beantwoord

vele postmaster@cpsmtpb-ews02.kpnxchange.com meldingen

• 24 juli 2020
  • 13 reacties
  • 160 keer bekeken

Reputatie 1

Sinds eind juni heb ik hetzelfde probleem. Krijg vele foutmeldingen van verkeerd gestuurde mails, echter ook niet door mij verstuurd. Zijn dus afkomstig van iemand anders.

Admin: bericht afgesplitst en nieuw topic aangemaakt.

icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 31 juli 2020, 16:20

abuse@telfort.nl. Daar even duidelijk uitleggen wat er aan de hand is. Eventueel met spammails bijgevoegd als bestand. 

Bekijk reactie

13 reacties

Reputatie 1

Ik krijg sinds ca 1 maand allerlei delivery failure van kpnxchange.com. Echter GEEN enkele foutmelding is door mij verstuurd. Nu had Telfort een keer mijn mailadres gebruikt n.a.v. een andere klant.

Hoe kan ik dit oplossen?? Wordt gek van de vele foutieve mailberichten.

Admin: topics samengevoegd

Reputatie 8
Badge +8

Hallo @digitonF , wat voor foutmelding(en) krijg je als je een e-mail verstuurd hebt?

Als je jezelf een e-mail stuur krijg je dan ook een foutmelding?

Reputatie 1

Ik heb helemaal GEEN mails verstuurd, dat is juist het probleem. Ik krijg vele foutmeldingen van vreemde mail adressen en bedrijven. Dit alles is begonnen toen schijnbaar een nieuwe klant bij Telfort mijn e-mail (van Telfort) heeft doorgegeven. (nieuwe klant met telfort e-mail, raar???)

Reputatie 8
Badge +8

Hallo @digitonF , wacht s.v.p. de reactie van een moderator af voor een oplossing.

Je ontvangt foutmeldingen via email van de xchange server?  Dat gaat om berichten die je niet zelf hebt verzonden?

Iedereen kan ergens een emailadres invoeren dat hoeft niet eens om een Telfort klant te gaan.

Waarom denk je dat het 'schijnbaar' een nieuwe klant was per mei 2019 kan dat al niet meer.

Het bewuste @telfort.nl adres kan ook door een kwaadwillende zijn gespoofd.

Wat nog onduidelijk is kan je wel of niet zelf emails versturen zonder foutmelding. De titel van het topic lijkt niet overeen te komen met het eigenlijke probleem.

Reputatie 1

Dit komt omdat ik precies rond die tijd een mail van Telfort gekregen had om mijn account aan te maken.
Hierna zijn vele vele verkeerde mailberichten binnengekomen van bedrijven, call-girls en websites.
Dit bleek later na veel heen en weer van MrShu te zijn die dus mijn e-mail gebruikt. 1+1=2??
Er veel verkeer geweest tussen mij en Telfort vanwege dit probleem. Ik heb afgelopen week nog eens mijn wachtwoord gewijzigd van de mail en het lijkt er een beetje op dat dit uiteindelijk geholpen heeft.
Dus even afwachten.

Reputatie 8
Badge +12

Hoi @digitonF, als ik je verhaal zo lees lijkt jouw e-mailadres gebruikt te worden door iemand die daar geen toegang tot zou moeten hebben. Dat is niet zo mooi. Het wachtwoord wijzigen heeft ervoor gezorgd dat het is gestopt? 

Heb je verder jouw computer ook even gescand met een virusscanner? En even gecheckt op malware? Even voor de zekerheid. Mocht het weer gebeuren is het denk ik een goed idee om jouw verhaal even voor te leggen aan Abuse

Reputatie 1

Dank je en ja ik heb alles gescanned. Ben zelf webmaster van diverse sites en weet als geen ander hoeveel andere (mn bedrijven) alles proberen te hacken.
Het lijkt er tot nu op de mail gestopt is, echter de meldingen voor wederom mijn facebook met mijn telfort account om wachtwoord te krijgen krijg ik nog wel binnen terwijl ik dat niet gedaan heb. Ik verdenk nog steeds mrshu.

Reputatie 8
Badge +12

Het is dus nog niet helemaal opgehouden. :( Wellicht toch de situatie ven voorstellen aan Abuse? Kunnen zij alles nog eens nalopen. Wie weet ontdekken zij wat. 

Reputatie 1

Dank u wederom voor uw reactie. Hoe kom ik in contact met Abuse??

Reputatie 8
Badge +12

abuse@telfort.nl. Daar even duidelijk uitleggen wat er aan de hand is. Eventueel met spammails bijgevoegd als bestand. 

Reputatie 8
Badge +12

Heb je al een reactie van mijn collega's ontvangen?

Reputatie 1

Niet blij. Abuse (en iedereen bij Telfort) geeft botweg aan niets te kunnen doen.
Zo blijf ik dus met de problemen zitten.

Reageer