Echter, nu komt er van 8 ontvangers ineens een mail terug dat het afleveren van de mail niet is gelukt, en de reden die in de return-mail staat is:
Diagnostic-Code: smtp;550 213.75.39.13 is not allowed to send mail from [domein.net]. Please see http://www.openspf.net/Why?scope=mfrom;identity=[ikzelf@domein.net];ip=213.75.39.13
Op de plek van domein.net staat de naam van mijn eigen domein. Het ip adres wat wordt genoemd ken ik niet (misschien de Telfort SMPT server?).
Zoals gezegd, dit gaat al jaren goed en nu weigeren dus 8 van de 180 ontvangers mijn mail.
Als ik de mailing opnieuw verstuur naar enkel zo'n adres wat mij weigert, dan wordt de mail opnieuw geweigerd. Het lijkt er dus op dat ineens een aantal domeinen mijn Telfort mail weigeren.
Heeft iemand een idee wat hier aan de hand is?
Titel aangepast voor vindbaarheid.
Beste antwoord door Robin Flikkema
To promote interoperability and consistent with long-standing
guidance about conservative use of the DNS in naming and applications
(e.g., see section 2.3.1 of the base DNS document, RFC1035 [22]),
characters outside the set of alphas, digits, and hyphen MUST NOT
appear in domain name labels for SMTP clients or servers. In
particular, the underscore character is not permitted. SMTP servers
that receive a command in which invalid character codes have been
employed, and for which there are no other reasons for rejection,
MUST reject that command with a 501 response.
En hierboven heb ik getest (in de foto) dat de mailserver van mijndomein zich Strict aan deze egel houdt.
Als die andere machine geen underscore in de computernaam heeft en wel werkt kan je overwegen om de computernaam aan te passen en weer te testen. Werkt het dan wel (of juist niet; afhankelijk van wat je test), is het vrij duidelijk dat dat het probleem is.
Als dat zo is vind ik dat erg jammer dan MijnDomein hier niet achter kwam. Maar ik ben totaal niet van het afkraken van bedrijven en kan best begrijpen dat ze niet alles kunnen weten.
Robin