beantwoord

Verdwenen alias

Onlangs verdween op onverklaarbare wijze een alias uit een e-mailbox. De alias is opnieuw aangemaakt, maar de historie van de eerdere alias (met hetzelfde adres) is daarmee niet terug. Met chatsessies kom ik er niet uit.
Wie weet hoe de historie weer teruggehaald kan worden?

Vriendelijke groet,
Wim.

Titel topic aangepast i.v.m. vindbaarheid - Admin
icon

Beste antwoord door nelly jacoba 9 juli 2018, 20:53

Als ik dit lees zouden de mails van je alias nog gewoon in de bovenliggende mailbox moeten staan.
Per mailbox kun je maximaal 5 extra e-mailadressen (aliassen) toevoegen. Dit zijn alternatieve e-mailadressen die in dezelfde e-mailbox uitkomen.
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/instellingen-webmail-wijzigen.htm

Bekijk reactie

16 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Staan die mails niet in een mailclient op je pc/laptop?
we gebruiken IMAP. De historie zou dus ergens bij Telfort moeten staan.
Reputatie 8
Badge +17
Ik vermoed dat gelijk met het account verwijderd is.
Webcare weet dat vast. Ze lezen hier mee.
Reputatie 8
Badge +17
Als ik dit lees zouden de mails van je alias nog gewoon in de bovenliggende mailbox moeten staan.
Per mailbox kun je maximaal 5 extra e-mailadressen (aliassen) toevoegen. Dit zijn alternatieve e-mailadressen die in dezelfde e-mailbox uitkomen.
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/instellingen-webmail-wijzigen.htm
Ook hierin staat geen historie.
Als de client staat ingesteld op verwijderen van server dus de hoofd mailbox dan loop je deze kans.
Reputatie 3
Badge +8
Hi Wim,

Wat een gekke situatie zeg! Ik heb even in het systeem gekeken en zie dat er een e-mailadres in quarantaine is gezet. Gaat het om het adres w******f@telfort.nl? Ik kan niet achterhalen waarom dit adres in quarantaine staat. Zou je je profiel willen aanvullen met het e-mailadres waar het om gaat? Je kunt dit noteren in het vakje Extra informatie. Ik weet dan zeker om welk e-mailadres het gaat. Zou je nadat je dit hebt aangevuld een bericht willen plaatsen in dit topic? Ik hoor graag van je zodat we kunnen onderzoeken waarom dit is gebeurd en hoe we dit het snelste kunnen oplossen!
Ik ga straks wel even naar mijn telfort. Maar het adres waarvan de geschiedenis is verdwenen is niet w******f@telfort.nl. Ik heb wel zo'n adres aangemaakt, maar ook weer verwijderd. Het adres waarvan de geschiedenis is verdwenen is: mb.............f@telfort.nl.
Overigens heb ik eerst een tweede mailbox aangemaakt.
Waar het vakje extra informatie is te vinden, weet ik niet.
het e-mailadres staat nu toch in het vakje "extra informatie".
Ik had er volgens mij eerst een e-mailbox voor aangemaakt en dit als alias eronder gezet. Maar zeker weet ik dit niet meer.
Reputatie 3
Badge +8
Hi @ni1001736555,

Dank je wel voor je informatie. Ik zou nog willen vragen of je via webmail nog hebt geprobeerd in te loggen en je historie daar misschien nog kunt terugvinden? Zou je dit willen proberen? Wanneer je de historie ook via webmail niet kunt terugvinden vrees ik dat deze toch weg is. Kun je wel weer mail versturen en ontvangen met de alias waarvan je de historie kwijt bent? Ik hoor het graag van je!
Uiteraard hebben we via webmail het een en ander geprobeerd, maar ook daar is geen historie te vinden. We kunnen wel weer e-mail versturen en ontvangen met het e-mailadres.
Toch gek dat een historie met een IMAP-server weg kan zijn?
Ik denk dat ik het maar houd bij een gmail-account...
Als ik weer zou gaan proberen een tweede e-mailbox aan te maken, verdwijnt de historie uit de eerste ...
Reputatie 3
Badge +8
Hi @ni1001736555, aangezien er via de IMAP-server automatisch wordt gesynchroniseerd is de historie vrees ik niet meer terug te halen 😞 Ik ben nog even in het systeem gedoken, wanneer verdween de alias uit je mailbox? Was dat rond 25 juni? Ik zie dat op die dag wijzigingen zijn aangebracht in het wachtwoord voor je mailbox. Het is mogelijk dat hier per ongeluk iets verkeerd is gegaan.
Het is inderdaad rond 25 juni gebeurd. Het wachtwoord is toen gewijzigd. Kun je me uitleggen dat het veranderen van een wachtwoord een alias laat verdwijnen?
Reputatie 3
Badge +8
Hi @ni1001736555,

Dat kan ik helaas niet uitleggen. Het is hier onduidelijk wat er mis is gegaan. Heb je je mail toevallig ook opnieuw moeten installeren of opnieuw opgestart nadat je je wachtwoord hebt gewijzigd?

Het is echter zo dat normaal gesproken mails die naar een alias worden gestuurd, binnenkomen op het hoofd e-mailadres. Zie je verschil in wat er zichtbaar is in je hoofdaccount, ten opzichte van voor 25 juni?

Reageer