beantwoord

Zit u nog goed bij Telfort? spam of niet ?

• 14 augustus 2017
  • 1 reactie
  • 261 keer bekeken

beste allemaal,

ik kreeg deze mail binnen van ( blijkbaar ) telfort. ik heb op de groene poppetje gedrukt maar moet in een keer me eigen aanmelden wat ikzelf vreemd vind. als ik dat doe dan na een aantal keren krijg ik die bericht te zien van fout ??? ik wil dit toch graag verhelderen, van wat dit is en of dit wel te vertrouwen is 🙂 kan iemand me daar wijsheid in brengen. als het gevaarlijk is het wel verstandig om iedereen te waarschuwen.
graag hoor ik een reactie ;)
groetjes van jeroen
icon

Beste antwoord door Koffiemok 14 augustus 2017, 21:37

@jeroen van den berkmortel
Telfort vraagt je nooit om in te loggen via een e-mail. Zodra je dit al tegen komt ga dan al twijfelen. Meestal staat er zoiets als "Indien u dit bericht niet goed kunt lezen, bekijk uw factuur dan via Mijn Telfort. Ga hiervoor naar telfort.nl en log rechtsboven in op Mijn Telfort.".
Verder kan je het vaak herkennen aan de opmaak. Ik zie dat bij jou je achternaam is gebruikt. Mensen achter phisingmails gebruiken een algemene aanhef.

Dat je moet inloggen heeft te maken met een script error vermoed ik. De uat, rood en groen smilie komen me wel bekend voor. Webcare zal er wel duidelijkheid over kunnen geven.
Ik zie deze e-mail ook niet op de pagina over valse e-mails.
Bekijk reactie

1 reactie

Reputatie 8
Badge +9
@jeroen van den berkmortel
Telfort vraagt je nooit om in te loggen via een e-mail. Zodra je dit al tegen komt ga dan al twijfelen. Meestal staat er zoiets als "Indien u dit bericht niet goed kunt lezen, bekijk uw factuur dan via Mijn Telfort. Ga hiervoor naar telfort.nl en log rechtsboven in op Mijn Telfort.".
Verder kan je het vaak herkennen aan de opmaak. Ik zie dat bij jou je achternaam is gebruikt. Mensen achter phisingmails gebruiken een algemene aanhef.

Dat je moet inloggen heeft te maken met een script error vermoed ik. De uat, rood en groen smilie komen me wel bekend voor. Webcare zal er wel duidelijkheid over kunnen geven.
Ik zie deze e-mail ook niet op de pagina over valse e-mails.

Reageer