beantwoord

XMS mail inloggen op Webmail

• 30 september 2020
  • 13 reacties
  • 772 keer bekeken

Reputatie 1

Hallo,

Sinds vandaag kan ik niet meer in de XMS webmail maar zie ook geen andere manier om nog in te loggen.

Hoe kom ik bij mijn XMS mail? Iemand een link voor mij?

icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 1 oktober 2020, 09:23

Goedemorgen @Pham1972 en van harte welkom op ons forum!

We zijn bezig met het vernieuwen van e-mail. Hierdoor kan het nodig zijn om je wachtwoord opnieuw in te stellen. Ik raad je aan om onderstaande stappen te volgen. Daarna moet je kunnen inloggen op Webmail van Telfort.

Stap 1. Controleer je inloggegevens, je moet inloggen met je volledige e-mailadres als gebruikersnaam. Dit is belangrijk om te controleren, zodat je zeker weet dat jouw wachtwoord werkt. Werkt dit?

Stap 2. Controleer je e-mailinstellingen. Het is belangrijk om voortaan jouw volledige e-mailadres als gebruikersnaam in te stellen op alle apparaten waarop je je e-mailadres gebruikt.

Laat je weten of het is gelukt?

Bekijk reactie

13 reacties

Reputatie 8
Badge +11

Goedemorgen @Pham1972 en van harte welkom op ons forum!

We zijn bezig met het vernieuwen van e-mail. Hierdoor kan het nodig zijn om je wachtwoord opnieuw in te stellen. Ik raad je aan om onderstaande stappen te volgen. Daarna moet je kunnen inloggen op Webmail van Telfort.

Stap 1. Controleer je inloggegevens, je moet inloggen met je volledige e-mailadres als gebruikersnaam. Dit is belangrijk om te controleren, zodat je zeker weet dat jouw wachtwoord werkt. Werkt dit?

Stap 2. Controleer je e-mailinstellingen. Het is belangrijk om voortaan jouw volledige e-mailadres als gebruikersnaam in te stellen op alle apparaten waarop je je e-mailadres gebruikt.

Laat je weten of het is gelukt?

Reputatie 1

Helaas nog niet gelukt. Bovenstaande had ik gister al gedaan. Ik zie idd de Telfort webmail wel maar niet de XMS.

Ik kan nergens apart voor XMS inloggen en zie in de Telfort mail ook de mails van XMS niet.

Reputatie 1

Vannacht is, zo lijkt het, mijn XMS mail overgezet naar KPN. Door op de Telfort site te kiezen voor XMS webmail, wordt Telfort login (emailadres gebruiken) getoond, die in de KPN webmail terechtkomt. Is het nog te volgen? Maar het werkt wel.

Reputatie 1

Ik krijg bij inloggen fout op foutmelding. Nu ook weer bij mijntelfort. 

Spijt dat ik laatst aanbod van andere provider afgeslagen heb!!! 

Reputatie 8
Badge +11

@Pham1972 Je hoeft niet meer op zoek naar de XMS Webmail, je kunt gewoon met jouw XMS e-mailadres inloggen op de Telfort Webmail, zoals Marc ook aangeeft. Kan je dat voor me proberen? Lukt het niet, dan raad ik je voor de zekerheid aan om het wachtwoord nog eens opnieuw in te stellen via Mijn Telfort, en het dan opnieuw te proberen via Webmail.

Reputatie 1

Het is eindelijk gelukt! Geen idee wat er mis ging. 

Reputatie 8
Badge +11

Het is eindelijk gelukt! Geen idee wat er mis ging. 

Fijn om dat te horen :slight_smile:

Reputatie 2

Hier hetzelfde probleem,

Via de ‘oude’ xmsnet  webmail inlogpagina krijg ik:  “Deze pagina is verouderd en is niet meer toegankelijk.
Voor Telfort Webmail ga naar de actuele pagina: https://webmail.telfort.nl

Als ik daar met mijn xmsnet e-mailadres en wachtwoord inlog krijg ik een foutmelding. Er staat ‘grayed’ als voorbeeld: naam@telfort.nl ,  maar mijn adres eindigt op xmsnet.nl...

Met bovengenoemde inloggegevens kan ik wel met mijn mailprogramma op mijn iPhone en MacBook e-mailen. Die gegevens zijn notabene onlangs nog speciaal voor deze migratie aangepast. Mijn ‘gewone’ mail werkt dus prima, alleen mijn webmail kan ik niet bereiken.

Er wordt doodleuk beweerd dat er niets verandert en dat je niets hoeft te doen. Ja, ja…

Suggesties om dit op te lossen?

Telefortuna

Reputatie 1

Hier hetzelfde probleem,

Via de ‘oude’ xmsnet  webmail inlogpagina krijg ik:  “Deze pagina is verouderd en is niet meer toegankelijk.
Voor Telfort Webmail ga naar de actuele pagina: https://webmail.telfort.nl

Als ik daar met mijn xmsnet e-mailadres en wachtwoord inlog krijg ik een foutmelding. Er staat ‘grayed’ als voorbeeld: naam@telfort.nl ,  maar mijn adres eindigt op xmsnet.nl...

Met bovengenoemde inloggegevens kan ik wel met mijn mailprogramma op mijn iPhone en MacBook e-mailen. Die gegevens zijn notabene onlangs nog speciaal voor deze migratie aangepast. Mijn ‘gewone’ mail werkt dus prima, alleen mijn webmail kan ik niet bereiken.

Er wordt doodleuk beweerd dat er niets verandert en dat je niets hoeft te doen. Ja, ja…

Suggesties om dit op te lossen?

Telefortuna

Je moet inloggen in Mijn telfort naar de mail/ mailboxen. Daar staan al je mailboxen genoemd. Daar moet je de XMS mailbox aanklikken en via dat menu het wachtwoord veranderen/ opnieuw invullen en opslaan.

Daarna kun je via Telfortwebmail inloggen met je XMS. Je vult dan je hele XMS mailnaam in en het wachtwoord dat je aangepast hebt.

Bij mij werkte het pas nadat ik dit dus tig keer gedaan had …..

Succes

Reputatie 2

@Pham1972 

Dank voor je reactie,

Toch nog maar een vraag erover:

Heb jij je wachtwoord daar alleen opnieuw ingevuld? (Ik heb geen zin om mijn wachtwoord te veranderen, want dan moet ik dat ook weer in de instellingen mijn mailprogramma’s gaan doen) Zoals gezegd had ik mijn wachtwoord (en ook de inlognaam) speciaal voor deze migratie al aangepast. 

Telefortuna

Reputatie 1

@Pham1972

Dank voor je reactie,

Toch nog maar een vraag erover:

Heb jij je wachtwoord daar alleen opnieuw ingevuld? (Ik heb geen zin om mijn wachtwoord te veranderen, want dan moet ik dat ook weer in de instellingen mijn mailprogramma’s gaan doen) Zoals gezegd had ik mijn wachtwoord (en ook de inlognaam) speciaal voor deze migratie al aangepast. 

Telefortuna

Ik moest inderdaad zowel naam als wachtwoord aanpassen. Deze voldeden niet.

Reputatie 2

Hi,

Ik kan inmiddels bij mijn XMS(Telfort)webmail. Dank voor de suggesties. Fraaie grafische interface trouwens.

Telefortuna

Reputatie 8
Badge +11

@telefortuna Fijn om te lezen dat je er met de hulp van @Pham1972 uit gekomen bent!

Reageer