beantwoord

VPN blokkeert e-mailverkeer

• 29 maart 2020
  • 6 reacties
  • 242 keer bekeken

Reputatie 1

Goedemorgen,

Sinds een paar weken heb ik VPN op mijn PC geïnstalleerd. Vanaf dat moment kan ik geen mails meer versturen. Deze worden geplaatst in uitgaande post! Wie weet wat daar de oorzaak van is. 

icon

Beste antwoord door Galdor68 29 maart 2020, 12:50

De vpn zal mogelijk tegenwerken bij het verbinding  leggen met de mailservers van Telfort mogelijk zal er iets moeten worden ingesteld.

Welke VPN gebruik je?

Mogelijk helpt deze tip op de site van expres vpn

https://www.expressvpn.com/nl/support/troubleshooting/email-problem/

Bekijk reactie

6 reacties

Reputatie 8
Badge +8

Hallo @Johan Boom , de oorzaak is de VPN, even uitschakelen, e-mail-verkeer afwerken en dan de VPN weer inschakelen.

Reputatie 1

Hallo Jan,

Ikneem aan dat dat niet de bedoeling is. Daar moet toch een oplossing voor zijn

dat het samen kan. 

Iedergeval bedankt voor je reactie.

De vpn zal mogelijk tegenwerken bij het verbinding  leggen met de mailservers van Telfort mogelijk zal er iets moeten worden ingesteld.

Welke VPN gebruik je?

Mogelijk helpt deze tip op de site van expres vpn

https://www.expressvpn.com/nl/support/troubleshooting/email-problem/

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @Johan Boom, welkom hier op ons forum! 

Het is inderdaad niet heel praktisch als jouw mail het ineens niet meer doet, zo gauw je je VPN aan hebt staan. Ik zie dat Galdor en JanD al met je mee hebben gedacht, heb je de vragen en tip van Galdor nog gezien en kunnen proberen?

Gaat het om jouw Telfort e-mailadres? Zo ja - hoe heb je deze ingesteld, als Pop3 of als IMAP account? En nog zomaar een idee, misschien zou Webmail nog een tussenoplossing zijn, voor wanneer je VPN aan staat.

Reputatie 8
Badge +11

@Johan Boom We hebben helaas niets meer van je gehoord, ik hoop dat dat een goed teken is. Zo niet, of als je vragen hebt, laat het dan gerust weten. We helpen je graag verder.

Ik heb 2 jaar geleden ook VPN (Goose) aangeschaft. Helaas kwam ik hetzelfde probleem toen al tegen. Telfort had helaas geen oplossing hiervoor. Hoewel ik graag weer VPN zou gebruiken, ben ik er toch maar afgestapt.

Reageer