beantwoord

Windows 10 lumia550 instellingen verouderd

• 22 augustus 2016
  • 7 reacties
  • 1028 keer bekeken

Reputatie 1
Na een recente upgrade van windows werkt webmail van Telfort in outlook niet meer stabiel op een Windows10 Microsoft Lumia 550 telefoon. Foutmelding: instellingen telfort verouderd. Nieuw wachtwoord instellen helpt niet. Account verwijderd, nieuwe gemaakt. Het werkte goed. Een dag later zelfde probleem. Wie heeft de oplossing. Probleem lijkt te zitten in het inloggen bij Telfort voor het verzenden.
Als ik i.p.v. Telfort een gmail account opgeef alleen voor het verzenden van mail gaat het probleemloos.
icon

Beste antwoord door jp19 2 september 2016, 17:21

Leon,
wat ik van andere berichten op internet begrijp ligt het aan de synchronisatie van datum/tijd. Mogelijk loopt dat anders via wifi dag via 3G. Ik heb nu een werkende oplossing via gmail, dat is voor mij voldoende en ga er verder geen tijd meer in steken. Het heeft mij al vele uren gekost.
Chris
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 5
Badge +1
Hoi jp19, bedankt voor je bericht! Het is inderdaad opvallend dat er na de software update een probleem is ontstaan. Het verwijderen van het mailaccount was ook mijn eerste idee geweest. Lukt het nog wel om mailtjes te versturen vanuit de webmail. En heb je misschien ook Outlook op de pc of laptop staan?
Reputatie 5
Badge +1
Hallo jp19! Als ik het zo lees lijkt het dus een bekend probleem te zijn in de Windows update. Wat ben je nu precies aan het proberen met het gmail-account? Het je een gmail-mailadres ingesteld op je telefoon in Outlook of jheb je de uitgaande- en inkomende mailserver van gmail ingesteld in Outlook om de Telfort mail op te laten werken? Het is mij nu niet geheel duidelijk wat de situatie is. 🙂
Reputatie 1
Leon,
ik gebruik de standaard Outlook Mail app op de telefoon. Hierin had ik een Telfort account (type "Ander account") aangemaakt voor inkomende en uitgaande mail, verwijzend naar mijn Telfort mailbox (xx@telfort.nl). Dit account gaf de problemen, Maak ik in de Outlook Mail app een account aan (type "Google") voor mijn gmail mailbox (xx@gmail.com)(ipv Telfort) dan werkt het probleemloos.
Zo duidelijk?
Chris
Reputatie 5
Badge +1
Hoi Chris! Ik ben blij dat je een tussenoplossing hebt gevonden! 🙂 Ik kan het me voorstellen dat je er geen zin meer in hebt. Hopelijk komt Windows binnenkort met een nieuwe software update.

Mocht je nog iets kwijt willen, laat je dit dan weten in een nieuw topic?

Hier gaat nu een slotje op.
Reputatie 1
Hoi jp19, bedankt voor je bericht! Het is inderdaad opvallend dat er na de software update een probleem is ontstaan. Het verwijderen van het mailaccount was ook mijn eerste idee geweest. Lukt het nog wel om mailtjes te versturen vanuit de webmail. En heb je misschien ook Outlook op de pc of laptop staan?

Leon,
het gebruik van een gmail account voor de uitgaande mail op de telefoon blijkt ook maar een kortstondig werkende oplossing .
ik heb nog wat verder gezocht op internet, m.n. de Microsoft site. Ook op de microsoft fora (nl en usa) wordt het probleem gemeld maar er is geen eenduidige oplossing, het wordt ook gemeld voor o.a. Hotmail en outlook accounts Uit verdere berichten trek ik de conclusie dat het een probleem is met de datum/tijd synchronisatie, m.n. voor agenda's e.d. Bij telfort valt helemaal geen agenda te sychroniseren dus misschien is dat wel het probleem. Op PC's kun je met de datum/tijdbron nog wat rommelen en dat schijn het probleem soms op te lossen. Op een telefoon niet. Ik probeer het nu met een gmail account voor inkomende en uitgaande mail. Dat gaat al 24 uur goed.
Ik heb nog geen PC met de nieuwste update van windows10, voor die tijd bestond het probleem niet.
Reputatie 5
Badge +1
Hi Chris, bedankt voor de toelichting! :)

Ik vind het nog wel merkwaardig dat het wel een dag heeft gewerkt! Maakt het nog een verschil of je verbonden met met WiFi of met het mobiele netwerk?

Is het mogelijk om eens met andere mail-app te testen? Nogmaals is het gek dat het een dag wel werkt (betekent dus dat de instellingen goed moeten zijn).
Reputatie 1
Leon,
wat ik van andere berichten op internet begrijp ligt het aan de synchronisatie van datum/tijd. Mogelijk loopt dat anders via wifi dag via 3G. Ik heb nu een werkende oplossing via gmail, dat is voor mij voldoende en ga er verder geen tijd meer in steken. Het heeft mij al vele uren gekost.
Chris