16% prijsverhoging, ja doei

Toon het eerste bericht

101 reacties

Reputatie 2
Badge +1
Hier ook een zeer ontevreden klant... Na verleden jaar en het jaar ervoor een fikse prijsverhoging voor de kiezen gekregen te hebben is het dit jaar per 1 juli weer raak. Ongehoord.... Een "vaste lage" prijs... hahahahaha... je wordt belazerd waar je bij staat.
Er staat totaal iets tegenover.... ik begrijp het allemaal niet hoor... in de kleine lettertjes staat dat er een indexaanpassing mogelijk is, ja, maar dat is het dus weer niet, waar halen ze het vandaan.
En dat anderen ook prijzen verhogen is geen argument uiteraard... dat is de reden dat je bij Telfort zit, omdat je beloofd werd dat ze geen prijzen verhogen voor trouwe klanten, behalve als het "prijspeil/index" stijgt kunnen ze meegaan, al hoeven ze niet.... maar dit is gewoon een schaamteloze prijsverhoging van ruim 16% toch behoorlijk veel vind ik!!
Ik vraag me af of er een deal oid te sluiten is... want nu ga je als trouwe klant zoveel betalen als iedere nieuwe klant, die geen korting weet te bedingen. ergerlijk!
Ik ga ook van 31.50 naar 35. Schaamteloze verhoging die gewoon diefstal genoemd mag worden. Na jaren trouwe klant te zijn geweest houd ik het voor gezien bij deze dievenbende. 3 tot 5 % kan ik nog wel begrijpen, maar 16 % is gewoon rippen van je vaste klanten. Staat helemaal niks tegenover, geen kwaliteit, geen snelheid, niks. Schandalig.
Reputatie 2
Badge +1
Ik heb gebeld, en gevraagd om een betere deal... anders zou ik weg gaan.
Eerst was de reactie dat telfort de goedkoopste is... kan zijn, maar bij anderen krijg je een korting als nieuwe klant... dus..... en ja hoor, ik kreeg een aanbod voor een paar maanden gratis internet, daarna dus wel de volle mep. Maar na 1 jaar ga ik weer bellen, anders ben ik weg.

Met een beetje geluk is volged jaar het internetten via buitenlandse 3G/4G providers mogelijk, zoals dat nu a binnen scandinavie kan... kan het ook in nederland, dan gebruik ik mijn Zweedse provider, en klaar is kees.
Reputatie 3
Als je Tele2 bedoelt.... vergeet het maar.
Reputatie 1
Eerst was de reactie dat telfort de goedkoopste is... (...)
Zou het? Wat mijn abonnement betreft is Telfort na de prijsverhoging niet de goedkoopste. Misschien zelfs vóór de prijsverhoging al niet, als ik alle kosten voor telefonie vergelijk. Einde voor Telfort als budget merk als je het mij vraagt. En misschien is dat wel het doel van KPN, om uiteindelijk alles gelijk te trekken en merken op te heffen.

In mijn geval gaat ook internet en telefonie van een andere ISP gewoon over dezelfde lijn van KPN, het lijkt me dat aan de techniek niet veel gaat veranderen. Ik stap zonder vrees over.
Nog erger: toen ik in 2009 klant werd werd er geadverteerd met "vaste lage prijs". Let op twee dingen: VAST en LAAG !
(helaas weet ik net meer wat ik in begin betaalde, en ook niet helemaal te vergelijken omdat ik ivm prijsverhoging in verleden naar INSTAP ben gegaan). Maar kan mij in ieder geval 17,50 oid herinneren, wat eerst 19 geworden is(dus nIet LAAG en ook niet VAST) en per 1 juli as maar liefst 22,50 voor max 8Mb(bijna 19% verhoging!) dus nu helemaal niet meer LAAG en al lang niet meer VAST.
Ik voel mij niet meer serieus genomen met dat gelieg en bedrieg.
Wie weet goed alternatief? (ivm met verhuizing binnen half jaar liefst direkt/maandelijks opzegbaar!)
Reputatie 2
Badge +1
Als je Tele2 bedoelt.... vergeet het maar.

Nee... ik bedoel Tre (=3). Tre is een mobiele operator in veel landen , waaronder Zweden.
Ik gebruik Tre om te internetten als ik in Zweden en Denemarken ben. In Scandinavie betaal je geen roamingskosten meer, en volgens wat ik begrepen heb zou einde 2017 roaming ook in andere europese landen afgeschaft worden... Als alles dan loopt zoals ik "denk" dat het zal lopen, kan ik dus gewoon mijn Zweedse abonnement ook in Nederland gebruiken als ik er ben... of in Engeland, Duitsland e.a.
Dan hoef ik geen vast internet meer te betalen, en kom ik gewoon met 1 mobiel internet abo toe.
De tijd zal het leren of dat mogelijk zal zijn, ik hoop het van harte, want dat scheelt erg veel gedoe en geld.
Reputatie 2
Badge +1
Nog erger: toen ik in 2009 klant werd werd er geadverteerd met "vaste lage prijs". Let op twee dingen: VAST en LAAG !
(helaas weet ik net meer wat ik in begin betaalde, en ook niet helemaal te vergelijken omdat ik ivm prijsverhoging in verleden naar INSTAP ben gegaan). Maar kan mij in ieder geval 17,50 oid herinneren, wat eerst 19 geworden is(dus nIet LAAG en ook niet VAST) en per 1 juli as maar liefst 22,50 voor max 8Mb(bijna 19% verhoging!) dus nu helemaal niet meer LAAG en al lang niet meer VAST.
Ik voel mij niet meer serieus genomen met dat gelieg en bedrieg.
Wie weet goed alternatief? (ivm met verhuizing binnen half jaar liefst direkt/maandelijks opzegbaar!)

inderdaad, dat is mijn ervaring ook... ik begon bij 20 euro voor een standaard abo, en moet nu dus naar 24 euro. Tja, vast laag...

dat stond er echt...

Reputatie 1
(…) ik begon bij 20 euro voor een standaard abo, en moet nu dus naar 24 euro. Tja, vast laag... dat stond er echt...

Bij Telfort kom je niet voor verrassingen te staan. Zolang je je abonnement niet wijzigt, blijf je gewoon elke maand dezelfde lage prijs betalen. Dus ook na 12 maanden. Zo weet je precies waar je aan toe bent en dat is wel zo rustgevend!

Als dat KPN (Telfort) dan weer eens een boete oplevert, van de ACM (Autoriteit Consument en Markt) of weet ik veel welke club, dan moeten de prijzen weer omhoog, om de boete te betalen.
Badge +2
Vermoeiende discussie, dat van die vaste lage prijs. Dat heeft nooit verwezen naar dat er geen inflatiecorrecties konden plaatsvinden, altijd al naar het feit dat sommige aanbieders tijdens het jaarcontract een 'actietarief' hanteren, en daarna een hogere prijs, en dat Telfort dat dus niet deed.

Nergens kan je een 'eeuwig vaste priis' krijgen, als je dat jezelf wijs maakt, doe je jezelf geen plezier, want dan word je overal teleurgesteld.
Vermoeiende discussie, dat van die vaste lage prijs. Dat heeft nooit verwezen naar dat er geen inflatiecorrecties konden plaatsvinden, altijd al naar het feit dat sommige aanbieders tijdens het jaarcontract een 'actietarief' hanteren, en daarna een hogere prijs, en dat Telfort dat dus niet deed.

Nergens kan je een 'eeuwig vaste priis' krijgen, als je dat jezelf wijs maakt, doe je jezelf geen plezier, want dan word je overal teleurgesteld.

Er zijn wel degelijk aanbieders die hiermee adverteren, zelfs vandaag de dag. Fiber dacht ik als ik me niet vergis.

Ik heb de printscreen van hierboven opgeslagen, want als je iets belooft moet je het volgens de wet ook gewoon nakomen. Moet alleen even uitzoeken of wij vrijwillig van die belofte af hebben gezien. Dat soort dingen staan vaak helemaal achteraan in kleine lettertjes van de voorwaarden.
Badge +2

Er zijn wel degelijk aanbieders die hiermee adverteren, zelfs vandaag de dag. Fiber dacht ik als ik me niet vergis.

Ik heb de printscreen van hierboven opgeslagen, want als je iets belooft moet je het volgens de wet ook gewoon nakomen. Moet alleen even uitzoeken of wij vrijwillig van die belofte af hebben gezien. Dat soort dingen staan vaak helemaal achteraan in kleine lettertjes van de voorwaarden.

Volgens mij bewijs je mijn punt. Het feit dat een aanbieder adverteert met 'vaste, lage prijs' zegt an sich nog niks. In't geval van Telfort weet ik toevallig dat dit verwees naar het feit dat het na een jaar niet ineens omhoog schoot.Andere aanbieders zullen naar alle waarschijnlijkheid precies hetzelfde aangeven, als je er op door vraagt. In de kleine letters is vaak ook genoeg te vinden. Daarnaast ben je eerder al akkoord gegaan met de verhoging, want Telfort heeft toen de kans geboden voor kosteloze opzegging (ivm verhoging prijs / verandering van voorwaarden) daar is ook door jou niet op in gegaan (d.w.z. je hebt eerder niet opgezegd) dus dat is daarmee effectief een akkoordverklaring met de verandering in voorwaarden van destijds.

Kortom; een 'eindeloze' discussie, want:
A: niet wat Telfort beoogt heeft
B: niet meer de voorwaarden van je contract, want Telfort heeft tussen die reclame en de aangekondigde verhoging van dit jaar al eerder de prijzen verhoogd (en daarmee zijn die oude voorwaarden hoe dan ook niet meer van toepassing).
C: men roept maar om het roepen, want bereiken doen we er allemaal niks mee

Overigens off-topic; heb zelf bij KPN ook te maken met de prijsverhoging, in case you were wondering. Betekent echter nog niet dat ik moord- en brand hoef te schreeuwen; zie zelf nml wel dat mijn aanbieder nog meer dan genoeg pluspunten voor me heeft.
Reputatie 1
Overigens off-topic; heb zelf bij KPN ook te maken met de prijsverhoging, in case you were wondering. Betekent echter nog niet dat ik moord- en brand hoef te schreeuwen; zie zelf nml wel dat mijn aanbieder nog meer dan genoeg pluspunten voor me heeft.
Eigenlijk is dat precies “on topic”. Je maakt je afweging en je hebt een goede reden om te blijven. In mijn geval is die er niet. Wat mijn abonnement betreft, en laat ik ook mijn wensen ten aanzien van mijn abonnement daarbij betrekken, zie ik geen enkel pluspunt van Telfort ten opzichte van andere ISP’s. Telfort was een budgetmerk van KPN. Was. Dat is nu voorbij, in ieder geval wat dit abonnement betreft. (Dus schreeuw ik moord en brand.)

Volgens mij bewijs je mijn punt. Het feit dat een aanbieder adverteert met 'vaste, lage prijs' zegt an sich nog niks. In't geval van Telfort weet ik toevallig dat dit verwees naar het feit dat het na een jaar niet ineens omhoog schoot.Andere aanbieders zullen naar alle waarschijnlijkheid precies hetzelfde aangeven, als je er op door vraagt. In de kleine letters is vaak ook genoeg te vinden. Daarnaast ben je eerder al akkoord gegaan met de verhoging, want Telfort heeft toen de kans geboden voor kosteloze opzegging (ivm verhoging prijs / verandering van voorwaarden) daar is ook door jou niet op in gegaan (d.w.z. je hebt eerder niet opgezegd) dus dat is daarmee effectief een akkoordverklaring met de verandering in voorwaarden van destijds.

Kortom; een 'eindeloze' discussie, want:
A: niet wat Telfort beoogt heeft
B: niet meer de voorwaarden van je contract, want Telfort heeft tussen die reclame en de aangekondigde verhoging van dit jaar al eerder de prijzen verhoogd (en daarmee zijn die oude voorwaarden hoe dan ook niet meer van toepassing).
C: men roept maar om het roepen, want bereiken doen we er allemaal niks mee

Als jij zo tevreden bent met Telfort ben ik oprecht blij voor je. Maar wat ik niet begrijp is waarom jij zo veel problemen hebt met mensen die dat niet zijn. En wat nog vreemder is, is dat jij denkt dat je ongenoegen uiten niet gepast is en ook nog eens niet helpt. Wat helpt dan wel volgens jou, gewoon stil zijn en wachten tot je wel tevreden bent?

Telfort presenteerde zich altijd altijd als het budget merk van Kpn, die vlieger gaat niet meer op. Hoeveel Chinees staat er nou tussen die zin?

Het feit dat jij klagen op een forum, daar waar het forum voor bedoeld is, moord en brand noemt is eigenlijk al alleszeggend over hoe jij er in staat. Jij bent gewoon allergisch voor kritiek op telfort. Dat lees ik niet alleen hier, maar bijna in elk topic. En dat alles terwijl je "klant" bent bij KPN. Sure.....
Badge +2

Als jij zo tevreden bent met Telfort ben ik oprecht blij voor je. Maar wat ik niet begrijp is waarom jij zo veel problemen hebt met mensen die dat niet zijn. En wat nog vreemder is, is dat jij denkt dat je ongenoegen uiten niet gepast is en ook nog eens niet helpt. Wat helpt dan wel volgens jou, gewoon stil zijn en wachten tot je wel tevreden bent?

Telfort presenteerde zich altijd altijd als het budget merk van Kpn, die vlieger gaat niet meer op. Hoeveel Chinees staat er nou tussen die zin?

Het feit dat jij klagen op een forum, daar waar het forum voor bedoeld is, moord en brand noemt is eigenlijk al alleszeggend over hoe jij er in staat. Jij bent gewoon allergisch voor kritiek op telfort. Dat lees ik niet alleen hier, maar bijna in elk topic. En dat alles terwijl je "klant" bent bij KPN. Sure.....

Lol. Ik kan eigenlijk enkel grinniken om je reactie, want je zit er zo ongeveer op elk onderdeel naast. Heb er geen enkele moeite mee als mensen 'klagen' op een forum, zeker niet omdat ik 0 belang heb bij Telfort, noch 'blij' ben met Telfort, want ik heb geen diensten noch relatie tot Telfort. Ik verbaas me wel dat mensen 1 specifiek onderdeel steeds blijven benoemen, te weten de 'vaste, lage prijs', niet omdat 'je mond houden' beter is, maar omdat het onjuist is, en al zo vaak besproken dat het saai wordt. Dat je het eens moet zijn met een prijsverhoging an sich vind ik een heel ander iets, en dat zal je mij dan ook nooit horen zeggen. Iedereen wil tenslotte voor een dubbeltje op de eerste rij zitten.

Fijn weekend!

Lol. Ik kan eigenlijk enkel grinniken om je reactie, want je zit er zo ongeveer op elk onderdeel naast. Heb er geen enkele moeite mee als mensen 'klagen' op een forum, zeker niet omdat ik 0 belang heb bij Telfort, noch 'blij' ben met Telfort, want ik heb geen diensten noch relatie tot Telfort. Ik verbaas me wel dat mensen 1 specifiek onderdeel steeds blijven benoemen, te weten de 'vaste, lage prijs', niet omdat 'je mond houden' beter is, maar omdat het onjuist is, en al zo vaak besproken dat het saai wordt. Dat je het eens moet zijn met een prijsverhoging an sich vind ik een heel ander iets, en dat zal je mij dan ook nooit horen zeggen. Iedereen wil tenslotte voor een dubbeltje op de eerste rij zitten.

Fijn weekend!

Als jij tevreden bent en het saai vindt worden al dat geklaag, wat doe je dan in deze topic? Niemand dwingt je toch om overal je mening te komen posten?

Jij ook een fijn weekend en minder vaak je tussen nagel en vinger gaan zitten voortaan. Daar komt alleen viezigheid normaal gesproken.
Reputatie 1
(...) omdat ik 0 belang heb bij Telfort, noch 'blij' ben met Telfort, want ik heb geen diensten noch relatie tot Telfort.
Voor liefhebberij en sympathie voor je ISP gaat 4267 reacties (huidige stand) op het Telfort forum wel een beetje ver, als je het mij vraagt. Maar ik vind het sympathiek dat je dit topic in leven helpt houden.
Ik Snap Matthijs wel, veel mensen klagen hier over de prijs(verhoging) van Telfort, ik heb deze ook gehad, mezelf terug laten bellen via de website en een aanbod gehad om mijn contract met een jaar te verlengen, heb daarbij 3 maanden gratis internet gehad ( ben ook nog niet zo lang klant ) dus ben al met al goedkoper uit dan voor de "prijsverhoging". Als je dat geen goed aanbod vind dan "moet" je maar een andere provider zoeken Ik maak voor mezelf ieder jaar voor dit soort diensten, mijn gsm provider, verzekeringen, energieleveranciers een vergelijk, als overstappen loont dan doe ik dat. degene die de prijsverhoging bij Telfort heeft bedacht/doorgevoerd zullen hier toch niet meelezen,
Reputatie 8
Badge +16
Adverteren met een vaste lage prijs en vervolgens de prijs toch verhogen leidt tot verwarring en onvrede bij klanten. Zeker als het om verhogingen gaat die veel groter zijn dan de huidige inflatie. En je kunt als provider wel een mooi verhaal ophangen over verbeteringen in de dienstverlening. Maar de belofte van een vaste lage prijs blijkt dan uiteindelijk in de praktijk weinig waarde te hebben.

Aan de andere kant moet je misschien als consument ook wat kritischer zijn... en je realiseren dat die olijke Hans uit de reclame uiteindelijk ook maar een acteur is. En dat "vast" ook maar een relatief begrip is in de snelle wereld van de telecommunicatie-marketeers.

Voor wie het nog niet wist... (en zoals J-roen hierboven ook schrijft) : Je kunt je terug laten bellen door Telfort voor een aanbieding en daarmee al snel drie maanden korting krijgen op een jaarcontract. En dat is op deze manier voor de meesten goedkoper dan de oude "vaste prijs".

Het is maar waar je voor kiest...
Reputatie 1
Aan de andere kant moet je misschien als consument ook wat kritischer zijn... en je realiseren dat die olijke Hans uit de reclame uiteindelijk ook maar een acteur is. En dat "vast" ook maar een relatief begrip is in de snelle wereld van de telecommunicatie-marketeers.
Het wel of niet breken van beloften uit Telfort reclames is interessant, maar off topic. Het gaat hier over een onacceptabele prijsverhoging.

Voor wie het nog niet wist... (en zoals J-roen hierboven ook schrijft) : Je kunt je terug laten bellen door Telfort voor een aanbieding en daarmee al snel drie maanden korting krijgen op een jaarcontract. En dat is op deze manier voor de meesten goedkoper dan de oude "vaste prijs".
Het aanbod wat ik kreeg was voor een nieuw, duurder, abonnement, weliswaar met korting in het eerste jaar, maar daarna duurder.
Als het “activeren van de abonnees” al gewenst is, dan zou het eerlijker zijn als het aanbod werkelijk voor de abonnee is: korting bij hetzelfde abonnement. De upgrade vindt min of meer onder druk plaats: de abonnee wil niet van ISP veranderen, verwacht veel gedoe, hij accepteert de aanbieding voor de tijdelijke korting, maar hem wordt een nieuw, duurder abonnement aangesmeerd.
Reputatie 8
Badge +16
De upgrade vindt min of meer onder druk plaats: de abonnee wil niet van ISP veranderen, verwacht veel gedoe, hij accepteert de aanbieding voor de tijdelijke korting, maar hem wordt een nieuw, duurder abonnement aangesmeerd.
Voor zover ik weet kun je gewoon steeds na het jaarcontract opnieuw een jaarcontract met drie maanden korting afsluiten. Dus in plaats van een duurder abonnement heb je steeds (per saldo) een goedkoper abonnement.

De korting is inderdaad tijdelijk, maar je kunt deze jaarlijks aanvragen
Reputatie 1
Voor zover ik weet kun je gewoon steeds na het jaarcontract opnieuw een jaarcontract met drie maanden korting afsluiten.
De prijsverhoging van mijn huidige abonnement zou gewoon doorgaan, daar was niets aan te doen, aldus een standvastige klantenservice. Een tijdelijke korting kon alleen bij een upgrade en een minimale abonnementsperiode van een jaar.

Door de stelligheid van de klantenservice kan ik me niet voorstellen dat je je lopende contract zou kunnen vernieuwen met precies zo’n zelfde contract, maar dan goedkoper. In de reacties op dit topic zie ik ook niemand die dat gedaan heeft, die dus zijn lopende abonnementsvorm hernieuwd heeft met een korting, in ruil voor een minimale looptijd van een jaar.

Ik ben er wel benieuwd naar of er mensen zijn die korting wisten te bedingen op dezelfde abonnementsvorm als hun lopende contract, door zich (opnieuw) voor een langere periode (een jaar of langer) te binden. Dat is ook interessante informatie voor de lezers van het forum.
Reputatie 8
Badge +16
Ik ben er wel benieuwd naar of er mensen zijn die korting wisten te bedingen op dezelfde abonnementsvorm als hun lopende contract, door zich (opnieuw) voor een langere periode (een jaar of langer) te binden. Dat is ook interessante informatie voor de lezers van het forum.
Mijn ervaring is dat dat gebruikelijk is...

Mijn ouders hebben vorige week nog een terugbel-aanbieding gehad voor hetzelfde abonnement (helaas wel met prijsverhoging) met drie maanden korting. En dat is voor het derde jaar op rij dat ze hetzelfde abonnement met een jaar verlengen. De kosten gaan nu met 2 euro omhoog maar daar staat een totale korting van 72 euro tegenover. Ze zijn effectief dus 4 euro per maand goedkoper uit.

PS:
Voor alle duidelijkheid... je kunt geen oude abonnementsvormen afsluiten. Je sluit altijd een nieuw contract af tegen nieuwe voorwaarden en een nieuwe prijs. (indien van toepassing)
Reputatie 1
Voor alle duidelijkheid... je kunt geen oude abonnementsvormen afsluiten. Je sluit altijd een nieuw contract af tegen nieuwe voorwaarden en een nieuwe prijs.
Ah, natuurlijk, dat is de truc, zo af en toe worden alle abonnementen veranderd. En dan zit er niets anders op dan de prijsverhoging van de oude abonnementsvorm te accepteren, of de upgrade naar een duurder abonnement te nemen.

Het valt wel op hoe gigantisch dom Telfort (KPN) met een abonnee omgaat die al 18 jaar niet van ISP is veranderd (wat dan weer dom van die abonnee kan zijn, maar daar zouden ze hun voordeel mee moeten doen). Een abonnee die ook nog eens zegt tevreden te zijn met zijn huidige abonnement. Zo’n klant sluit waarschijnlijk met een gerust hart een zeer langdurig contract af — áls de prijs interessant is. Maar waarom zou je eigenlijk een langdurig contract af willen dwingen als de klant toch wel blijft — áls de prijs interessant is?

Maar bij Telfort (KPN) zijn ze dan zo ontzettend kortzichtig dat ze niet beter weten te bedenken dan proberen de klant een poot uit te draaien door hem een tijdelijke korting voor te houden als hij overstapt naar een duurder abonnement. Dan mag ik Telfort (KPN) toch wel een heel trieste club vinden, ja toch, moderator, ontzettend triest.
ik heb de zelfde ervaring als die Franzki hierboven schetst. Concreet ga ik er p/mnd 4 euro op vooruit. Plus 10 mb extra download snelheid.
Op geen enkel moment als triest ervaren eerlijk gezegd. Volgend jaar om deze tijd zie ik wel weer verder.
Aanvankelijk was ik ook niet van plan 'n nieuw jaarcontract aan te gaan, maar nu de rokjes zo waaien zou ik 'n dief van m'n eigen portemonnee zijn als ik het niet deed. En waarom ook niet? Mee in de vaart der volkeren 🙂

Reageer