beantwoord

Xmsnet mails afgelopen maanden opnieuw binnen

• 1 oktober 2020
  • 6 reacties
  • 214 keer bekeken

Reputatie 1

De e-mail van mijn Xmsnet account van de afgelopen maanden werd vanochtend opnieuw in Outlook gedownload. Is Telfort/KPN bezig met overzetten van de email van Xmsnet/Telfort naar KPN, maar wellicht vergeten ook de laatste e-mail synchronisatiedatum over te zetten, zodat Outlook alle email probeert binnen te halen?

In de nieuwe KPN webmail zie ik dat alle email wordt doorgestuurd naar mijn Xmsnet mail, hetgeen niet eerder het geval was. Mogelijk is dat de oorzaak.

icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 6 oktober 2020, 12:51

Hi allemaal, wat gek dat mails dubbel binnen gekomen zijn. Het lijkt er inderdaad op dat het met het vernieuwen van de mail te maken heeft gehad. Deze werkzaamheden zijn inmiddels afgerond, daarom ben ik benieuwd naar hoe het er bij jullie voor staat. Ik hoor het graag als er nog dingen spelen.

Bekijk reactie

6 reacties

Reputatie 2

Hier min of meer het zelfde:

Apple mail downloadde meer dan 1000 mailtjes, die ik op de server had bewaard. Leuk. 

Dat gebeurde op mijn iPhone en mijn MacBook. Op de mobiel van mijn vrouw - ook een iPhone - gebeurde dat niet… 

groet,

Telefortuna

Reputatie 2

@BertAp 

Wat betreft het niet meer binnenkrijgen van e-mails: Had je behalve het wijzigen van je e-mailadres ook je inlognaam aangepast (je volledige e-mailadres) zoals destijds in de aanloop van deze migratie door Telfort per mail was aangeraden?

Dan is het overigens vreemd dat je alle mail die nog op de server staat wél binnenkrijgt…

In mijn mailprogramma (Apple Mail) heb ik bij de instellingen aangevinkt staan dat een kopie op de server moet worden bewaard. Voor de zekerheid. Dat is dus een instelling aan mijn kant. Die mailtjes kreeg ik dus weer allemaal binnen na het overzetten. Blijkbaar werkt die instelling niet meer  na de migratie.

Anyway, we zijn vast niet de enigen die emails kunnen gaan opruimen…

Telefortuna

Reputatie 1

@telefortuna 

Onderstaande gedaan wat je aangaf.

Wat betreft het niet meer binnenkrijgen van e-mails: Had je behalve het wijzigen van je e-mailadres ook je inlognaam aangepast (je volledige e-mailadres) zoals destijds in de aanloop van deze migratie door Telfort per mail was aangeraden?

Ik heb trouwens ook een vinkje bij staan bij kopie op server bewaren kwam ik achter dus vandaar ook alles weer binnen.

Belangrijkste is nu dat de e-mail weer gaat werken zoals het hoort…

BertAp

Reputatie 8
Badge +11

Hi allemaal, wat gek dat mails dubbel binnen gekomen zijn. Het lijkt er inderdaad op dat het met het vernieuwen van de mail te maken heeft gehad. Deze werkzaamheden zijn inmiddels afgerond, daarom ben ik benieuwd naar hoe het er bij jullie voor staat. Ik hoor het graag als er nog dingen spelen.

Reputatie 1

Na het opschonen van de dubbel ontvangen e-mails, werkt het verder weer prima via de nieuwe KPN mail met het oorspronkelijke XMS e-mailadres!

Reputatie 8
Badge +11

Na het opschonen van de dubbel ontvangen e-mails, werkt het verder weer prima via de nieuwe KPN mail met het oorspronkelijke XMS e-mailadres!

Gelukkig, fijn om dat te horen! :slight_smile:

Reageer