16% prijsverhoging, ja doei

Reputatie 1
  • Starter
  • 40 reacties
2016 met 0% inflatie, daar kan KPN wel wat aan doen.

Naar aanleiding van de 16% prijsverhoging per 1 juli 2016 voor de vaste kosten (Internet Instap + telefonie van € 21,50 naar € 25,–), en nog wat verhogingen voor verschillende belkosten, heb ik mijn abonnement opgezegd per 1 juli, telefonisch (gratis via terugbelknop op Mijn Telfort) met Annejet

Annejet heeft een aanbieding gedaan:
Ze zou mijn verblijf bij Telfort voor een jaar kunnen rekken met een nieuw abonnement: € 24,– internet + € 2,50 telefonie per maand, waarvan de eerste 6 maanden gratis internet (Annejet begon, heel even, met 3 maanden). De totale kosten uitgesmeerd over het hele jaar: € 14,50 per maand.

Dat lijkt voor de korte termijn niet slecht, maar daarna?
Het gemarchandeer beviel me niet. Je wil wat doen voor iemand die sinds World Online in 1998 meegegaan is met elke overname, of je wil het niet, ook goed.

Aanvankelijk leken Annejet's "uitgesmeerde kosten” op € 12,50 per maand uit te komen. Maar die berekening bleek alleen voor internet (en achteraf gezien met een maandbedrag van € 25,– wat niet meer terugkwam in het gesprek), daar kwam telefonie nog bij.
Ze wilde de wijziging gelijk (zsm) in laten gaan, per 1 juli bleek heel lastig (vereiste een soort truc).
Maar het bleek uiteindelijk ook nog eens om een ander abonnement te gaan: Internet Standaard + telefonie (€ 26,50), na het eerste jaar duurder dan de onacceptabele prijsverhoging van mijn huidige Internet Instap + telefonie.
NB: het is nog maar de vraag of de bij het duurdere abonnement behorende snelheid op mijn adres mogelijk is; maar bovenal: aan het begin van het gesprek had ik geantwoord dat ik tevreden ben met wat mijn huidige abonnement biedt, ik ben helemaal niet geïnteresseerd in een snelheidsverhoging.
Dit was dus niet een gunst aan iemand die 18 jaar klant is, dit was gewoon een nieuw abonnement aansmeren.
Hoe dan ook, na een jaar zou deze discussie dus terugkomen.

Dan maar liever gelijk weg bij Telfort (KPN). Wel jammer voor mij dat ik een korting misloop, maar natuurlijk wel veel beter voor KPN als abonnees vertrekken. Er is daar per slot van rekening ook steeds minder personeel over.

101 reacties

Heb me ook maar laten terugbellen en er 6 maanden gratis internet voor "gekregen". Concreet ga ik van 12x 35 (Instap+TV) = 420 euro,
naar 6x12.50 + 6x36.50 (Standaard+TV) = 294 euro.

Dit gedeeld door 12 = 24.50 euro voor het 1e jaar. Daarna zie ik wel verder.
Voor zover ik weet kun je gewoon steeds na het jaarcontract opnieuw een jaarcontract met drie maanden korting afsluiten.
De prijsverhoging van mijn huidige abonnement zou gewoon doorgaan, daar was niets aan te doen, aldus een standvastige klantenservice. Een tijdelijke korting kon alleen bij een upgrade en een minimale abonnementsperiode van een jaar.

Door de stelligheid van de klantenservice kan ik me niet voorstellen dat je je lopende contract zou kunnen vernieuwen met precies zo’n zelfde contract, maar dan goedkoper. In de reacties op dit topic zie ik ook niemand die dat gedaan heeft, die dus zijn lopende abonnementsvorm hernieuwd heeft met een korting, in ruil voor een minimale looptijd van een jaar.

Ik ben er wel benieuwd naar of er mensen zijn die korting wisten te bedingen op dezelfde abonnementsvorm als hun lopende contract, door zich (opnieuw) voor een langere periode (een jaar of langer) te binden. Dat is ook interessante informatie voor de lezers van het forum.

dat kan alleen als je huidige lopende abbonement nu ook nog als nieuw abonnement word aangeboden, bij bijvoorbeeld internet standaard 30/3 zal dat dus niet gaan lukken.

Voor alle duidelijkheid... je kunt geen oude abonnementsvormen afsluiten. Je sluit altijd een nieuw contract af tegen nieuwe voorwaarden en een nieuwe prijs.
Ah, natuurlijk, dat is de truc, zo af en toe worden alle abonnementen veranderd. En dan zit er niets anders op dan de prijsverhoging van de oude abonnementsvorm te accepteren, of de upgrade naar een duurder abonnement te nemen.

Het valt wel op hoe gigantisch dom Telfort (KPN) met een abonnee omgaat die al 18 jaar niet van ISP is veranderd (wat dan weer dom van die abonnee kan zijn, maar daar zouden ze hun voordeel mee moeten doen). Een abonnee die ook nog eens zegt tevreden te zijn met zijn huidige abonnement. Zo’n klant sluit waarschijnlijk met een gerust hart een zeer langdurig contract af — áls de prijs interessant is. Maar waarom zou je eigenlijk een langdurig contract af willen dwingen als de klant toch wel blijft — áls de prijs interessant is?
het is wettelijk niet toegestaan voor providers om contracten langer dan 2 jaar aan te gaan ( wet van Dam ), Telfort KAN dit dus niet aanbieden.

Maar bij Telfort (KPN) zijn ze dan zo ontzettend kortzichtig dat ze niet beter weten te bedenken dan proberen de klant een poot uit te draaien door hem een tijdelijke korting voor te houden als hij overstapt naar een duurder abonnement. Dan mag ik Telfort (KPN) toch wel een heel trieste club vinden, ja toch, moderator, ontzettend triest.
je kan na een jaar weer verlengen voor een jaar, en krijgt dan weer gewoon korting.
zo werken alle providers, niet alleen KPN.
je mag Telfort uiteraard een trieste provider vinden, net zoals ik jou een zeurkous mag vinden.
Reputatie 1
het is wettelijk niet toegestaan voor providers om contracten langer dan 2 jaar aan te gaan ( wet van Dam ), Telfort KAN dit dus niet aanbieden.
Telfort KAN dus een contract voor 2 jaar aanbieden, maar doet het niet. Maar zoals ik al zei, waarom zou je, als de klant toch wel blijft — áls de prijs interessant is.

je kan na een jaar weer verlengen voor een jaar, en krijgt dan weer gewoon korting.
Je KAN dan weer korting krijgen, áls je weer gaat onderhandelen. Waarom is het niet gewoon zoals bij de bakker? Daar onderhandel ik nooit, daar ben ik nog langer klant dan bij Telfort.

je mag Telfort uiteraard een trieste provider vinden, net zoals ik jou een zeurkous mag vinden.
Dat KAN zelfs zo zijn. Maar in dit topic gaat het me om de functionaliteit, dus boeit die mening niet.
Badge +2
Waar baseer je op dat Telfort een 2 jarig contract kan bieden? Bron?

Wat een wazig voorbeeld, van de bakker. De bakker verhoogt gewoon op moment x zijn prijs, en vervolgens koop je daar nog steeds je brood. Kromme vergelijking dus nogal. Telfort verhoogt de prijs, kondigt dit aan (want contract breuk, andere voorwaarden, die nadelig zijn), dus mag je opzeggen. Als je bij de bakker zeurt om de hogere prijs krijg je nul op het rekest, bij Telfort kan je een mooie deal krijgen icm verlenging. Erg vreemde vergelijking dus, die eigenlijk enkel aantoont dat Telfort het helemaal zo slecht niet doet. Enige 'jammere', is dat je zelf om die deal dient te vragen.

Wat beoogde je eigenlijk te zeggen met je laatste zin? Dat ontgaat me nogal.

Verder blijft het een nutteloze (maar desalniettemin vermakelijke, en och, waarom ook niet, als er niemand wat zegt blijven providers het idd wel doen 1x in de zoveel tijd) discussie.

Fijn weekend weer
Reputatie 1
Waar baseer je op dat Telfort een 2 jarig contract kan bieden? Bron?
Dat baseer ik op de post van J-roen, die had ik aangehaald. En J-roen gaf als bron de wet Van Dam. Verder is een tweejarig contract een onbelangrijk zijspoor.

Wat een wazig voorbeeld, van de bakker.
Voor mij werd het pas wazig met jouw reactie, vooral waar je het probeert om te buigen in het voordeel van Telfort met
Erg vreemde vergelijking dus, die eigenlijk enkel aantoont dat Telfort het helemaal zo slecht niet doet.
Laat ik het als volgt voor je proberen te verduidelijken: mijn bakker levert mij al langer een constante kwaliteit dan Telfort bestaat, hij verhoogt de prijs niet vaak en alleen als het echt niet anders kan als gevolg van algemene prijsontwikkelingen. Het is dus nog nooit voorgekomen dat mijn smakelijke grof volkoren ineens 16% duurder werd. Hij houdt met een constante hoge kwaliteit en een zeer redelijke prijs een prettige klantrelatie in stand en heeft daar geen contract voor nodig (uitgezonderd voor grootafnemers waarschijnlijk). Klanten lopen niet weg, dus hij hoeft niets te verzinnen met contracten en kortingen voor een selecte groep die de min of meer verstopte terugbelknop elk jaar weer weet te vinden. Iedereen betaalt gewoon dezelfde redelijke prijs voor erg lekker brood. Niemand zeurt.

Wat beoogde je eigenlijk te zeggen met je laatste zin?
In die laatste zin ga ik in op J-roen die vindt dat hij mij een zeurkous mag vinden. Dat mag hij inderdaad vinden. En misschien bén ik zelfs wel een zeurkous. Maar in dit topic heeft elke opmerking het doel veel lezers te bereiken, dan zal het me een biet of worst zijn of iemand mijn reacties op opmerkingen gezeur vindt.

Verder blijft het een nutteloze (maar desalniettemin vermakelijke, en och, waarom ook niet, als er niemand wat zegt blijven providers het idd wel doen 1x in de zoveel tijd) discussie.
Ja, met zo’n reactie als deze van jou vind ik het ook wel een beetje nutteloos lijken. Maar 1147 views (huidige stand) zegt me toch dat elke post de moeite waard is. Of de lezers jouw bijdrage vermakelijk vinden weet ik niet.
mja, al die lezers van dit topic hebben inmiddels begrepen dat zij hun provider even moeten contacten teneinde een aardige compensatie te kunnen krijgen voor die prijsverhoging.
In die zin is dit topic eerder reclame dan anti reclame volgens mij. Voor Telfort dus best zinvol
Reputatie 1
@nisan Volgens de reacties hier betaal je bij Telfort altijd teveel tenzij je onderhandelt, of je dat als reclame voor Telfort kan zien betwijfel ik, ze zullen het niet af willen drukken in de landelijke bladen. Maar iedereen die moeite voor wil doen voor korting hoeft niet bij Telfort weg te gaan. Is althans de teneur van de reacties in dit topic.

Dus alle tevreden Telfort abonnees: je moet zelf zorgen dat je tevreden blijft, van een prijsverhoging hoef je niets te voelen. Ga naar je "Mijn Telfort pagina”, vind de “Bel me terug knop” door het kader met “Uw gegevens” uit te klappen en laat je terugbellen. Het handjeklap kan beginnen, net als op een toeristische markt in een zonnig vakantieland. Als dat geen vakantiegevoel geeft...
@RBT

Er is natuurlijk best goed nagedacht over de strategie die de verschillende providers volgen. Ik denk dat de gedachte achter dat 'handjeklap' is dat klanten het nogal 'n overwinning vinden wanneer ze 'n aantal maanden korting bij hun isp hebben weten te krijgen nadat ze hierom hebben gevraagd. Dat vinden mensen leuk en proberen dat volgend jaar weer, waarna men triomfantelijk tegen vrienden en kennissen roept dat hun isp echt zeer meegaand is en dat je daar dus moet zijn voor je internet pleziertjes.
Mensen die niet vragen om korting vallen buiten de boot, net zo als dat is bij AH klanten die geen bonus kaart hebben om wat voor reden dan ook.
Je kan wat verdienen, maar je moet er wel wat voor doen.Onderhandelen dus. En dat vinden Nederlanders nou juist zo leuk 🙂. Niks mis mee miz.
Reputatie 1
@nisan Er is ongetwijfeld heel goed over nagedacht. Jij geeft er wel een grappige draai aan ‘wie het niet leuk vindt om mee doen aan een vermeende volkssport kan het afkopen.’ Ik hou wel van humor met een cynische ondertoon, maar ik ben niet bij Telfort voor de lol. Of voor de sport.

(Net als bij, bijvoorbeeld, Facebook betaalt de AH Bonuskaarthouder met zijn privé gegevens, kennelijk staat praktisch niemand erbij stil dat die wel eens veel meer waard kunnen zijn dan de “korting” die AH geeft. Mijns inziens ook schandalig, maar het gaat te ver om dat in de Telfort discussie te betrekken.)

Telfort heeft dus bedacht dat mensen die geen korting bedingen "buiten de boot vallen”, structureel jaar in jaar uit veel te veel betalen. Als dat netjes of acceptabel is, of een gewaardeerd onderdeel van een alom zeer gewilde volkssport, waarom zie je dat dan niet overal in het commerciële verkeer?

Je kan wat verdienen, maar je moet er wel wat voor doen.
Ik zie dat anders: je moet heel alert zijn als je niet bestolen wilt worden en daar is geen lol aan. Mensen zouden dat moeten willen veranderen.
Reputatie 8
Badge +16
Telfort heeft dus bedacht dat mensen die geen korting bedingen "buiten de boot vallen”, structureel jaar in jaar uit veel te veel betalen. [..], waarom zie je dat dan niet overal in het commerciële verkeer?
Al eens naar je energiecontract gekeken bijvoorbeeld? Daar betaal je als trouwe klant meestal standaard te veel. En bij heel veel andere abonnementen kun je ook een voordeeltje krijgen bij het verlengen. Een klant met een jaarcontract heeft immers meer waarde dan een klant die per direct kan vertrekken.

*Vroeger* werd je internet-contract steeds automatisch met een jaar verlengd en was overstappen ingewikkeld. De overheid heeft de wetgeving aangepast zodat je als consument na je vaste contract vrij bent om per maand over te stappen. Zo ontstaat er concurrentie op de telecom markt. En Telfort doet mee aan die concurrentie door zelf bestaande klanten na de vaste contractperiode een concurrerend aanbod te doen als je daar om vraagt.

Dat er consumenten zijn die niet om zich heen kijken is hun eigen schuld, niet die van Telfort.
Reputatie 1
Dat er consumenten zijn die niet om zich heen kijken is hun eigen schuld, niet die van Telfort.
Maar het is toch gewoon de schuld van Telfort dat ze misbruik maken van de consumenten die “niet om zich heen kijken”?

Volgens jou is internet van Telfort dus alleen voor slimme handige mensen met tijd om op tijd de onderhandelingen aan te gaan, kortom, voor 'consumenten die om zich heen kijken'. Niet voor mensen die gewoon zonder gezeik en zonder teveel te betalen willen internetten, jaar in jaar uit. Maar daar wijst Telfort helemaal niet op in hun wervingscampagnes of gebruikersvoorwaarden.

Is Telfort dan volgens jou zo slecht dat ze niet gewoon op prijs en kwaliteit kunnen concurreren?
Reputatie 8
Badge +16
Volgens jou is internet van Telfort dus alleen voor slimme handige mensen met tijd om op tijd de onderhandelingen aan te gaan,
Het gaat niet over onderhandelingen... die drie maanden krijg je cadeau zonder daar een heel moeilijk gesprek over te voeren. Gewoon zeggen dat je wilt verlengen en vragen wat de korting is.
Reputatie 1
Het gaat niet over onderhandelingen... die drie maanden krijg je cadeau zonder daar een heel moeilijk gesprek over te voeren. Gewoon zeggen dat je wilt verlengen en vragen wat de korting is.
Drie maanden cadeau zelfs!
Maar dus alleen voor 'consumenten die om zich heen kijken'. Niet voor mensen die gewoon zonder gezeik en zonder teveel te betalen willen internetten, jaar in jaar uit. Waarom zou Telfort dat onderscheid maken? En misbruik willen maken van de consumenten die “niet om zich heen kijken”? Is Telfort zo slecht dat ze niet gewoon op prijs en kwaliteit kunnen concurreren?
Reputatie 8
Badge +16
Waarom zou Telfort dat onderscheid maken?
Heb ik al eerder geschreven... omdat klanten die een jaarcontract hebben meer zekerheid bieden voor een bedrijf dan klanten die maandelijks verlengen. Telfort doet dit net als vele andere bedrijven.

En verder houdt ik erover op omdat inmiddels alles al gezegd is.
Reputatie 1
Waarom zou Telfort dat onderscheid maken?
Heb ik al eerder geschreven... omdat klanten die een jaarcontract hebben meer zekerheid bieden (...)

Nee, dat bedoel ik niet.
Ik bedoel onderscheid tussen de groep 'consumenten die om zich heen kijken’ zoals jij het zegt, en de groep mensen die willen internetten zonder ‘om zich heen te kijken’. Waarom is internet voor die laatste groep bij Telfort duurder? Ik zou het discriminatie noemen.

Als Telfort liever jaarcontracten afsluit, zoals jij denkt, zouden ze dat toch ook wel communiceren naar de groep die niet om zich heen aan het kijken is of er ergens een half verstopte “terugbelknop” te vinden is die mogelijk kan leiden tot "korting" op het abonnementsgeld. Telfort zou die mensen dan gewoon een geautomatiseerde e-mail sturen aan het eind van ieders contract, met een aanbieding voor voor een verlenging met korting.

En verder houdt ik erover op omdat inmiddels alles al gezegd is.
Ah joh, Franzki, je teller staat nu op 12915 reacties op dit forum, daar kan er toch nog wel ééntje bij?

Waarom maakt Telfort misbruik van abonnees die niet ‘om zich heen kijken’? Is Telfort zo slecht dat ze niet gewoon op prijs en kwaliteit kunnen concurreren?

Ah joh, Franzki, je teller staat nu op 12915 reacties op dit forum, daar kan er toch nog wel ééntje bij?

Ik krijg sterk de indruk dat je nu willens en wetens probeert dit topic in leven te houden. Beetje flauwe hap voor 'n volwassen persoon.
We hebben onze standpunten / meningen uitgewisseld. Resultaat 0,0 . So be it 🙂 Verdere discussie bied volgens mij weinig nieuwe inzichten.
Succes met je kruistocht tegen allerlei zaken die in onze maatschappij inmiddels als 'normaal' worden ervaren. Misschien heb je ergens onderweg iets gemist. Dan heeft dit topic nog wel zin gehad hoop ik. Moet je die 3 pagina's wel ff op je gemak nalezen natuurlijk.
Reputatie 1

Ik krijg sterk de indruk dat je nu willens en wetens probeert dit topic in leven te houden.

Waarom zou je je druk maken over de levensduur van dit topic, je kon in mijn eerste post al lezen dat ik per 1 juli weg ben, dus langer gaat het in geen geval worden.

Van mensen met 12919 (Franzki) of 1016 (Nisan) of 4272 (Matthijs1986) reacties op dit forum, mag ik toch wel aannemen dat ze zo ongeveer vergroeid zijn met Telfort —wie gaat er voor de liefhebberij zoveel tijd op een forum van een bedrijf doorbrengen, wie heeft daar überhaupt tijd voor?

En dan vind ik het opvallend dat ik van die kant geen sterke reacties heb vernomen. Het is een beetje ingaan op bijzaken en verder laat iedereen de indruk achter zichzelf een handige jongen (of meisje) te vinden omdat hij (of zij) de “korting" krijgt, die Telfort andere mensen onthoudt. Misschien komt het juist omdat jullie zo innig verbonden zijn met Telfort dat jullie weinig kritisch zijn ten aanzien van de in dit topic opgeworpen vragen.

We hebben onze standpunten / meningen uitgewisseld. Resultaat 0,0.
Veel views is het enige positieve resultaat dat van dit topic te verwachten is. Dan vind ik het resultaat aanzienlijk beter dan 0,0. Meer dan 1300 keer beter, maar ik moet natuurlijk jouw views van het totaal aftrekken.

Verdere discussie bied volgens mij weinig nieuwe inzichten.
Succes met je kruistocht tegen allerlei zaken die in onze maatschappij inmiddels als 'normaal' worden ervaren.

Je bent natuurlijk een hele baas met zoveel reacties op dit forum, Nisan, maar ik denk dat je gewoon dit topic over kunt slaan, in plaats van te willen bepalen dat ik dit topic laat rusten.

Naar aanleiding van de 16% prijsverhoging per 1 juli 2016 voor de vaste kosten (Internet Instap + telefonie van € 21,50 naar € 25,–), en nog wat verhogingen voor verschillende belkosten, heb ik mijn abonnement opgezegd per 1 juli, telefonisch (gratis via terugbelknop op Mijn Telfort) met Annejet

Korte samenvatting van het wezenlijke. Ik begin de samenhang een beetje kwijt te raken...

Je betrekt erbij hoeveel reacties mensen zoals Franski, Matthijs 1986 of Nisan al hebben geplaatst op dit, voor het geval dat je het nog niet weet, openbare forum. Net zoals zij vrij daarin zijn mag jij ook inmiddels al 27 reacties in je topic plaatsen, alhoewel deze opmerkingen eigenlijk off topic zijn en verder niets bijdragen aan hetgeen waar het jou om gaat. En ter info behalve reacties welke geplaatst worden worden zijn er ook nog oplossingen door deze bijdrages gebracht. Weet je dat er mensen zijn die dit weten te waarderen?

Dus kort maar bondig, dit is een openbaar forum ieder is vrij om zich daar vaak of weinig op te begeven net als jij dat ook doet op een openbare weg, daarvoor hoeft geen verantwoording afgelegd te worden.

Voor ik het vergeet....veel suuk 6 bij de nieuwe provider.....doei ! 🙂
Reputatie 1

Korte samenvatting van het wezenlijke. Ik begin de samenhang een beetje kwijt te raken...

Dat is een te korte samenvatting, daardoor kun je de samenhang kwijt raken.

Je betrekt erbij hoeveel reacties mensen zoals Franski, Matthijs 1986 of Nisan al hebben geplaatst op dit, voor het geval dat je het nog niet weet, openbare forum.
Je adresseert de verkeerde persoon, ik herinner juist Nisan eraan dat de veelschrijvers alleen veelschrijvers zijn en niet de boel commanderen op een openbaar forum.

Net zoals zij vrij daarin zijn mag jij ook inmiddels al 27 reacties in je topic plaatsen, alhoewel deze opmerkingen eigenlijk off topic zijn en verder niets bijdragen aan hetgeen waar het jou om gaat.
Je bent inderdaad de samenhang kwijtgeraakt, je hebt misschien teveel waarde gehecht aan juist de nutteloze reacties, waar ik in het vorige bericht ook al iets over zei.
  • Waarom maakt Telfort misbruik van abonnees die niet zelf informatie over een heel of half verborgen prijsstrategie weten te achterhalen (door deze mensen structureel teveel te laten betalen)?
  • Is Telfort zo slecht dat ze niet gewoon op prijs en kwaliteit kunnen concurreren?
  • Waarom accepteren een aantal Telfort fans hier het zo makkelijk dat Telfort onderscheid maakt tussen abonnees die de weg naar een tijdelijke, maar herhaaldelijke, prijsverlaging weten te vinden, en degenen die niet eens wisten dat ze daarnaar moesten zoeken?
  • Is het business model van Telfort op dit punt wel fatsoenlijk en is het niet een beetje te joviaal om het ‘toegeven aan een zeer gewilde volkssport' te noemen?
Dit zijn een paar van de zeer relevante punten van kritiek die naar voren zijn gekomen, wel degelijk on topic.

En ter info behalve reacties welke geplaatst worden worden zijn er ook nog oplossingen door deze bijdrages gebracht. Weet je dat er mensen zijn die dit weten te waarderen?
Ik heb in al die reacties geen oplossing kunnen ontdekken. Een “oplossing” in deze kwestie kan ook helemaal niet van de kant van de fans van Telfort komen. (Alhoewel, ze zouden een oplossing kunnen forceren als ze dat wilden.)
Voor wie abonnee bij Telfort wil zijn en geen oor aangenaaid wil krijgen zit er niets anders op dan meedoen in dat niet al te openbare "kortingskansspel". Helaas kent niet iedereen de weg. En die heb ik nog eens verduidelijkt, met onder andere aanwijzingen om de half verborgen terugbelknop te vinden. Als je dat een “oplossing” noemt, was het één van mijn on topic reacties. En ik hoop dat er lezers zijn die er hun voordeel mee kunnen doen.

Dus kort maar bondig, dit is een openbaar forum ieder is vrij om zich daar vaak of weinig op te begeven net als jij dat ook doet op een openbare weg, daarvoor hoeft geen verantwoording afgelegd te worden.
Dat weet toch iedereen? Ik begin me af te vragen of jullie het onderwerp onzichtbaar proberen te maken door onzinnige dingen te schrijven. Je bent helemaal niet kort en bondig.
Badge +2

Je adresseert de verkeerde persoon, ik herinner juist Nisan eraan dat de veelschrijvers alleen veelschrijvers zijn en niet de boel commanderen op een openbaar forum.

Zal voor de laatste keer reageren, al is het alleen al omdat ik op geen enkele manier gelieerd ben aan Telfort (ben zoals eerder al aangegeven niet eens klant!) en je ongefundeerde insunaties daarom niet waardeer.

Wat bedoel je met dat ' veelschrijvers niet de boel commanderen'? Dat wij geen invloed hebben of mensen wel of niet reageren in topics? Dat lijkt me nogal wiedes, het is een openbaar forum en iedereen mag roepen wat hij/zij wil, zelfs al draaien ze een bandje op repeat.

• Waarom maakt Telfort misbruik van abonnees die niet zelf informatie over een heel of half verborgen prijsstrategie weten te achterhalen (door deze mensen structureel teveel te laten betalen)?
  • Is Telfort zo slecht dat ze niet gewoon op prijs en kwaliteit kunnen concurreren?
  • Waarom accepteren een aantal Telfort fans hier het zo makkelijk dat Telfort onderscheid maakt tussen abonnees die de weg naar een tijdelijke, maar herhaaldelijke, prijsverlaging weten te vinden, en degenen die niet eens wisten dat ze daarnaar moesten zoeken?
  • Is het business model van Telfort op dit punt wel fatsoenlijk en is het niet een beetje te joviaal om het ‘toegeven aan een zeer gewilde volkssport' te noemen?

Nogmaals een reactie op je, al beantwoorde, vragen, om je nogmaals een plezier te doen. Tenslotte moet ik mijn 'post' aan jou wel kunnen verantwoorden, anders ben ik enkel een veelschrijver (en ja, ik besef me terdege dat je nu lekker een reden gaat zoeken waarom ook deze post van mij zgn nutteloos is);
*1 Telfort maakt geen misbruik van mensen. Telfort geeft mensen die maandelijks hun klant relatie met Telfort kunnen beeindigen niet dezelfde korting die mensen die zichzelf vastleggen wel krijgen, dat is een zeer duidelijk verantwoordbare keuze. De vraag is eerder waarom je iemand die morgen kan besluiten weg te gaan dezelfde korting zou geven, die korting moet je dan namelijk weer over de rug van een ander gaan terugverdienen.
*2 Zie reactie op *1
*3 Zie reactie op *1
*4 irrelevante vraag; je vraag heeft betrekking op de reactie van iemand die niet bij Telfort werkt, en of die persoon joviaal iets goedpraat heeft dus geen relatie met Telfort, dus rare vraag.

Last but not least; je bent niet de enige die de 'oplossing' heeft aangedragen om zichzelf terug te laten bellen voor korting, desalnietteplus hoop ik dat die suggestie goed is gevallen bij sommige van de lezers hier.

Succes met je kruistocht naar zogenaamde 'misstanden' in de wereld. Hoop dat je nog veel meer van dit soort 'first-world-problems' kunt ontdekken, we hebben het tenslotte ontiegelijk zwaar hier met zijn allen in NL...
. Je bent helemaal niet kort en bondig.
Istzo? 😃
Reputatie 1
Zal voor de laatste keer reageren, al is het alleen al omdat ik op geen enkele manier gelieerd ben aan Telfort (...) en je ongefundeerde insunaties daarom niet waardeer.
Beste Matthijs1986, ik insinueer niets en niets van van wat ik in dit topic schrijf is ongefundeerd. Ik vind het heel vervelend dat je zulke woorden gebruikt, alleen maar door niet goed te lezen en, kennelijk, op sommige momenten meer achter woorden te zoeken dan dat er staat.

Wat bedoel je met dat ' veelschrijvers niet de boel commanderen'?
Wat ik bedoel met dat 'veelschrijvers niet de boel commanderen’ heb ik ook geschreven, het is een reactie op Nisan, die vond namelijk dat het wel genoeg was hierzo. Een kwestie van lezen Matthijs1986, het stond er allemaal al.

(...)

*1 Telfort maakt geen misbruik van mensen. Telfort geeft mensen die maandelijks hun klant relatie met Telfort kunnen beeindigen niet dezelfde korting die mensen die zichzelf vastleggen wel krijgen, dat is een zeer duidelijk verantwoordbare keuze. De vraag is eerder waarom je iemand die morgen kan besluiten weg te gaan dezelfde korting zou geven, die korting moet je dan namelijk weer over de rug van een ander gaan terugverdienen.
*2 Zie reactie op *1
*3 Zie reactie op *1
*4 irrelevante vraag; je vraag heeft betrekking op de reactie van iemand die niet bij Telfort werkt, en of die persoon joviaal iets goedpraat heeft dus geen relatie met Telfort, dus rare vraag.

Je geeft weerwoord op de door mij genoemde punten van kritiek en je doet dat met stelligheid en overtuiging, maar je mist het punt waar het om gaat.

Je stelt dat een prijsverschil tussen jaarcontracten en abonnementen die maandelijks opzegbaar zijn fair is. Daar heb je op zich gelijk in, maar dat is niet het punt.
Het punt is dat Telfort niet openlijk communiceert dat een abonnee goedkoper uit is als die telkens een nieuw jaarcontract afsluit. En het krijgen van “korting” laat afhangen van de abonnee, terwijl niet elke abonnee van die mogelijkheid op de hoogte is. Die mogelijkheid wordt zelfs min of meer verborgen gehouden. Daarom gebruik ik het woord “misbruik”. Het is namelijk ook zo dat Telfort (veel meer) baat heeft bij de “slapende abonnee” die jaar in jaar uit teveel betaalt (in plaats van jaar in jaar uit “korting” krijgt). Dat is precies de reden waarom Telfort niet gewoon aan het eind van het jaar een e-mail stuurt met een aanbieding voor een nieuw contract met “korting". Unfair dus, wat volgens mij best misbruik genoemd mag worden.

De laatste vraag in het rijtje zou “irrelevant” en zelfs “raar” zijn omdat hij deels betrekking heeft op een reactie van iemand hier op het forum. Bedoel je nou dat het irrelevant en raar is om op dit forum op elkaars reacties reageren?

(…) je bent niet de enige die de 'oplossing' heeft aangedragen om zichzelf terug te laten bellen voor korting, desalnietteplus hoop ik dat die suggestie goed is gevallen bij sommige van de lezers hier.
Nogmaals Matthijs1986, er zijn in dit topic geen oplossingen aangedragen. Dat kunnen we hier op het forum niet. Dat kan alleen Telfort (KPN).

Succes met je kruistocht tegen allerlei zaken die in onze maatschappij inmiddels als 'normaal' worden ervaren.
Er zijn erg veel onfatsoenlijke zaken die in onze maatschappij inmiddels als 'normaal' worden ervaren. Maar dat is geen reden om ze niet aan de kaak te stellen.

Telfort KAN dus een contract voor 2 jaar aanbieden, maar doet het niet. Maar zoals ik al zei, waarom zou je, als de klant toch wel blijft — áls de prijs interessant is.

het is toch juist klantvriendelijker als je minder lang aan je contract vastzit ? Ik zie het hele probleem niet zo...

Je KAN dan weer korting krijgen, áls je weer gaat onderhandelen. Waarom is het niet gewoon zoals bij de bakker? Daar onderhandel ik nooit, daar ben ik nog langer klant dan bij Telfort.

bij de bakker ben je geen abonnement aangegaan, en de bakker heeft in de afgelopen 18 jaar nog nooit de prijzen verhoogd ?

Maar het is toch gewoon de schuld van Telfort dat ze misbruik maken van de consumenten die “niet om zich heen kijken”?

Volgens jou is internet van Telfort dus alleen voor slimme handige mensen met tijd om op tijd de onderhandelingen aan te gaan, kortom, voor 'consumenten die om zich heen kijken'. Niet voor mensen die gewoon zonder gezeik en zonder teveel te betalen willen internetten, jaar in jaar uit. Maar daar wijst Telfort helemaal niet op in hun wervingscampagnes of gebruikersvoorwaarden.

Is Telfort dan volgens jou zo slecht dat ze niet gewoon op prijs en kwaliteit kunnen concurreren?

dit doen, zoals ik al aangaf alle providers. niet alleen qua telekom maar ook verzekeringen, energiemaatschappijen e.d. het meeste voordeel haal je als je ieder haar vraagt om korting, of overstapt.
maar nogmaals, en dit is de laatste keer dat ik reageer op dit topic, je hebt 3 opties,

1. overstappen naar een andere provider
2. akkoord gaan met de prijsverhoging en je huidige abonnement houden
3. akkoord gaan met de prijsverhoging en een korting, dan verleng je met een jaar.

Mvg. Jeroen
Mathijs en J-roen is 1 en dezelfde persoon. Best kansloos als je 2 accounts inzet om je gelijk te willen krijgen.
Badge +2
Mathijs en J-roen is 1 en dezelfde persoon. Best kansloos als je 2 accounts inzet om je gelijk te willen krijgen.

Dat is pertinent niet waar.
Ik heb geen flauw idee wie J-roen is, en daarbij wil ik helemaal niet mijn gelijk krijgen.

Zal enkel op punt 4 reageren RBT; nee, an sich niet gek om te reageren op de mening van een ander, maar in de vraagstelling van punt 4 suggereer je toch echt heel sterk dat het een mening van Telfort zou zijn, door in punt 1-3 vragen te stellen over/mbt Telfort. Je punt mbt jaar vs maand contracten kan ik me ten dele in vinden. Actief benoemen/promoten dat 'verlengen' kan, zou Telfort sieren. Anderzijds is het vaak zo dat ongeacht welke acties je uitzet (bijv mailing versturen, 'onbekend' je klanten bellen) je een deel van je klanten hoe dan ook niet bereikt met de boodschap dat verlengen een optie is. Of Telfort genoeg moeite doet om 'verlengen' als optie onder de aandacht van haar klanten te brengen mag iedereen persoonlijk oordelen. Persoonlijk vind ik het sowieso niet 'misbruik' als klanten hier niet op gewezen worden. Hoe cru ook; er wordt in media genoeg aandacht geschonken aan bijv. energie aanbieders waar je kan besparen etc. Vaak zijn mensen daar huiverig/niet welwillend tegenover, en blijven liever zitten waar ze zitten, omdat ze prijs X over hebben voor product Y wat ze afnemen. Dat is een keuze van de desbetreffende consument, en als genoeg consumenten zo (b)lijken te redeneren, maken bedrijven nav dat hun eigen afwegingen, zoals hoe actief een 'verleng' aanbod onder de aandacht gebracht dient te worden bijv.

Reageer