beantwoord

vele postmaster@cpsmtpb-ews02.kpnxchange.com meldingen

  • 24 juli 2020
  • 29 reacties
  • 459 keer bekeken

Reputatie 1

Sinds eind juni heb ik hetzelfde probleem. Krijg vele foutmeldingen van verkeerd gestuurde mails, echter ook niet door mij verstuurd. Zijn dus afkomstig van iemand anders.

Admin: bericht afgesplitst en nieuw topic aangemaakt.

 

icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 31 juli 2020, 16:20

abuse@telfort.nl. Daar even duidelijk uitleggen wat er aan de hand is. Eventueel met spammails bijgevoegd als bestand. 

Bekijk reactie

29 reacties

Reputatie 1

Ik krijg sinds ca 1 maand allerlei delivery failure van kpnxchange.com. Echter GEEN enkele foutmelding is door mij verstuurd. Nu had Telfort een keer mijn mailadres gebruikt n.a.v. een andere klant.

Hoe kan ik dit oplossen?? Wordt gek van de vele foutieve mailberichten.

 

Admin: topics samengevoegd

Hallo @digitonF , wat voor foutmelding(en) krijg je als je een e-mail verstuurd hebt?

Als je jezelf een e-mail stuur krijg je dan ook een foutmelding?

 

Reputatie 1

Ik heb helemaal GEEN mails verstuurd, dat is juist het probleem. Ik krijg vele foutmeldingen van vreemde mail adressen en bedrijven. Dit alles is begonnen toen schijnbaar een nieuwe klant bij Telfort mijn e-mail (van Telfort) heeft doorgegeven. (nieuwe klant met telfort e-mail, raar???)

Hallo @digitonF , wacht s.v.p. de reactie van een moderator af voor een oplossing.

 

Je ontvangt foutmeldingen via email van de xchange server?  Dat gaat om berichten die je niet zelf hebt verzonden?

Iedereen kan ergens een emailadres invoeren dat hoeft niet eens om een Telfort klant te gaan.

Waarom denk je dat het 'schijnbaar' een nieuwe klant was per mei 2019 kan dat al niet meer.

Het bewuste @telfort.nl adres kan ook door een kwaadwillende zijn gespoofd.

Wat nog onduidelijk is kan je wel of niet zelf emails versturen zonder foutmelding. De titel van het topic lijkt niet overeen te komen met het eigenlijke probleem.

Reputatie 1

Dit komt omdat ik precies rond die tijd een mail van Telfort gekregen had om mijn account aan te maken.
Hierna zijn vele vele verkeerde mailberichten binnengekomen van bedrijven, call-girls en websites.
Dit bleek later na veel heen en weer van MrShu te zijn die dus mijn e-mail gebruikt. 1+1=2??
Er veel verkeer geweest tussen mij en Telfort vanwege dit probleem. Ik heb afgelopen week nog eens mijn wachtwoord gewijzigd van de mail en het lijkt er een beetje op dat dit uiteindelijk geholpen heeft.
Dus even afwachten.

Reputatie 8
Badge +12

Hoi @digitonF, als ik je verhaal zo lees lijkt jouw e-mailadres gebruikt te worden door iemand die daar geen toegang tot zou moeten hebben. Dat is niet zo mooi. Het wachtwoord wijzigen heeft ervoor gezorgd dat het is gestopt? 

Heb je verder jouw computer ook even gescand met een virusscanner? En even gecheckt op malware? Even voor de zekerheid. Mocht het weer gebeuren is het denk ik een goed idee om jouw verhaal even voor te leggen aan Abuse

Reputatie 1

Dank je en ja ik heb alles gescanned. Ben zelf webmaster van diverse sites en weet als geen ander hoeveel andere (mn bedrijven) alles proberen te hacken.
Het lijkt er tot nu op de mail gestopt is, echter de meldingen voor wederom mijn facebook met mijn telfort account om wachtwoord te krijgen krijg ik nog wel binnen terwijl ik dat niet gedaan heb. Ik verdenk nog steeds mrshu.

Reputatie 8
Badge +12

Het is dus nog niet helemaal opgehouden. :( Wellicht toch de situatie ven voorstellen aan Abuse? Kunnen zij alles nog eens nalopen. Wie weet ontdekken zij wat. 

Reputatie 1

Dank u wederom voor uw reactie. Hoe kom ik in contact met Abuse??

Reputatie 8
Badge +12

abuse@telfort.nl. Daar even duidelijk uitleggen wat er aan de hand is. Eventueel met spammails bijgevoegd als bestand. 

Reputatie 8
Badge +12

Heb je al een reactie van mijn collega's ontvangen?

Reputatie 1

Niet blij. Abuse (en iedereen bij Telfort) geeft botweg aan niets te kunnen doen.
Zo blijf ik dus met de problemen zitten.

Reputatie 8
Badge +12

Wat gaven ze exact aan? Ook geen tips waar je het nog kon zoeken?

Reputatie 1

Dit is hun reactie.


Uit uw bericht begrijpen wij dat uw e-mailadres moedwillig of per abuis wordt opgegeven bij het aanmaken van accounts voor diensten op internet. Hier is helaas weinig aan te doen, dit kan u met elk e-mailadres overkomen. U kunt contact opnemen met de diensten die het betreft en hen vragen uw e-mailadres als contactadres te verwijderen. Mocht u een IP adres hebben van de gebruiker die de aanvragen doet, kan u een klacht indienen bij de provider die de eigenaar is van het bewuste IP adres.


Maar mijn E-mail adres is gebruikt door een ander persoon toen hij zich aanmeldde bij Telfort. Hoe kan men een Telfort e-mail adres opgeven als je nog geen lid bent.

Reputatie 1

En. Een provider doet HELEMAAL niets met het IP adres, zeker niet in het kader van de wet van privacy. Dit had ik al geprobeerd. Ik heb zelf jullie al het IP adres doorgegeven.

Reputatie 8
Badge +12

Wat is nu begrijp, is het bewuste IP adres, de veroorzaker van de ellende geregistreerd bij ons? Want waar het geregistreerd staat, die organisatie kan er actie op uitzetten. Heb je de eigenaar kunnen achterhalen.

Reputatie 1

Ja, zoals ik al eerder in dit forum vermeld had. Alles is precies begonnen toen Telfort account sc1001673086 van MrShu bij mij aankwam.

Reputatie 8
Badge +12

Ik ben verder gaan zoeken met iemand van de Technische Dienst. Daarbij stuiten we op een eerder onderzoek vanuit IT. Het blijkt dus dat Shu jouw e-mailadres overal opgeeft als contact e-mailadres. Waarom is alleen niet duidelijk. Want hij heeft zelf uiteraard geen toegang tot jouw mail. Dus wat wil hij er mee bereiken.

We hebben nu alle opties bekeken wat wij kunnen betekenen hier in. Dat is echt beperk vanwege de A.V.G. Je zou alleen zelf een verder onderzoek kunnen instellen, alleen heb je dat al gedaan en kom je er niet verder mee. 

Wat je kan overwegen is om om een ander e-mailadres te gaan gebruiken en deze te verwijderen. Ik begrijp dat die niet eerlijk voelt, maar wellicht wel de beste optie. Ik kan je wel helpen bij het aanmaken van een ander adres mocht je dat willen. 

 

Reputatie 1

Een ander E-mail is geen optie. Ik heb vele contacten, verenigingen, allerlei instanties die allemaal dit e-mail hebben.
Als ik wijzig zal ik ca 75 wijzigingen aan moeten brengen en u begrijpt dat dit dus geen optie zal zijn.
Het ergste vind ik dat MrShu mijn e-mail adres bij Telfort heeft opgegeven terwijl deze zich wilde aanmelden (cq gebruiken)  en dat NIEMAND gezien heeft dat dit dus technisch niet mogelijk zou zijn.
Ondertussen weet ik het niet meer en komen ook weer allerlei andere instanties in beeld die een wachtwoord reset doorgeven die ik niet heb aangevraagd en meldingen van verkeerde mail berichten.

Reputatie 8
Badge +16

Dit heeft weinig met Telfort te maken.

Ik heb een gmail-account waarop van alles binnen binnen komt van een meneer uit het verre oosten. Tot en met officiële communicatie van zijn werkgever, allerlei accounts die aangemaakt worden etc.

Zolang iemand consequent overal een verkeerd e-mailadres opgeeft, kun je hier zelf verder weinig tegen doen.

Reputatie 8
Badge +16

Als het deze Mr Shu is, dan is het toch zo opgelost? Moet niet moeilijk zijn om te vinden…

(Google is je beste vriend.)

 

 

 

Reputatie 1

Als deze inderdaad zich bij Telfort heeft aangemeld kan het zo zijn. Zal eens kijken en bericht sturen.

BVD

Reputatie 1

Hier weer zo'n klassiek voorbeeld.

 

Reputatie 8
Badge +12

Daar was ik al bang voor. En ja hij heeft bij ons dat mailadres als contactmailadres opgegeven. Deze is ook gewijzigd. Maar niet alleen bij ons geeft hij dat op. Overal blijkbaar, daar kunnen we dus niets tegen doen. Maar ik snap niet zo goed waarom? Hij kan er namelijk niets mee, want hij kan niet bij het adres. 

Reageer