Webmail blijft vol?

• 29 augustus 2013
  • 39 reacties
  • 6218 keer bekeken

Badge
Hoi Allen,

Ik heb zojuist al mijn berichten verwijderd, in al mijn mappen. Nu zie ik echter dat er nog steeds 16MB gebruikt is, duurt de verwerking wat langer voordat hij laat zien dat de mailbox helemaal leeg is?

39 reacties

Reputatie 8
Badge +18
Heb je de prullenbak van de webmail ook leeg gemaakt 
Badge
Heb je de prullenbak van de webmail ook leeg gemaakt 

Jazeker, de concepten, prullenbak en verzonden zijn allemaal leeg.
Reputatie 8
Badge +18
En zijn de archiefmappen ook leeg gemaakt.
Badge
En zijn de archiefmappen ook leeg gemaakt.

Ja, alles is leeggemaakt...
Reputatie 8
Badge +18
Dan even wachten totdat webcare Telfort dit topic even oppakt.
Badge
Krijgen ze hier een melding van dan?
Reputatie 8
Badge +16
Nee, maar ze lezen wel mee, dus krijg je vanzelf antwoord.
Reputatie 4
Badge +3
Hoi Allen,

Ik heb zojuist al mijn berichten verwijderd, in al mijn mappen. Nu zie ik echter dat er nog steeds 16MB gebruikt is, duurt de verwerking wat langer voordat hij laat zien dat de mailbox helemaal leeg is?

Vreemd, de mailbox is op het moment wel degelijk leeg. Zou je de cache van je browser(s) eens willen legen en het opnieuw proberen? :)

Henk
Badge
Hoi Henk,

Komt voor op drie pc's waar ik het controleer..
Badge
Onder verschillende browsers. 
Reputatie 4
Badge +3
Onder verschillende browsers. 

Kun je een screenshot plaatsen met de webmail-quota in de highlight? Dan kan ik dit aankaarten en achterhalen wat er exact aan de hand is.

Henk
Badge
http://www.plaatjesdump.nl/upload/10a64905d0166095ecb4ae5d027cf07d.png
Reputatie 4
Badge +3
http://www.plaatjesdump.nl/upload/10a64905d0166095ecb4ae5d027cf07d.png

Bedankt, ik zet het door voor nader onderzoek. Ik kom hier later vandaag op terug.

Henk
Badge
Dank je wel, je mag natuurlijk ook de inhoud van mijn mailbox met 12 MB verhogen, is het ook opgelost  :)
Badge
Hoi Henk,

Ben je al wat verder?
Reputatie 4
Badge +3
Hoi Henk,

Ben je al wat verder?

Helaas niet, zojuist een storingsmelding aangemeld om het probleem verder te onderzoeken. Situatie onveranderd aan jouw kant?

Henk
Badge
Ja, nog steeds 12mb gebruikt. Er is wel wat mail binnengekomen, maar dat is alleen tekst, nooit 12 MB in elk geval. Een inbox reset of zo kan niet zomaar?
Badge
Is er al enige voortgang?
Bij mijn al meer dan een jaar jet zelfde liedje. Ik heb een mailbox van 50 MB (lijkt me toch ruim voldoende) krijg constant meldingen dat die vol zit.
Als ik alles leeg maak (de box, het archief, de prullenbak) en ook niets in de agenda, niets in de contacten. kortom HELEMAAL LEEG, dan nog blijft de mailbox aangeven dat hij met ongeveer 40MB vol zit.

kortom ik betaal voor een grote mailbox maar er wordt slechts 10 MB geleverd. 
Ik wil hier wel vriendelijk blijven maar als je dit een naam moet geven is het ....

wil graag antwoord van de moderator

met vriendelijke groet, Hans Postema
Badge
Hey Hans,
Dan lijkt mijn probleem minder erg, ik heb maar 10 MB continu in gebruik, maar raar is het wel. @Henk, graag antwoord!
Net de klantenservice gebeld, die konden mijn box ook niet leegmaken.
Het gaat nu door naar een hoger echelon, hopelijk hebben die er meer verstand van.

Nu heb ik ook wel verstand van computers en dit probleem is niet zo heel moeilijk.
Het heeft te maken met de Quota's van mailboxen. o
Op een mailcomputer worden boxen aan gemaakt die maximaal het quotum kunnen omvatten (maar meestal kleiner zijn).
Dat betekend dat je meer boxen op een mailcomputer kunt aanmaken dan dat er feitelijk ruimte is.
alleen als iedereen zijn volledige quotum gaat gebruiken, dan gaan die boxen elkaar verdringen en krijg je dit probleem.

Het gaat hier dus vooral om een bedrijfsbeleid waarbij zuinigheid bepalend is.
kortom je betaald voor iets dat niet geleverd wordt.

In een normale maatschappij kom je daat niet mee weg, maar in de ICT kan alles

Ik ben benieuwd wat het hogere echelon hiermee gaat doen
groet Hans Postema
Badge
Ik heb zelf ook enige ict ervaring, vandaar dat ik ook van alles probeer voordat ik mij meld. Het lijkt me een plausibele verklaring, maar er zijn toch niet zoveel gebruikers die over hun quota zitten, dat ze elkaar verdrukken. Dat is bijna oplichting.

Maar goed, we wachten af.
Reputatie 4
Badge +3
@Martin_Weterholt,

Er loopt een storingsmelding om te bekijken waar het probleem precies ligt.

Het lijkt erop dat de weergave niet overeenkomt met de daadwerkelijke quote maar dat kan ik helaas nog niet bevestigen.

Mijn excuus voor het uitblijven van een reactie. Ik probeer volgende week meer informatie hierover te hebben.

@pj.postma,

Ik heb jouw klantgegevens toegevoegd aan dit ticket, ook jij wordt op de hoogte gehouden.

Henk
En daarna werd het oorverdovend stil zowel op dit forum als bij de klantenservice.
We zijn nu een week verder en van beide instanties nog niets vernomen.

Ik ben ERG gehandicapt door de minimale grootte van mijn mailbox, die ik nu dagelijk geheel leeg maak en die desondanks niet meer dan 15MB kan bevatten (terwijl ik betaal voor een box van 50MB) 
Dat heeft niets te maken met verkeerde weergave, de mailbox zit gewoon vol bij 15MB en dan wordt verder alle mail geweigerd

Ik overweeg ernstig om van provider te wisselen als dit niet snel wordt opgelost.
Op deze manier loopt mijn werk en mijn inkomen gevaar

Ik verwacht op korte termijn een passende oplossing, dat is dus wat anders dan excusses voor een late reaktie
Badge
Ik moet zeggen dat ik het gedeeltelijk met je eens ben. Mijn probleem is lastig, maar werkbaar. Bij de situatie waarin jij je bevindt, heb je er dagelijks last van. Ik verwacht ook snel een oplossing.

Graag een update over dit probleem!

Reageer