaan van een contract. Je baas betaalt ook niet pas als het hem uitkomt.

Hoe simpel kan het zijn.:relaxed:

Reputatie 8
Badge +11

Ik heb begrip voor jouw situatie @martijn simonse, ik weet dat het vervelend is om een factuur niet op tijd te kunnen betalen. Daarmee veranderen de mogelijkheden die er zijn alleen niet. We kunnen eenmalig uitstel aanvragen voor een bedrag en dat hebben we gedaan. Ik mijn eerste reactie van 3 weken geleden noemde ik de 12e al als uiterst mogelijke datum, in de reactie daarna zei je dat ik dat voor je in orde kon maken dus dat heb ik gedaan. 
In latere berichten heb je gevraagd of het gespreid kon worden of verder uitgesteld, en dat is niet mogelijk. Dat heb ik je ook een aantal keer uitgelegd, zodra een uitstel van betaling is aangevraagd kan die niet worden gewijzigd. De 12e was vanaf het begin de uiterst mogelijke datum, en dat is het nog steeds. Daar kunnen we niets anders van maken.

Reputatie 1

Hallo @Jasper - Telfort 

Ik heb gisteravond het bedrag van de betaalafspraak betaald, maar kreeg vanmorgen een herinnering mail. Hoelang duurt het voordat het verwerkt wordt?

Met vriendelijke groet

MHA Simonse

Reputatie 8
Badge +7

Hallo @martijn simonse , dat hangt af van de manier waarop je betaald hebt.

Heb je via een ‘normale’ overmaking betaald dan kan het tot 5 werkdagen duren voordat de betaling verwerkt is.

Heb je via een ontvangen Ideal-link betaald, dan is die betaling binnen 24 uur verwerkt.

Reputatie 1

Ik heb dit via mijn Telfort gedaan, maar kreeg wel bevestiging dat ik betaald had per mail. 

Reputatie 8
Badge +7

Ik heb dit via mijn Telfort gedaan, maar kreeg wel bevestiging dat ik betaald had per mail. 

Hallo @martijn simonse , nou, mooi opgelost toch?

Die e-mail uitprinten en goed bewaren.

Reageer