beantwoord

6% verhoging abonnement, inflatie is 1,5%

• 18 april 2019
  • 28 reacties
  • 1103 keer bekeken

Heb een email gekregen dat mijn Telfort thuisabonnement (jaarcontract einddatum 31 Juni) per maand 6% duurder word, van 42,50 naar 45. Ik en vele met mij vinden dit toch wel heeeeeel veel, de inflatie is 1,5 % en Telfort verhoogd zijn tarieven met 6%. Voor mij als gepensioneerde, met een pensioen dat jaarlijks gekort word en al helemaal GEEN inflatiecorrectie, kan dit zo natuurlijk niet doorgaan.
Mijn vraag aan Telfort is, moet ik overstappen of wat stelt u voor?
icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 25 april 2019, 16:02

@Gepensioneerd door prijswijzigingen zoals deze heb je tijdelijk de mogelijkheid om je contract eerder op te zeggen, het maakt niet uit of je nog in een jaarcontract zit of niet. Het is een eenzijdige wijziging van onze kant, daarom is dat tijdelijk mogelijk. In dit geval kan dat tot 1 juni.

Om iedereen zo goed mogelijk te helpen, en om het overzichtelijk en centraal te houden, helpen we je vraag verder in het topic over de prijs- en zenderwijzigingen en sluit ik dit topic. Mocht iemand nog vragen hebben, stel ze daar gerust.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

28 reacties

Reputatie 8
Badge +18
De verhoging van € 2,50 is een vaststaand feit daar veranderd niemand iets aan, in de mail staat volgens mij ook dat je voor 1 juni gewoon kunt opzeggen.
Naast overstappen is er ook de mogelijkheid overbodige extra's uit te zetten als deze er zijn.
Mijn instellingen zijn al basic, alleen het programma opnemen zou ik uit kunnen zetten, maar dat is net zo handig.
Ik blijft het echt "van de zotte" vinden om zomaar een prijsstijging van 6% door te voeren.
Als je ergens woont waar een matige snelheid via koper leverbaar is en dit mee helpt om eerder een snelheids upgrade te krijgen is het anders. Zelf zie ik dat als beheerskosten waar wij de klanten niet elk jaar voor zouden moeten op draaien.

Wat dat aan gaat snap ik het helemaal.
Reputatie 8
Badge +11
@Gepensioneerd ik kan me jouw standpunt goed voorstellen. Het klopt, de prijzen gaan wijzigen vanaf 1 juni. We hebben er een topic voor aangemaakt, met antwoorden op de meest gestelde vragen. Wij vinden het leuk als je ervoor kiest om bij ons te blijven, maar je bent natuurlijk vrij om zelf de keuze te maken. Je weet zelf wat het beste bij jouw situatie past. Mocht je vragen hebben, laat het gerust weten in het topic.
Reputatie 8
Badge +10
Mijn instellingen zijn al basic, alleen het programma opnemen zou ik uit kunnen zetten, maar dat is net zo handig.
Ik blijft het echt "van de zotte" vinden om zomaar een prijsstijging van 6% door te voeren.

Het kan nog gekker hoor, er zijn nog genoeg klanten (waaronder ikzelf) die nog een oud 'Vast Bellen' abonnement hebben van € 2,68 per maand, en die prijs wordt ook verhoogd naar € 5,-.
Tesamen met de prijsverhoging van het abonnement á € 2,50 komt dat op dan op € 4,82, oftewel ruim 10% van mijn abonnementskosten...
Reputatie 1
Helaas heb ik ook zo'n Vast Bellen met Internet abonnement.

Meer dan 10 % stijging van hun basis tarief, zonder enig aanwijsbare verbetering.

Die marketing boys hebben blijkbaar op vrijdagmiddag iets teveel in hun glaasje gekeken.

Via een gesprek met de tweede lijn, beaamde hij dat dit vanuit het hogere echelon bedacht is. Blijkbaar willen ze liever klanten naar de glasvezel hebben om daar de inversteringen via Regefiber terug te kunnen verdienen.

Ik heb gezegd rond te gaan kijken en over te stappen naar een andere provider, probleem is dat het huidige interne netwerk die ik klaar heb, en stabiel draait volledig herzien moet worden ( stopcontacten voor nieuwe stroomaansluitingen , kastruimte etc.

Nee , de vrije markt maakt het er niet makkelijker op voor de consument.
Reputatie 8
Badge +16
Mijn vraag aan Telfort is, moet ik overstappen of wat stelt u voor?

Het probleem is gewoon dat de meeste providers ook continu de prijzen aan het verhogen zijn... dat is dus niet alleen bij Telfort. Natuurlijk zou je kunnen overstappen om zo te laten zien dat je het niet eens bent met de prijsverhoging. Maar de vraag is of je er financieel echt beter van wordt.
Reputatie 1
Ik heb nog naar de veranderingen gekeken die Telfort invoert per 1 Juni of in September.
Diegene met vast bellen vervalt het starttarief. Dat is een voordeel lijkt me, onbeperkt bellen naar vaste telefoonnummers.
Alles wordt steeds meer gelijk getrokken. Niemand meer een voordelig ouder abonnement.
Ik bied 20% verhoging tussen augustus 2018 en de komende verhoging van 45,00 naar 55,00, ik kan dit terug brengen naar 45,00 met het verlies van diensten die bij de 45,00 allen in begrepen waren.
@Galdor68 , Klopt, maar jij hebt er in wezen een beetje zelf voor gekozen door te gaan verhuizen, degene die net als ik gedwongen over moeten krijgen voor hetzelfde ook die 10 euro verhoging op hun bordje als je 2 Tv's en opnemen wilt en sommigen nog wel meer die zoals ik lees 5 Tv's aangesloten hebben via DVBc of analoog(digitaal)

Dus ja, eenzijdig word er zeker een hoop gelijk getrokken, maar degene met eigen spullen uit de begintijd toen je het nog zelf mocht kopen bij de toenmalige provider zijn dubbel de klos.
Ik heb er eerlijk gezegd alleen maar van geprofiteerd omdat ikzelf een M540 had gekocht, Telfort leverde die niet, en zo gratis kon opnemen en de A140 boven kon gebruiken voor de tweede TV.
Het aantal M540's breide wel uit in de loop der tijd, een paar reserve waren nooit weg natuurlijk.😛

En zoals al gezegd, ga niet weg voor de prijs, vind het eigenlijk best prima om na 5 jaar een verhoginkje te krijgen, maar geen FOX en National Geograpic meer ga ik niet mee akkoord.
Reputatie 2
Badge +4
In dit forum heb je de gelegenheid om stoom af te blazen maar aan het eind zal je merken dat deze provider zich daar niets van aan trekt.
Een rekenfout @Doornekamp33 ik ga uit van het basistarief wat jij noemt zijn extra's als ik deze toen ook kosteloos zou hebben gingen de kosten afhankelijk van de opties met 5 of 10 euro omhoog.
Moest ik nu verplicht over dan zou ik op 47,50 uitkomen en had je mij niet gehoord. Hooguit vanwege het principe meer betalen maar een minder product vanwege de wegvallende kanalen.

Ik heb nu 2,50 snelheids behoud, 2,50 bellen en 5,00 voor het uitgebreide tv pakket dit zat voor mijn verhuizing in het pakket van €45,00. De verhuizing was dan eigen keuze maar niet het punt dat mij geen vergelijkbaar product kon worden geleverd dus dvbc. Ik ben nog steeds van mening dat mij geleverd moest worden wat ik al had tegen de prijs die ik betaalde minus dan dvb-c dus zoals nu met deze afbouw het geval is. De extra's dus meerdere tv ontvangers/streams tja dat waren kadotjes uit het verleden. Datzelfde speelt nu bij Digitenne.

Ik ben gezien als nieuwe klant met nieuwe voorwaarden, al heb ik me erbij neergelegd en heb ik 2 en 6 maanden korting gekregen ben ik het uit principe niet eens met de gang van zaken.
Niet helemaal een rekenfout @Galdor68, ik ga uit van wat je hebt, daardoor ga je bij een verhuizing omhoog, je hebt een paar kortingen gekregen om op hetzelfde te blijven, zei het tijdelijk, maar bij verhuizing pleeg je een soort contractbreuk, je spreekt af op een bepaald adres te leveren, wijzig je dat is er een verandering in het contract en ga je mee in de nieuwe voorwaarden.

ik kijk naar wat ik had en wat je er voor terug krijgt zonder zelf wat te willen wijzigen, ik kon op meerdere TV's zonder extra kosten kijken via COAX en na aanschaf eigen animo's digitaal, dus die kosten gaan omhoog als je er meerdere hebt, dus afhankelijk van hoeveel je er had aangesloten.

Maar zoals al vaker gezegd, de kosten maken mij nog weinig uit, ik ga/ging niet voor goedkoop, ik ga voor wat ik wil hebben, en dat is een goede verbinding op het internet, en de TV zenders die ik en mijn vrouw willen kijken, en moet ik daar morgen 75 euro in de maand voor betalen omdat alleen een dure provider dit nog heeft ga ik over, XS4all was een kanshebber geweest voor de wifi stabiliteit, maar dit kon ik met mijn eigen apparatuur oplossen.
Dat het gezien wordt als vorm van contract breuk is dus precies waar ik me formeel tegen verzet.
Als het dvb niet werd afgebouwd had dit gewoon geleverd kunnen worden.

Bij elke andere verhuizing is het puur administratief en niet meteen een nieuw contract tegen nieuwe voorwaarden, althans hier ga ik van uit ik kan het mis hebben. Werkt het wel zo dan moet dat maar veranderd worden en meer naar het systeem van mobiele abonnementen waarbij een adres wijziging niks uit maakt.

Maar net zoals je aangeeft gaat het mij meer om het vermindering van de diensten dan om de prijs. Wat de tv zenders betreft ook de providers die deze nu hebben kunnen in de nabije toekomst onderhandelings problemen krijgen.
Toen ik verhuisde was het juist in de tijd dat het beter was om een nieuw contract te krijgen, ik ging van een ADSL verbinding naar glasvezel met een snelheid van 50/50 ipv rond de 20/5 of iets in die buurt voor hetzelfde bedrag per maand, dat in de jaren erna Telfort steeds meer uitgekleed werd is dus een nadeel voor jou gebleken, wat dus in mijn voordeel was, niet snel erna werd de coax mogelijkheid al er uitgehaald, had een Amino M540 van een kennis die ging verhuizen en dus de nieuwe glasvezel kreeg.

En had toenmalig UPC er op mijn oude adres geen zooitje van gemaakt en mij opgezadelt had met een hoop rompslomp omdat de vorige bewoner zijn diensten niet had opgezegd en mij dat in de schoenen wilde schuiven had ik daar nog gewoon TV gekeken, en was er alleen maar internet en Telefoon via Telfort geweest.

Maar op energie gebied heeft het me wel het nodige gekost, Nuon liet het contract ook niet doorlopen, had een leuke korting van 260 euro het eerste jaar, op 1 maand na niet gehaald, dus jammer maar helaas, geen 260 euro korting op de eerste factuur, wel een extra dure factuur omdat het huis wat ik had gekocht afgesloten was van gas en licht.😣
Ik blijf het absurd vinden om prijzen zomaar 6% te verhogen, maar mijn jaarcontract loopt tot 30 Juni 2019 en tot die tijd kan Telfort de abonnementsprijs niet verhogen, ik heb tenslotte toch een jaar contract. Graag wil ik een bevestiging dat dit correct is?
Ik kan niet bevestigen dat je tot 30 juni een jaarcontract hebt, wat ik wel kan bevestigen is dat de prijs ook voor jou omhoog gaat per 1 juni, zit je in een kortings periode, dus bijvoorbeeld 12 maanden voor een xx bedrag dan gaat de verhoging pas in na die periode.
Enige kleine troost, tot 1 juni kun je het contract kosteloos voortijdig opzeggen.
Bijna elke klant zal dat met je eens zijn.

Correct maar medeafhankelijk of er nog actieve kortingen etc zijn. Die van mij loopt per 20 augustus af zonder actieve kortingen dus ik verwacht dat de factuur van juni €2,50 hoger zal zijn.

Op dit moment ontvang ik een korting. Blijf ik deze ontvangen?
Heb je op dit moment een jaarcontract met een korting, dan blijf je die korting ontvangen. De prijswijziging geldt zodra je buiten contract bent. De veranderingen aan de tarieven van vast bellen gelden voor alle klanten, zowel binnen als buiten contract.

Verder is het niet echt zomaar.

Wat is de reden voor deze wijziging(en)?
Voor het nieuwe tarief verwacht je natuurlijk een goed product. Je abonnement verandert niet ter compensatie van de prijswijziging. Wel wordt onze dienstverlening steeds beter. Klik op Klik op 'Toon inhoud' voor meer informatie hierover.
Toon inhoud

Bron
De laatste zinnen zijn onzin, dienstverlening van Telfort word in die zin beter dat het stopt en onder KPN naam verder gaat, tja iemand moet dat briefpapier wat overbodig word betalen, en die afstandbedieningen en TV sets met Telfort logo.

En je abonnement veranderd wel degelijk, op TV gebied gaan we er ook nog een vrachtje zenders op achteruit, tijd dat ze dan het uitgebreide pakket weer schrappen en er gewoon bij doen, zitten ook maar weinig gewilde zenders in.

Dus om het even, het blijft een ordinaire prijsstijging om misschien versnelt glasvezel in Deurne te kunnen uitrollen naast een ander netwerk om dwars te liggen.
KPN is wat dat betreft goed sociaal bezig alle klanten mee betalen ter verbetering en vernieuwing van het netwerk. Ongetwijfeld gaan er wel klanten op vooruit zoals Ronny met net 6Mb in het vakantiehuis.
Ik heb bij de email die ik van Telfort kreeg, over de prijsverhoging van 6%, aangegeven dat ik teruggebeld wil worden, ik hoor helemaal niets. Als ik het algemene klantenservice nummer bel kom ik bij iemand die mij niet wil of kan helpen. Bij doorverbinding moet ik weer 11 minuten wachten, dat doe ik dus niet.
Dus bij deze de vraag: Telfort bel mij even om te overleggen?
Ik heb 2 keer eerder een probleem gehad met Telfort, waarbij Telfort mij uiteindelijk gelijk gaf. Maar telkens weer duurt het erg lang voordat het probleem opgelost is, want Telfort belt niet, reageert niet, komt de afspraken niet na en dat is dus eigenlijk erg Klantonvriendelijk. Nogmaals het verzoek om mij te bellen? dat heb ik toch ook zo aangegeven bij de mail over de prijsstijging van 6%.
Reputatie 8
Badge +11
Ik denk niet dat dat zo gaat lukken @Gepensioneerd. Je kunt het via deze pagina proberen:
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/opzeggen-2/terugbellen-bij-opzeggen-telfort-thuis.htm
Dank je wel GJC!
Ik heb me vandaag 2 maal aangemeld via uw link, maar heb geen telefoontje gekregen van Telfort.
Ook staan ze niet in de Voicemail.