Versturen email via SMTP.TELFORT.NL lukt niet

• 20 februari 2012
  • 18 reacties
  • 47427 keer bekeken

L.S.

Het was voor mij vandaag (Ma 20-02-2012) de hele dag niet mogelijk om email te
versturen via mijn 12move-adres. E-mail ontvangen lukte wel.

Ik krijg constant de volgende foutmelding:
Het verbinding maken met de server is mislukt.
Onderwerp 'Test',
Account: 'pop3.12move.nl', Server: 'smtp.telfort.nl',
Protocol: SMTP, Poort: 25, Beveiligd(SSL):
Nee, Socket-fout: 10060, Foutnummer: 0x800CCC0E
===============
Update 21-02-2012:
===============
Het lukt vandaag nog steeds niet.
Ik heb mijn account instellingen gecheckt.
Hier staan de volgende servers:
Inkomend: pop3.telfort.nl
Uitgaand: smtp.telfort.nl
Het is dus niet zo dat ik hier naar oude 12move-servers verwijs.
Ik gebruik(te) de naam 12move alleen in mijn eigen account-naam.

Zelf heb ik niets gewijzigd in mijn instellingen.
Doe ik toch iets fout of was er vandaag een storing?

Met vriendelijke groet, en bij voorbaat dank,

Marcel Kroes

18 reacties

Badge +7
Heeft u ook geprobeerd via de webmail te versturen? De gebruikersnaam die u heeft ingesteld zou er in ieder geval zo uit moeten zien shxxxxxx-t@telfort.nl.

Heeft u deze gegevens ook gebruikt?

Henk
Badge

Account: 'pop3.12move.nl', Server: 'smtp.telfort.nl',
Protocol: SMTP, Poort: 25, Beveiligd(SSL):

Klopt het wel wat je bij account hebt ingevuld?
Hoort daar niet je mailadres te staan?
Badge +4
Dat is gewoon een accountnaam, een label. Mag zijn wat je wilt.
Ik heb PRECIES hetzelfde probleem, al 2 mensen van de servicelijn van Telfort gesproken maar nog geen oplossing. Het ligt niet bij Telfort zeggen ze. Probleem ook vanaf gisteren 20 februari.
Gebruik een HTC sensation XE en heb zelf NIETS gewijzigd aan de instellingen van de email.
Versturen van vaste computer en webmail werkt wel, puur het mobiel versturen lukt niet.
Badge +7
@robertdc,

Telefoon verbonden met internet via WiFi of mobiel internet? Gebruikt u smpt.telfort.nl vanaf uw mobiel? of smtp.telfortmail.nl?

Hugo
Hoi Hugo,

Telefoon is verbonden met mobiel internet, WIFI staat uit.
Gebruik smpt.telfort.nl op mijn mobiel. Niks aan deze instelling gewijzigd, ook al wel geprobeerd met smpt.telfortmail.nl maar ook dit werkt niet.

Groet,

Robert
ik heb dit zelfde probleem sinds een paar dagen. Ook ik heb NIETS gewijzigd aan de instellingen.
Wat is er aan de hand?
Het kan niet anders of er MOET iets veranderd zijn aan Telfort kant!

Edit: ik heb het al gevonden. In mijn instellingen werd voor de SMTP server poort 587 gebruikt. Dit heeft altijd goed gewerkt.
Ik las op de Telfort site dat dit poort 25 moet zijn.
Heb ik gewijzigd, en nu gaat de mail er vlotjes uit.

Toch wel gek: 587 heeft altijd prima gewerkt, nu opeens niet meer!
Bij mij staat de poort op 25, het is bij mij op mijn mobiel.alles eraf gegooid en opnieuw geinstalleert maar helaas nog steeds geen resultaat. Het lijkt mij ook dat er iets aan telfort kant is veranderd.
Reputatie 1
Badge +1
Ook ik had problemen met uitgaande mail en heb vandaag de oplossing van Telfort ontvangen.
Wellicht zijn jullie hiermee ook geholpen.

Op 27-02-2012 heeft u via het webformulier een vraag gesteld aan de klantenservice van Telfort internet. Hieronder leest u onze reactie.

Telfort vindt het vervelend dat u problemen ervaart bij het verzenden van e-mailberichten.

Kortgeleden heeft een migratie plaatsgevonden binnen Telfort. Voor uitgaande e-mail werd de SMTP-server van Telfort gehost door Tiscali, de vroegere eigenaar van Telfort. Er is voor gekozen deze SMTP-server te migreren naar KPN. Hierdoor is het fysieke serveradres gewijzigd.

Doordat het fysieke serveradres is gewijzigd zijn de abuse-instellingen in uw modem verouderd. Deze dienen gewijzigd of verwijderd te worden. Als nieuwe geldige SMTP-server adresreeks kunt u de reeks 213.75.63.0 tot 213.75.63.254 invoeren. Alternatief kunt u het modem resetten om de huidige instellingen te verwijderen.

Na verwijderen of wijzigen van de firewall instelling zal uw probleem zijn verholpen.

Heeft u nog vragen? Kijk dan op telfort.nl/klantenservice. Hier vindt u eenvoudig en snel antwoord op al uw vragen.

Met vriendelijke groet,
Telfort klantenservice internet

Ik heb destijds m'n router volgens http://home.telfort.nl/abuse/ZyxeL/diy/diy.htm ingesteld om misbruik te voorkomen. Heb zojuist de ip-range veranderd en alles werkt weer prima.

Dus i.p.v. 195.241.79.0 - 195.241.79.254 Range Address 213.75.63.0 - 213.75.63.254 gebruiken. (zie plaatje)

http://home.telfort.nl/abuse/ZyxeL/diy/d1a05.jpg

Succes!
Beste Novaplanet,

Dank voor je antwoord, ik zal er eens mee aan de slag gaan. Wel beetje jammer dat me dit al ongeveer 1,5 uur klantenservice heeft gekost en niemand er iets van weet.
Het vreemde is dat ik via webmail en via vaste computer wel kan mailen maar mijn mobiel weigert dit.
Het is een poging waard.
Ook ik heb het nodige aan e-mailproblemen ondervonden, ik kom van Speedlinq af.

In het verleden heb ik destijds gebruik gemaakt van splnq-mail.migratie.telfort.nl voor het afleveren van e-mail. Deze server heb ik na mijn voortdurende probleem weer ingesteld, en e-mail werkt weer.

* Frits
@telfort klantenservice,

Ik heb inmiddels een nieuwe modem, internet en email op de PC werken prima maar mobiel is nog steeds niet goed.
Kunnen jullie aub de juiste instellingen sturen naar mij. Hoe moet ik een ip-reeks wijzigen bijvoorbeeld?

Gr. Robert
Hier hetzelfde probleem. Het vreemde is dat als ik het via outlook doe dat het dan als een zonnetje werkt, maar via mijn website niet meer.
Ik gebruik daar SMTP.telfort.nl om mails vanuit de website te versturen. Medio februari werkte dat nog, nu niet meer. Ik stuurde mijn eigen instellingen aan Telfort (waarmee het dus eerder wel werkte) met de vraag wat ik verkeerd doe. Als reactie kreeg ik mijn eigen gegevens exact hetzelfde terug. Daar heb ik dus niets aan.
Ik gebruik Joomla en Virtuemart. Heb poort 25 ingesteld, smtp.telfort.nl, mijn eigen account opgegeven en wachtwoord.
Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen, want ik heb nu een serieus probleem met mijn site.
Ik heb in de instellingen van mijn router (Zyxel) gekeken en daar vind ik ook niets over IP ranges icm SMTP. Daarbij wordt de site extern gehost.
Groeten, Joris
@ Telfort klantenservice

Mijn probleem lijkt op bovenstaande gevallen, maar is nét ff anders:
Ik heb een Planet account en zat voorheen mobiel bij vodafone.
Sinds ik enkele weken een Telfort abo heb, kan ik via 3G alleen mail ontvangen op mijn Android, maar niet verzenden. Alleen via Wifi kan ik verzenden.
Op die Android draai ik ook Gmail, Hotmail en een werkaccount dat via een Exchange Server gaat; deze kunnen allemaal verzenden en ontvangen.

Via sommige sites begreep ik dat de smtp server veranderd moest worden van pop.planet.nl in mail.kpnmail.nl, het poortnummer 25 heb ik bij proef ook vervangen door 587 waar hij vanzelf mee kwam.
Intussen heb ik verschillende mogelijkheden uitgeprobeerd zoals aanmelden met en zonder beveiliging/-certificaten en met en zonder vinkje bij Aanmelden verplicht.

De melding die ik constant krijg is dat de installatie niet kan worden voltooid, want Kan niet vetbinden met de server.
Het lijkt er volgens mij op dat de smtp instellingen bij Telfort anders zijn dan bij vodafone.

Wie herkent dit of weet wellicht wat ik verkeerd doe of vergeet?
Nou, inmiddels heel wat gegoogled en ik heb de oplossing voor mijn probleem gevonden.
Het bleek de smtp-benaming te zijn die niet goed was.

Voor Planet-accounts vul je het volgende in:
smtp                           :    smtp.telfortmail.nl
poort                           :    25
beveiligingstype       :    geen
aanmelden verplicht:   geen vinkje

Ik hoop dat anderen hier ook wat aan hebben omdat er verschillende smtp-benamingen voor Telfort op het net te vinden zijn.
Ik heb zelf HI op mijn mobiel. Maar ben er na diverse malen en vol blijven houden achter gekomen wat er fout gaat.
bij de SMTP in te vullen: mail.kpnmail.nl
Nu kan ik weer mailtjes versturen. 

Dit geldt alleen voor je mobiel overigens.
Reputatie 8
Badge +17
Je moet, voor welk account je ook gebruikt,  de SMTP server gebruiken van de provider van de SIMkaart die in je telefoon zit.

voorbeeld: je hebt een mailboxadres [email]voorbeeld@telfort.nl[/email] en je hebt t-mobile als provider, dan moet je, als je mails wilt versturen, als smtp server van die provider gebruiken, dus smtp.t-mobile.nl.

alleen als je een eigen domein hebt, of bijvoorbeeld gmail gebruikt, dan kan je bijhorende smtp server gebruiken, dus bijvoorbeeld smtp.gmail.com.

succes met configureren
Badge +4
En met een eigen domein, dan nog moet je vaak een SMTP met een speciale poort gebruiken,omdat veel netwerken uitgaande poort 25 blokkeren naar andere SMTP-servers dan hun eigen.

Reageer