30/3 Abbo prijs verhoogd naar 40/4 abbo

• 10 mei 2016
  • 21 reacties
  • 1258 keer bekeken

Badge +1
Ik heb een 30/3 abbo met bellen erbij voor 24,50 per maand.
Ik krijg vandaag een mail van Telfort dat de prijs verhoogd wordt naar 26,50 per maand.
Dat is precies dezelfde prijs als voor een 40/4 abbo met bellen.
Wordt mijn snelheid nu ook automatisch verhoogd naar 40/4 of moet ik daar zelf mijn abbo voor wijzigen ???

21 reacties

ik heb ook even terug laten bellen. Het blijkt dus idd zo te zijn dat per 1 juli niet alleen de prijs omhoog gaat, maar ook de bandbreedte wordt aangepast. 30/3 zou automatisch naar 40/4 gaan volgens de persoon die ik sprak. Ook al zou men niet voor 'n nieuwe periode van 'n jaar tekenen.

Verlengen voor 'n jaar gaat 3 mnd gratis internet opleveren in mijn geval, waarmee de prijsverhoging natuurlijk ruimschoots wordt gecompenseerd. Op zich geen slechte deal. Zeker niet als je tot een van de gelukkigen behoort die toch al meer krijgt dan in het contract is vastgelegd.
Nu eens zien of dit administratief allemaal goed gaat verlopen. Hopelijk heeft de, zo te horen piepjonge, medewerker op de goede knopjes gedrukt.:)
Ik wacht op de bevestiging via e-mail.
@PedroN

dus jij denkt dat die prijsverhoging automatisch ook snelheidswinst oplevert als ik je bericht tenminste goed begrijp?
Ik geloof dr niks van 🙂 In die mail is dat niet duidelijk verteld iig. Staat alleen dat men werkt aan 'n betere internetbeleving voor iedere burger in dit land en dat kost nu eenmaal geld.
Mij best. Verlengen doe ik persoonlijk liever niet. Ik wacht t wel af.
De prijsverhoging zal niet automatisch een hogere snelheid opleveren. Maar als je nu contractvrij bent kan je ervoor kiezen om je een voorstel te laten doen om een jaar te verlengen met een 40/4 abonnement. Vaak krijg je dan het aanbod om dat te doen waarbij je 3 maanden gratis krijgt.
Ik begrijp dat je liever niet een jaar aan je abo wilt zitten maar ben je van plan dan binnen een jaar over te stappen en tegen welke kosten?
Ik denk niet dat je een veel beter aanbod kan vinden.

Ik begrijp dat je liever niet een jaar aan je abo wilt zitten maar ben je van plan dan binnen een jaar over te stappen en tegen welke kosten?
Ik denk niet dat je een veel beter aanbod kan vinden.

Ik stap mogelijk dit jaar over. Nog erg onzeker maar die optie is er. Niets met Telfort te maken, ik zit best bij die club, maar naar 'n andere gemeente. Vandaar mijn terughoudendheid voor wat betreft verlengen. Want stel je voor dat op m'n eventuele nieuwe locatie slechts 'n lullige 10 mb down te verwachten is via dsl 🙂 Kan zomaar 't geval zijn. Vandaar dus.
Ik wacht af wat Michael-Telfort voor ontdekkingen gaat prijsgeven.
Reputatie 8
Badge +2
Hoi jodokus! Ik kan niet direct een antwoord geven op jouw (goede) vraag. Ik verwacht dat ook de prijs van het 40/4 abonnement omhoog gaat en dat je dus de prijs krijgt waar je nu een 40/4 abonnement voor hebt. Ik zal dit voor de zekerheid voor je uitzetten binnen de organisatie. Zodra ik hier meer over verneem, laat ik het jou weten. Heb je nog even geduld? 🙂 Bedankt!
Badge +1
Hallo Michael
Al enig nieuws betreffende mijn abonnement en snelheid ?
Badge +1
Ik heb mijn abbo maar omgezet naar 40/4 (telefonisch) voor dezelfe prijs. Wel weer een jaarcontract. Ze hebben me geen korting aangeboden 😢
Badge +1
De vraag is hier nog steeds niet duidelijk beantwoord door webcare. Het is nu 1 juli geweest ik heb mijn modem maar eens gereboot. Ik zit nog steeds op 30/3. Gaat mijn abbo nu nog automatisch verhoogd worden naar 40/4 ? Ik moet schijnbaar toch maar eens gaan bellen.
Hey Jodokus, ik zit met precies hetzelfde als jij, moet nu ook in plaats van 21,50 ineens 24 Euro gaan betalen voor 30/3 Internet. Ben benieuwd of mijn snelheid nu ook automatisch omhoog gaat. Of moet ik zelf aanpassen naar 40/4? Straks wordt ie ook 2,50 duurder en dan ga je ineens 26,50 betalen. Dat is dan een verhoging van 23%!
Reputatie 8
Badge +16
Ze hebben me geen korting aangeboden ;-(
Bijzonder...
Zeker voor een vaste klant moet er gewoon twee maanden gratis mogelijk zijn.
(misschien dat Telfort Webcare er eens voor je naar wil kijken)
Reputatie 1
Badge +2
Op de Telfort site staat bij nieuwe prijzen per 1 juli als prijs voor internet standaard 40/4 24€. Dus dan mag ik er vanuit gaan dat de prijsverhoging van 23 naar 24 euro voor mijn 30/3 abo mij 40/4 gaat opleveren. Zal er maandag over bellen en zien wat er bij verlenging abo te behalen valt.
Voor mijn instap 8/1 in recreatiewoning werd vorig jaar al de prijs van 17,50 naar 19 verhoogd en nu dus van 19 naar 22,50. 18% ruim per 1 juli en vergeleken met juni vorig jaar maar liefst 28,6 %.
En daar komt niets voor terug qua snelheid want buitengebied etc. Vorig jaar kreeg ik nul op request bij vragen aanbieding als ik verlengde, benieuwd wat ik maandag te horen krijg....
Reputatie 8
Badge +16
Beste jodokus, excuses dat er nooit een antwoord op je vraag is uitgebleven. Ik kan je wel melden dat een snelheidsverhoging niet automatisch wordt doorgevoerd.
Ik waardeer het dat je je abonnement hebt omgezet naar 40/4 en ik ga mijn uiterste best doen om te kijken of ik een korting voor jou kan regelen. Binnen twee werkdagen ontvang je hier bericht over.
Wel grappig dat hier intern kennelijk onduidelijkheid over bestaat. :)

Ook ik kreeg de beruchte mail vandaag. Mijn 30/3 abonnement van 22 euro gaat 2 euro per / mnd meer kosten (contractvrij). Dat wil natuurlijk niet zeggen dat er ook automatisch 'n verhoging in snelheid wordt geleverd (40/4). Alles blijft gewoon zoals het nu is, alleen kost t meer.
Maar wat gebeurt er nu wanneer ik besluit op de valreep mijn contract te verlengen en 40/4 te bedingen. Moet ik dan per 1 juli 26 euro gaan betalen? Ik kan er weinig tot niets over terug vinden op internet. Michael-Telfort waarschijnlijk ook niet 🙂
Die 2 euro extra boeit me verder niks, maar ik wil wel 't onderste uit de kan uiteraard. Rasechte Hollander voor wat dat betreft.

Edit:
Kan zijn dat ik ergens iets aan info heb gemist hoor. Erg druk hier momenteel dus niet alle topics die hier over gaan kunnen lezen.
Wel grappig dat hier intern kennelijk onduidelijkheid over bestaat. :)

Ook ik kreeg de beruchte mail vandaag. Mijn 30/3 abonnement van 22 euro gaat 2 euro per / mnd meer kosten (contractvrij). Dat wil natuurlijk niet zeggen dat er ook automatisch 'n verhoging in snelheid wordt geleverd (40/4). Alles blijft gewoon zoals het nu is, alleen kost t meer.
Maar wat gebeurt er nu wanneer ik besluit op de valreep mijn contract te verlengen en 40/4 te bedingen. Moet ik dan per 1 juli 26 euro gaan betalen? Ik kan er weinig tot niets over terug vinden op internet. Michael-Telfort waarschijnlijk ook niet 🙂
Die 2 euro extra boeit me verder niks, maar ik wil wel 't onderste uit de kan uiteraard. Rasechte Hollander voor wat dat betreft.

Edit:
Kan zijn dat ik ergens iets aan info heb gemist hoor. Erg druk hier momenteel dus niet alle topics die hier over gaan kunnen lezen.

Ik heb de mail ook gehad maar daar wordt niet gesproken over een prijsverhoging voor internet. Ik betaal nu al de 24 euro voor standaard. Vraag gelijk een korting voor je verlenging 😉
Reputatie 8
Badge +16
Beste jodokus, mijn collega's hebben geprobeerd om gisteren contact met jou op te nemen. Afgesproken is dat je 3 maanden gratis internet van ons krijgt. Zodra de 14 dagen bedenktijd zijn verstreken gaan mijn collega's dit voor je in orde maken en zullen dan nogmaals contact met jou opnemen.
Badge +1
Telfort blijft wel erg lang stil. Ik heb een echt moeilijk vraag gesteld
Badge +1
Stephen dank voor de reactie ik heb je een PM gestuurd, waar ik te bereiken ben.
En natuurlijk dank voor de 3 maanden gratis.
Reputatie 8
Badge +2
Hoi jodokus!

De vraag staat nog steeds uit. Je vraag is niet zo zeer moeilijk, maar ik wil een helder en sluitende reactie kunnen plaatsen. De reactie die ik aanvankelijk kreeg was namelijk niet bevredigend.

Houd je het nog uit? 🙂
Reputatie 1
Badge +2
Inderdaad, 40/4 is nu 24euro, ik krijg 3 maanden gratis en snelheid 40/4 ipv 30/3
Omdat in Beekbergen geen snelheidsverhoging mogelijk is wordt voor 12 maanden de verhoging teruggestort.
Dus ik ben volkomen tevreden!
Hey Jodokus, ik zit met precies hetzelfde als jij, moet nu ook in plaats van 21,50 ineens 24 Euro gaan betalen voor 30/3 Internet. Ben benieuwd of mijn snelheid nu ook automatisch omhoog gaat. Of moet ik zelf aanpassen naar 40/4? Straks wordt ie ook 2,50 duurder en dan ga je ineens 26,50 betalen. Dat is dan een verhoging van 23%!
Maar wel met een 33% verhoging van snelheid :D
Misschien kan je nu beter zelf overstappen naar 40/4 met een jaarcontract (en 3 maanden korting bedingen) en volgens mij is dan het 1e jaar prijsvast, dus geen tussentijdse verhoging, en ga je pas volgend jaar meer betalen (eventueel) dan heb je nu dus 33% meer snelheid en € 96 korting!
Laat jezelf terug bellen moet een goed aanbod: http://nl-telfort.netmng.com/callcenter.php

Reageer