vraag

Xmsnet accountnamen gewijzigd na migratie

• 20 oktober 2020
  • 4 reacties
  • 172 keer bekeken

Reputatie 2

Hi,

Nu de overstap van Telfort naar KPN heeft plaatsgevonden en er volgens de aankondigingen “niets voor u verandert” zou er inderdaad niets veranderd moeten zijn…?

Vanmorgen keek ik voor het eerst in Mijn KPN naar mijn mailaccounts en zag tot mijn verbazing dat drie accountnamen gewijzigd zijn. Twee eindigen nu op @telfort.nl ipv @xmsnet.nl zoals altijd het geval was. Een derde account, dat ik nooit gebruikte, eindigde altijd op @telfortglasvezel.nl en ook die domeinnaam is veranderd in @telfort.nl. De oude vorige accountnamen (dus eindigend op xmsnet.nl en telfortglasvezel.nl) zijn nu te vinden als niet verwijderbare alias onder de nieuwe accountnamen. Wat een gedoe. Waarom überhaupt die wijzigingen en dan nu toch weer @Telfort.nl en niet @KPN.nl?

Telefortuna

4 reacties

Hallo @telefortuna , ...@kpn.nl bestaat niet, wel ...@kpnmail.nl

Daar de originele accounts onder TFT vielen hebben ze dus ook weer een TFT gerelateerde naam gekregen. Waarom die namen aangepast zijn durf ik niet te zeggen, dat kun je nu, als KPN-klant, het beste aan KPN vragen, via hun forum of via 0800 0402.

Reputatie 8
Badge +11

Hi @telefortuna, wat je aangeeft klopt: Je e-mailadressen horen allemaal hetzelfde te blijven en mee te gaan naar KPN. Toch begrijp ik dat jouw XMSnet e-mailadressen ineens aliassen zijn geworden, ik begrijp dat dat voorheen niet zo was? Ik ga even voor je op onderzoek uit naar hoe dit komt en kom erop terug.

Reputatie 2

Hi Alexandra,

Voor de duidelijkheid: de oorspronkelijke hoofd-emailadressen (voorbeeld: naam@xmsnet.nl en naam@telfortglasvezel.nl) staan nu bij mijn aliassen. De nieuwe hoofd-emailadressen zijn nu dus veranderd en hebben de dezelfde naam gehouden maar de domeinextensie @telfort.nl gekregen. Daaronder hangen mijn aliassen incl. de oorspronkelijke hoofd-emailadressen.

Telefortuna

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @telefortuna, dankjewel voor de extra uitleg!

Ik heb navraag voor je gedaan. Alle e-mailadressen zijn meegenomen naar KPN en in principe ook hetzelfde gebleven, echter zijn er uitzonderingssituaties. Dit komt doordat de achterliggende techniek in de oude situatie ietsje anders was, toen kon je per e-mailadres (alias) bijvoorbeeld een autoforward (doorsturen van mail) instellen. Dat kan nu na het vernieuwen van e-mail niet meer per e-mailadres. 

Het kan dus zijn dat je e-mailadressen over meerdere mailboxen verdeeld zijn nu, om te zorgen dat je toch per e-mailadres dit soort instellingen kan toepassen. 

Reageer