beantwoord

Vreemde melding bij verzenden e-mail: 'Not allowed to send mail'

• 16 april 2018
  • 32 reacties
  • 7164 keer bekeken

Toon het eerste bericht

32 reacties

Reputatie 8
Badge +17
@Kees-Jan: je schrijft dat Telfort poort 25 blokkeert, maar waar bedoel je dan? In mijn modem al? Want volgens mij staat in mijn mailing programma gewoon poort 25 ingesteld bij smtp.telfort.nl, en dat heeft altijd gewerkt?Telfort blokkeert poort 25 als je die zou gebruiken buiten de smtp server van telfort om. Dit om te voorkomen dat via poort 25 het héle netwerk van Telfort op één of meer blacklist terecht komt.

welke hoster heb je? kan je me de link van de webpagina sturen voor SMTP instellingen?

voor gmail smtp server gebruiken: https://www.eigenwijsheid.nu/uitgaande-e-mail-via-googles-smtp-server/
onder het kopje: "googles uitgaande email instellingen"
dat moet lukken; ik doe niet anders; voor mijn 3 domeinen, maar ook voor m'n Telfort mailadres...
Badge +1
Dank voor de antwoorden.

Ik heb in het verleden ontzettend zitten worstelen om met het mailing programma te kunnen verzenden via de smtp-server van Mijndomein, maar dat bleef na vele pogingen zonder succes. Ook via de smtp-server van Google (met Google account) lukte dat niet, de ene na de andere foutmelding waar ik niets mee kon ("onbekende fout opgetreden", dat soort meldingen).
Alleen mailen via de Telfort smtp-server is altijd zonder problemen gelukt, tot recent dan.

@Kees-Jan: je schrijft dat Telfort poort 25 blokkeert, maar waar bedoel je dan? In mijn modem al? Want volgens mij staat in mijn mailing programma gewoon poort 25 ingesteld bij smtp.telfort.nl, en dat heeft altijd gewerkt?
Reputatie 8
Badge +17
Hoe dit precies is ingericht, kan ik je niet gelijk vertellen. Daar moet ik bij je op terug komen. Wel weet ik dat @Kees-Jan heel veel van e-mail weet. @Kees-Jan heb jij de gouden tip? Ja...
Aan het SPF DNS-record van jouw domein moet je mail servers van Telfort toevoegen.
In ieder geval het IP-adres.

Maar, beter is het om de mailserver van je eigen domein te gebruiken op poort 587, mogelijk met authenticatie. Je domein hoster heeft vast wel een pagina voor de instellingen.

Poort 587 wordt door Telfort niet geblokkeerd. Poort 25 wél.

En, eventueel kan je ook nog de SMTP server van gmail gebruiken (ook poort 587) voor het versturen van mail. Maar daar heb je wel een gmail account voor nodig omdat gmail ook authenticatie vereist.

Dus, zomaar 3 oplossingen 😉
Reputatie 7
Badge +7
Hoe dit precies is ingericht, kan ik je niet gelijk vertellen. Daar moet ik bij je op terug komen. Wel weet ik dat @Kees-Jan heel veel van e-mail weet. @Kees-Jan heb jij de gouden tip?
Badge +1
Bedankt voor je antwoord Wieger, dit heeft me weer wat verder geholpen.

Inmiddels ben ik te weten gekomen dat Mijndomein (die mijn domein host) op 11 april een SPF-record heeft toegevoegd aan alle domeinen, om e-mail spoofing tegen te gaan.

Om toch te kunnen blijven mailen via de Telfort smtp-server moet dit SPF-record uitgebreid worden.
Hier wordt e.e.a. beschreven:

https://helpdesk.mijndomein.nl/hc/nl/articles/360000715069-E-mail-Spoofing

Tussen de "concrete voorbeelden" staat echter geen voorbeeld van hoe ik het SPF-record kan uitbreiden met Telfort, zodat ik met mijn domein kan blijven mailen via de Telfort mailserver.

Dus, mijn vraag is nu: wat moet ik toevoegen aan het SPF-record (zie de link hierboven) om dit mogelijk te maken?
Reputatie 7
Badge +7
Hoi JDN, welkom op het forum. In de foutmelding vind je al een korte toelichting op wat hier aan de hand is. Op deze pagina wordt uitgelegd wat SPF is. Dat is een bepaalde manier om mail en spam tegen te gaan. Het lijkt er erg sterk op dat de policy bij die mailontvangers jouw mailtje tegenhoudt. Ik heb hier niet zo een, twee, drie een oplossing voor paraat. Je kan misschien proberen om mailtjes te versturen vanuit een andere SMTP-server.
Badge +1
Sorry... SMPT is natuurlijk SMTP.

En de 8 weigeradressen zijn overigens van verschillende domeinen (o.a. tele2.nl, mailabout.com, zonnet.nl, versatel.nl)

Reageer