16% prijsverhoging, ja doei


Reputatie 1
  • Starter
  • 40 reacties
2016 met 0% inflatie, daar kan KPN wel wat aan doen.

Naar aanleiding van de 16% prijsverhoging per 1 juli 2016 voor de vaste kosten (Internet Instap + telefonie van € 21,50 naar € 25,–), en nog wat verhogingen voor verschillende belkosten, heb ik mijn abonnement opgezegd per 1 juli, telefonisch (gratis via terugbelknop op Mijn Telfort) met Annejet

Annejet heeft een aanbieding gedaan:
Ze zou mijn verblijf bij Telfort voor een jaar kunnen rekken met een nieuw abonnement: € 24,– internet + € 2,50 telefonie per maand, waarvan de eerste 6 maanden gratis internet (Annejet begon, heel even, met 3 maanden). De totale kosten uitgesmeerd over het hele jaar: € 14,50 per maand.

Dat lijkt voor de korte termijn niet slecht, maar daarna?
Het gemarchandeer beviel me niet. Je wil wat doen voor iemand die sinds World Online in 1998 meegegaan is met elke overname, of je wil het niet, ook goed.

Aanvankelijk leken Annejet's "uitgesmeerde kosten” op € 12,50 per maand uit te komen. Maar die berekening bleek alleen voor internet (en achteraf gezien met een maandbedrag van € 25,– wat niet meer terugkwam in het gesprek), daar kwam telefonie nog bij.
Ze wilde de wijziging gelijk (zsm) in laten gaan, per 1 juli bleek heel lastig (vereiste een soort truc).
Maar het bleek uiteindelijk ook nog eens om een ander abonnement te gaan: Internet Standaard + telefonie (€ 26,50), na het eerste jaar duurder dan de onacceptabele prijsverhoging van mijn huidige Internet Instap + telefonie.
NB: het is nog maar de vraag of de bij het duurdere abonnement behorende snelheid op mijn adres mogelijk is; maar bovenal: aan het begin van het gesprek had ik geantwoord dat ik tevreden ben met wat mijn huidige abonnement biedt, ik ben helemaal niet geïnteresseerd in een snelheidsverhoging.
Dit was dus niet een gunst aan iemand die 18 jaar klant is, dit was gewoon een nieuw abonnement aansmeren.
Hoe dan ook, na een jaar zou deze discussie dus terugkomen.

Dan maar liever gelijk weg bij Telfort (KPN). Wel jammer voor mij dat ik een korting misloop, maar natuurlijk wel veel beter voor KPN als abonnees vertrekken. Er is daar per slot van rekening ook steeds minder personeel over.

101 reacties


Ah joh, Franzki, je teller staat nu op 12915 reacties op dit forum, daar kan er toch nog wel ééntje bij?


Ik krijg sterk de indruk dat je nu willens en wetens probeert dit topic in leven te houden. Beetje flauwe hap voor 'n volwassen persoon.
We hebben onze standpunten / meningen uitgewisseld. Resultaat 0,0 . So be it 🙂 Verdere discussie bied volgens mij weinig nieuwe inzichten.
Succes met je kruistocht tegen allerlei zaken die in onze maatschappij inmiddels als 'normaal' worden ervaren. Misschien heb je ergens onderweg iets gemist. Dan heeft dit topic nog wel zin gehad hoop ik. Moet je die 3 pagina's wel ff op je gemak nalezen natuurlijk.
2016 met 0% inflatie, daar kan KPN wel wat aan doen.

Naar aanleiding van de 16% prijsverhoging per 1 juli 2016 voor de vaste kosten (Internet Instap + telefonie van € 21,50 naar € 25,–), en nog wat verhogingen voor verschillende belkosten, heb ik mijn abonnement opgezegd per 1 juli, telefonisch (gratis via terugbelknop op Mijn Telfort) met Annejet

Korte samenvatting van het wezenlijke. Ik begin de samenhang een beetje kwijt te raken...

Je betrekt erbij hoeveel reacties mensen zoals Franski, Matthijs 1986 of Nisan al hebben geplaatst op dit, voor het geval dat je het nog niet weet, openbare forum. Net zoals zij vrij daarin zijn mag jij ook inmiddels al 27 reacties in je topic plaatsen, alhoewel deze opmerkingen eigenlijk off topic zijn en verder niets bijdragen aan hetgeen waar het jou om gaat. En ter info behalve reacties welke geplaatst worden worden zijn er ook nog oplossingen door deze bijdrages gebracht. Weet je dat er mensen zijn die dit weten te waarderen?

Dus kort maar bondig, dit is een openbaar forum ieder is vrij om zich daar vaak of weinig op te begeven net als jij dat ook doet op een openbare weg, daarvoor hoeft geen verantwoording afgelegd te worden.

Voor ik het vergeet....veel suuk 6 bij de nieuwe provider.....doei ! 🙂
Badge +2
Wellicht dus 'impopulair' dat Telfort de prijzen verhoogd, maar beter dat en een goede leverancier, dan dat het bedrijf wat jou levert failliet gaat en je echt met de gebakken peren zit.
Er is nog wel een tussenweg denk ik. Ook heb ik helemaal niet de indruk dat Telfort met die 16% prijsverhoging tegen een faillissement aan het vechten is.

(Ik hoop dat jullie terug on topic zijn.)


Zo ver wil ik inderdaad ook niet gaan; tegen een failissement vecht Telfort met deze zet niet aan; denk eerder dat het zichzelf financieel gezond houdt, zodat er ook afdoende geinvesteerd kan worden in allerlei toekomstigbestendige ontwikkelingen.
Reputatie 1
Ik heb daarbij voorbeelden gezien waarbij buitenbundelkosten voorbij kwamen van meer dan 400/500 Eur in een maand tijd. (...) Ik verwacht dat je wel zult begrijpen dat ik hier meer problemen mee heb dan dat er dus een 5 eur extra betaalt wordt door een aantal abonnees.
Jawel Friesian, dat snap ik, het treft kennelijk niet jou, maar andere abonnees.
Het gaat er niet om dat er altijd wel iets is dat nóg erger is, daarom is dit een “topic” hè, om het over die ene kwestie te hebben en niet over andere. Je zou niet willen dat ik jou nu ging “overbieden” met iets dat nóg weer erger is dan die extreme buitenbundelkosten.

De teneur van jouw verhaal geeft een beeld van Telfort (KPN) alsof ze zo ongeveer op sterven na dood zijn en de absurde prijsverhoging hun laatste reddingsboei is. Als dat al zo zou zijn vind ik dat nog steeds geen reden om zo makkelijk over die 16% heen te stappen, en het rechtvaardigt ook de selectieve “vervolgabonnementskorting” niet, of het uitmelken van de “slapende abonnees”. Jij noemt 16% prijsverhoging “peanuts”, dan ben je misschien gewoon veel en veel te rijk om een betrokken reactie te kunnen geven over een budget merk.
Reputatie 1
2016 met 0% inflatie, daar kan KPN wel wat aan doen.

Naar aanleiding van de 16% prijsverhoging per 1 juli 2016 voor de vaste kosten (Internet Instap + telefonie van € 21,50 naar € 25,–), en nog wat verhogingen voor verschillende belkosten, heb ik mijn abonnement opgezegd per 1 juli, telefonisch (gratis via terugbelknop op Mijn Telfort) met Annejet

Korte samenvatting van het wezenlijke. Ik begin de samenhang een beetje kwijt te raken...

Dat is een te korte samenvatting, daardoor kun je de samenhang kwijt raken.

Je betrekt erbij hoeveel reacties mensen zoals Franski, Matthijs 1986 of Nisan al hebben geplaatst op dit, voor het geval dat je het nog niet weet, openbare forum.
Je adresseert de verkeerde persoon, ik herinner juist Nisan eraan dat de veelschrijvers alleen veelschrijvers zijn en niet de boel commanderen op een openbaar forum.

Net zoals zij vrij daarin zijn mag jij ook inmiddels al 27 reacties in je topic plaatsen, alhoewel deze opmerkingen eigenlijk off topic zijn en verder niets bijdragen aan hetgeen waar het jou om gaat.
Je bent inderdaad de samenhang kwijtgeraakt, je hebt misschien teveel waarde gehecht aan juist de nutteloze reacties, waar ik in het vorige bericht ook al iets over zei.
  • Waarom maakt Telfort misbruik van abonnees die niet zelf informatie over een heel of half verborgen prijsstrategie weten te achterhalen (door deze mensen structureel teveel te laten betalen)?
  • Is Telfort zo slecht dat ze niet gewoon op prijs en kwaliteit kunnen concurreren?
  • Waarom accepteren een aantal Telfort fans hier het zo makkelijk dat Telfort onderscheid maakt tussen abonnees die de weg naar een tijdelijke, maar herhaaldelijke, prijsverlaging weten te vinden, en degenen die niet eens wisten dat ze daarnaar moesten zoeken?
  • Is het business model van Telfort op dit punt wel fatsoenlijk en is het niet een beetje te joviaal om het ‘toegeven aan een zeer gewilde volkssport' te noemen?
Dit zijn een paar van de zeer relevante punten van kritiek die naar voren zijn gekomen, wel degelijk on topic.

En ter info behalve reacties welke geplaatst worden worden zijn er ook nog oplossingen door deze bijdrages gebracht. Weet je dat er mensen zijn die dit weten te waarderen?
Ik heb in al die reacties geen oplossing kunnen ontdekken. Een “oplossing” in deze kwestie kan ook helemaal niet van de kant van de fans van Telfort komen. (Alhoewel, ze zouden een oplossing kunnen forceren als ze dat wilden.)
Voor wie abonnee bij Telfort wil zijn en geen oor aangenaaid wil krijgen zit er niets anders op dan meedoen in dat niet al te openbare "kortingskansspel". Helaas kent niet iedereen de weg. En die heb ik nog eens verduidelijkt, met onder andere aanwijzingen om de half verborgen terugbelknop te vinden. Als je dat een “oplossing” noemt, was het één van mijn on topic reacties. En ik hoop dat er lezers zijn die er hun voordeel mee kunnen doen.

Dus kort maar bondig, dit is een openbaar forum ieder is vrij om zich daar vaak of weinig op te begeven net als jij dat ook doet op een openbare weg, daarvoor hoeft geen verantwoording afgelegd te worden.
Dat weet toch iedereen? Ik begin me af te vragen of jullie het onderwerp onzichtbaar proberen te maken door onzinnige dingen te schrijven. Je bent helemaal niet kort en bondig.
Reputatie 1
(...) Na een jaar kan je makkelijk downgraden terug naar instap (...)
Instap bestaat niet meer. Nu weggaan is een kwestie van pricipe, ik zou graag zien dat Telfort begrijpt dat ze dit met in ieder geval één persoon niet kunnen flikken.
mja, al die lezers van dit topic hebben inmiddels begrepen dat zij hun provider even moeten contacten teneinde een aardige compensatie te kunnen krijgen voor die prijsverhoging.
In die zin is dit topic eerder reclame dan anti reclame volgens mij. Voor Telfort dus best zinvol
Reputatie 1
(...) omdat ik 0 belang heb bij Telfort, noch 'blij' ben met Telfort, want ik heb geen diensten noch relatie tot Telfort.
Voor liefhebberij en sympathie voor je ISP gaat 4267 reacties (huidige stand) op het Telfort forum wel een beetje ver, als je het mij vraagt. Maar ik vind het sympathiek dat je dit topic in leven helpt houden.
Reputatie 1
@nisan Volgens de reacties hier betaal je bij Telfort altijd teveel tenzij je onderhandelt, of je dat als reclame voor Telfort kan zien betwijfel ik, ze zullen het niet af willen drukken in de landelijke bladen. Maar iedereen die moeite voor wil doen voor korting hoeft niet bij Telfort weg te gaan. Is althans de teneur van de reacties in dit topic.

Dus alle tevreden Telfort abonnees: je moet zelf zorgen dat je tevreden blijft, van een prijsverhoging hoef je niets te voelen. Ga naar je "Mijn Telfort pagina”, vind de “Bel me terug knop” door het kader met “Uw gegevens” uit te klappen en laat je terugbellen. Het handjeklap kan beginnen, net als op een toeristische markt in een zonnig vakantieland. Als dat geen vakantiegevoel geeft...
Reputatie 1
En daar ben ik het dan weer niet mee eens... 🆒
Ik denk dat je zelf je korting hebt betaald in de afgelopen 18 jaar als trouwe klant.

Ik denk dat de meuk van wat ik de afgelopen jaren heb betaald gewoon naar de aandeelhouders is gegaan.

Het zou handiger zijn als Telfort gewoon standaard de klanten jaarlijks benadert met een nieuwe aanbieding. Dan profiteert iedereen van de korting in ruil voor een jaarcontract... dat is voor alle partijen gunstiger.
Eerlijker zou zijn als de prijzen zodanig lagen dat onderhandelen niet nodig is. Wat is nou een goede reden om het de klant lastig en vervelend te maken?
@RBT

Er is natuurlijk best goed nagedacht over de strategie die de verschillende providers volgen. Ik denk dat de gedachte achter dat 'handjeklap' is dat klanten het nogal 'n overwinning vinden wanneer ze 'n aantal maanden korting bij hun isp hebben weten te krijgen nadat ze hierom hebben gevraagd. Dat vinden mensen leuk en proberen dat volgend jaar weer, waarna men triomfantelijk tegen vrienden en kennissen roept dat hun isp echt zeer meegaand is en dat je daar dus moet zijn voor je internet pleziertjes.
Mensen die niet vragen om korting vallen buiten de boot, net zo als dat is bij AH klanten die geen bonus kaart hebben om wat voor reden dan ook.
Je kan wat verdienen, maar je moet er wel wat voor doen.Onderhandelen dus. En dat vinden Nederlanders nou juist zo leuk 🙂. Niks mis mee miz.
Reputatie 1
Het zou handiger zijn als Telfort gewoon standaard de klanten jaarlijks benadert met een nieuwe aanbieding. Dan profiteert iedereen van de korting in ruil voor een jaarcontract... dat is voor alle partijen gunstiger.
Eerlijker zou zijn als de prijzen zodanig lagen dat onderhandelen niet nodig is. Wat is nou een goede reden om het de klant lastig en vervelend te maken?

De moderator had een vooruitziende blik toen hij bij zijn schoonmaak dit topic in een vraag veranderde. Die vraag is nu gesteld:
Wat is nou een goede reden om het de klant lastig en vervelend te willen maken? Vernederend zou je zelfs kunnen zeggen. Eerlijker zou zijn als de prijzen zodanig lagen dat onderhandelen niet nodig is.
Reputatie 1
@nisan Er is ongetwijfeld heel goed over nagedacht. Jij geeft er wel een grappige draai aan ‘wie het niet leuk vindt om mee doen aan een vermeende volkssport kan het afkopen.’ Ik hou wel van humor met een cynische ondertoon, maar ik ben niet bij Telfort voor de lol. Of voor de sport.

(Net als bij, bijvoorbeeld, Facebook betaalt de AH Bonuskaarthouder met zijn privé gegevens, kennelijk staat praktisch niemand erbij stil dat die wel eens veel meer waard kunnen zijn dan de “korting” die AH geeft. Mijns inziens ook schandalig, maar het gaat te ver om dat in de Telfort discussie te betrekken.)

Telfort heeft dus bedacht dat mensen die geen korting bedingen "buiten de boot vallen”, structureel jaar in jaar uit veel te veel betalen. Als dat netjes of acceptabel is, of een gewaardeerd onderdeel van een alom zeer gewilde volkssport, waarom zie je dat dan niet overal in het commerciële verkeer?

Je kan wat verdienen, maar je moet er wel wat voor doen.
Ik zie dat anders: je moet heel alert zijn als je niet bestolen wilt worden en daar is geen lol aan. Mensen zouden dat moeten willen veranderen.
Reputatie 1
Voor alle duidelijkheid... je kunt geen oude abonnementsvormen afsluiten. Je sluit altijd een nieuw contract af tegen nieuwe voorwaarden en een nieuwe prijs.
Ah, natuurlijk, dat is de truc, zo af en toe worden alle abonnementen veranderd. En dan zit er niets anders op dan de prijsverhoging van de oude abonnementsvorm te accepteren, of de upgrade naar een duurder abonnement te nemen.

Het valt wel op hoe gigantisch dom Telfort (KPN) met een abonnee omgaat die al 18 jaar niet van ISP is veranderd (wat dan weer dom van die abonnee kan zijn, maar daar zouden ze hun voordeel mee moeten doen). Een abonnee die ook nog eens zegt tevreden te zijn met zijn huidige abonnement. Zo’n klant sluit waarschijnlijk met een gerust hart een zeer langdurig contract af — áls de prijs interessant is. Maar waarom zou je eigenlijk een langdurig contract af willen dwingen als de klant toch wel blijft — áls de prijs interessant is?

Maar bij Telfort (KPN) zijn ze dan zo ontzettend kortzichtig dat ze niet beter weten te bedenken dan proberen de klant een poot uit te draaien door hem een tijdelijke korting voor te houden als hij overstapt naar een duurder abonnement. Dan mag ik Telfort (KPN) toch wel een heel trieste club vinden, ja toch, moderator, ontzettend triest.
Reputatie 8
Badge +16
Telfort heeft dus bedacht dat mensen die geen korting bedingen "buiten de boot vallen”, structureel jaar in jaar uit veel te veel betalen. [..], waarom zie je dat dan niet overal in het commerciële verkeer?
Al eens naar je energiecontract gekeken bijvoorbeeld? Daar betaal je als trouwe klant meestal standaard te veel. En bij heel veel andere abonnementen kun je ook een voordeeltje krijgen bij het verlengen. Een klant met een jaarcontract heeft immers meer waarde dan een klant die per direct kan vertrekken.

*Vroeger* werd je internet-contract steeds automatisch met een jaar verlengd en was overstappen ingewikkeld. De overheid heeft de wetgeving aangepast zodat je als consument na je vaste contract vrij bent om per maand over te stappen. Zo ontstaat er concurrentie op de telecom markt. En Telfort doet mee aan die concurrentie door zelf bestaande klanten na de vaste contractperiode een concurrerend aanbod te doen als je daar om vraagt.

Dat er consumenten zijn die niet om zich heen kijken is hun eigen schuld, niet die van Telfort.
Reputatie 8
Badge +16
Het is iets wat bij elk bedrijf speelt. Een dure lening of hypotheek terwijl je met oversluiten goedkoper uit bent. Een energiebedrijf waar je als vaste klant standaard teveel betaalt. De voorbeelden zijn legio.

Bedrijven zoals Telfort (maar dus ook veel anderen) verdienen aan slapende klanten. En de vraag is of ze ooit actief klanten gaan benaderen voor een betere deal, dus met "Uw gasrekening, internetrekening, gasrekening is te hoog". Vaak kom je er pas achter als je gaat overstappen, zoals in jouw geval. Dan is er ineens van alles mogelijk.

In de tussentijd is het enige wat je kunt doen er aandacht aan besteden op fora etc. zodat de slapers alsnog wakker worden.
ik heb de zelfde ervaring als die Franzki hierboven schetst. Concreet ga ik er p/mnd 4 euro op vooruit. Plus 10 mb extra download snelheid.
Op geen enkel moment als triest ervaren eerlijk gezegd. Volgend jaar om deze tijd zie ik wel weer verder.
Aanvankelijk was ik ook niet van plan 'n nieuw jaarcontract aan te gaan, maar nu de rokjes zo waaien zou ik 'n dief van m'n eigen portemonnee zijn als ik het niet deed. En waarom ook niet? Mee in de vaart der volkeren 🙂
Reputatie 8
Badge +2
Hi RBT, welkom op het forum. Allereerst kan ik me voorstellen dat je het niet eens bent met de verhoging van de abonnementskosten. Dergelijke veranderingen vinden overal plaats, voor iedereen, bij vrijwel elk bedrijf in alle sectoren. Ik vind echter dat de collega in kwestie jou een prima voorstel heeft gedaan. Meer dan dit kan ik helaas niet voor je betekenen. Kun je aangeven of er een nog vraag is die je graag beantwoord ziet?

Overigens heb ik van het topic een 'vraag' gemaakt zodat het voor ons gemakkelijker in een overzicht te plaatsen is, deze vraag is er inmiddels ook weer van af. Ook heb ik de opmerkingen van de andere gebruiker verwijderd omdat de uitingen niet echt bijdragen aan de inhoud van het topic.

Ik zie je reactie graag tegemoet.
Heb me ook maar laten terugbellen en er 6 maanden gratis internet voor "gekregen". Concreet ga ik van 12x 35 (Instap+TV) = 420 euro,
naar 6x12.50 + 6x36.50 (Standaard+TV) = 294 euro.

Dit gedeeld door 12 = 24.50 euro voor het 1e jaar. Daarna zie ik wel verder.
Reputatie 1
Dat er consumenten zijn die niet om zich heen kijken is hun eigen schuld, niet die van Telfort.
Maar het is toch gewoon de schuld van Telfort dat ze misbruik maken van de consumenten die “niet om zich heen kijken”?

Volgens jou is internet van Telfort dus alleen voor slimme handige mensen met tijd om op tijd de onderhandelingen aan te gaan, kortom, voor 'consumenten die om zich heen kijken'. Niet voor mensen die gewoon zonder gezeik en zonder teveel te betalen willen internetten, jaar in jaar uit. Maar daar wijst Telfort helemaal niet op in hun wervingscampagnes of gebruikersvoorwaarden.

Is Telfort dan volgens jou zo slecht dat ze niet gewoon op prijs en kwaliteit kunnen concurreren?
Uit het oogpunt van een (eigen) bedrijfje heb ik de indruk (wellicht ook) dat er door RBT teveel in 1 richting wordt gedacht, maar dat is persoonlijk.
Ik ken iemand die een bromfietswinkel had. Daar hing een tegeltje met daarop een zwerver, met de tekst ..... Hij gaf altijd korting.

In mijn ogen is een bedrijf geen liefdadigheidsinstelling, maar een commerciële onderneming. Toen ik mijn bedrijfje startte waren er ongeveer een 8 tal afnemers voor verdere verwerking tot eindproduct. Coöperatie en handelsbedrijven om het zo te zeggen. De klanten werd steeds meer geboden om elkaar af te troeven. Lang verhaal kort, er zijn nog 1 of 2 die de prijs bepalen.

Mijn indruk (kan me natuurlijk vergissen).....Wanneer je voor een kwartje op de 1e rij wilt zitten betaal je uiteindelijk de hoofdprijs.
Als consument stellen "we" steeds grotere eisen, vanuit de overheid komen steeds zwaardere en zwaardere eisen.
Om alles, utiliteitsbouw, data servers, personeel, onderhoud aan het systeem en zo zijn er waarschijnlijk nog wel meer dingen te noemen. (Werktafels die 2 cm te kort zijn en dus vernieuwd :)), draaiende te houden worden de kosten doorberekend.
Telfort zorgt voor zichzelf en ik denk dat "jij" dat ook doet...

Hoe je het ook wendt of keert een bedrijf is geen liefdadigheidsinstelling maar een commerciële onderneming met cijfers die gehaald 'moeten' worden. Doen ze dat niet betalen ze, zoals in mijn branche de hoofdprijs en gaan kopje onder.

Of zou RBT als hij-zij ook als 1 van de vele medewerkers voor minder geld voor de baas werken om er voor te zorgen dat er wel actief voor de abonnees collectief die korting geboden kan worden of daadwerkelijk geboden wordt?
Reputatie 8
Badge +16
Volgens jou is internet van Telfort dus alleen voor slimme handige mensen met tijd om op tijd de onderhandelingen aan te gaan,
Het gaat niet over onderhandelingen... die drie maanden krijg je cadeau zonder daar een heel moeilijk gesprek over te voeren. Gewoon zeggen dat je wilt verlengen en vragen wat de korting is.
Reputatie 1
Hoe je het ook wendt of keert een bedrijf is geen liefdadigheidsinstelling maar een commerciële onderneming met cijfers die gehaald 'moeten' worden. Doen ze dat niet betalen ze, zoals in mijn branche de hoofdprijs en gaan kopje onder.

Of zou RBT als hij-zij ook als 1 van de vele medewerkers voor minder geld voor de baas werken om er voor te zorgen dat er wel actief voor de abonnees collectief die korting geboden kan worden of daadwerkelijk geboden wordt?

Ik zou nooit de vergissing maken om te denken dat bedrijven liefdadigheidsinstellingen zijn, misschien in een vlaag van verstandsverbijstering alle andere bedrijven, maar nooit KPN (Telfort). Wat dat aangaat is hun profiel duidelijk. Maar ik heb er geen moeite mee dat bedrijven bedrijven zijn en liefdadigheidsinstellingen liefdadigheidsinstellingen.

Hier hebben we de ongekende prijsverhoging, de dichtstbijzijnde prijsverhoging van 16% is volgens mij in Brazilië. En er is de “vervolgabonnementskorting” (ik hoop royalties te gaan ontvangen voor dit woord).
Laat ik beginnen met zeggen dat dat natuurlijk niet echt een “korting” is. Het is een manier van inkomsten uit abonnementen verdelen. Verdelen op een manier dat de één meer voor hetzelfde betaalt dan de ander. De één is dus die “slapende abonnee”, die betaalt de hoofdprijs, waarvan een gedeelte aan de ander, dat is dus de “activistische abonnee die toevallig de weg kent”, als zogenaamde korting op zijn abonnement in mindering wordt gebracht. Dat gebeurt niet openlijk, maar als de “slapende abonnee” slaapt.
Het is ook de slapende abonnee — die maand in maand uit zijn rekening betaalt zonder zich verder in Telfort of Mijn Telfort te verdiepen — die de 16% prijsverhoging voor zijn kiezen krijgt.
Mijn probleem is dat ik dat niet netjes vind. Dat hoef ik verder niet meer uit te leggen. In de reacties hier zie ik dat de meesten gemakkelijk accepteren dat de truc ten koste van andere mensen gaat die dat niet door hebben. Er wordt heel makkelijk eigen schuld gezegd, waar ik wel wat tegenin zou kunnen brengen. Ik denk dat, net als Telfort, iedereen heel erg voor zichzelf bezig is, zonder te beseffen dat iemand er niet per se op achteruit hoef te gaan als Telfort de zaken anders aanpakt. Bovendien staat niemand er kennelijk bij stil dat bij de volgende “truc” van Telfort de willekeur hen kan treffen. Dat is nou eenmaal inherent aan willekeur.

Ik kan mij niet voorstellen dat er tussen deze bedrijfsvoering en een liefdadigheidsinstelling niet een manier van zaken doen bestaat die lucratief is zonder “list en bedrog”.

In je laatste zin stel je het voor alsof bij Telfort de nood zodanig aan de man is dat zij een absurde prijsverhoging en misbruik van een groep abonnees nodig hebben om het hoofd boven water te houden — huidige manier van werken versus loon inleveren.
Tegen de tijd dat dat zo is komt dat misschien wel door deze manier van werken.
Reputatie 1
Het gaat niet over onderhandelingen... die drie maanden krijg je cadeau zonder daar een heel moeilijk gesprek over te voeren. Gewoon zeggen dat je wilt verlengen en vragen wat de korting is.
Drie maanden cadeau zelfs!
Maar dus alleen voor 'consumenten die om zich heen kijken'. Niet voor mensen die gewoon zonder gezeik en zonder teveel te betalen willen internetten, jaar in jaar uit. Waarom zou Telfort dat onderscheid maken? En misbruik willen maken van de consumenten die “niet om zich heen kijken”? Is Telfort zo slecht dat ze niet gewoon op prijs en kwaliteit kunnen concurreren?

In je laatste zin stel je het voor alsof bij Telfort de nood zodanig aan de man is dat zij een absurde prijsverhoging en misbruik van een groep abonnees nodig hebben om het hoofd boven water te houden — huidige manier van werken versus loon inleveren.
Tegen de tijd dat dat zo is komt dat misschien wel door deze manier van werken.

Beste RBT.

Dit is een voorstelling die niet van mij komt maar van jou, waar je het vandaan haalt dat alsof ik stel dat Telfort het nodig zou hebben (.....en) een groep abonnees te misbruiken om het hoofd boven water te houden begrijp ik eerlijk gezegd niet. Ik vindt misbruik dan ook een naar (klinkend) woord.

In mijn ogen sla je doelbewust over dat ook een bedrijf als Telfort te maken heeft met kosten, eisen en 'regelgeving'. (Consument, overheid)
Ik ken ook bedrijven, en dan spreek ik niet alleen voor mezelf, waar generaties lang op gewerkt is om een bestaan op te bouwen dat kapot wordt gemaakt stelselmatig. Bedrijven die btw. al langer bestaan dan Telfort. En dan is, sorry dat ik het zo stel, 16% verhoging peanuts als er tegenover staat dat bedrijven (Telfort dus ook) kopje onder gaan en "jij" als consument een vroeg of laat veel hogere rekening krijgt voorgeschoteld dan de genoemde 16%...
Als het aantal spelers op de markt wordt beperkt, heb ik nu al een beeld wat de gevolgen zijn wanneer ik er mijn branche bij neem als voorbeeld. Voor mezelf meen ik een heel duidelijk beeld te zien van wat kan gebeuren.

Een voorbeeld van toekomstige investeringen is wat ik onlangs las op een ander forum (forumgenoot) À. I. maar ook bijvoorbeeld het 5G. Dat zouden dingen kunnen zijn waar een ander Telfort forumgenoot 🙂 het over heeft qua investments.

Kijk maar eens naar wat er in de praktijk gebeurt, hoeveel panden leegstaan. Als grote bedrijven omvallen dan komt dat ineens, ik kan me niet voorstellen dat iemand daarbij gebaat is.

Dat is hoe IK het zie, maar ik kan me natuurlijk vergissen.

Ik wens je, nogmaals, Suuk 6 bij de nieuwe provider.

Reageer