beantwoord

Veel spam op e-mailadres van eigen domein

• 27 januari 2019
  • 10 reacties
  • 257 keer bekeken

Reputatie 1
Hoi allemaal!
Ik heb een eigen webshop (website afgeschermd) met daaraan natuurlijk mail gekoppeld. Deze lees ik op mijn mobiel via Wemail en op mijn laptop via Thunderbird. Maar ik krijg elke keer in 4-voud spam binnen, super irritant. Ik denk dat de bestellingen binnenstromen (u heeft 12 nieuwe berichten!) maar dat is dan dus 3x4 spamberichten.
Ik heb wel Telfort Veilig maar die houdt dit niet tegen. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik die spam niet meer krijg. Ik word er wel een beetje treurig van hoor. Eindeloze strijd tegen die rommel in mijn inbox...
Hoop dat iemand hier een tip heeft. Ik ben niet op zoek naar sexy hot girls, dat ben ik zelf al (grapje hoor!!)
Alvast heel erg bedankt!
Janine

Admin: Titel van je topic aangepast i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door JanineDenBosch 27 januari 2019, 14:24

Oh my.. ik wil nu de link wel weghalen maar dat lukt niet met die puntjes..ben te laat!
Sorry Telfort, ik zal het nooit meer doen. Ik heb al mail gestuurd naar mijn degene die de hosting regelt en hoop dat ze daar kunnen helpen. Ik had ook hoop dat het met Telfort veilig zou worden tegengehouden, maar dat lukt dus niet.
Bedankt voor de tips. Het komt vast goed!
Bekijk reactie

10 reacties

Reputatie 1
Badge
Hoi allemaal!
Ik heb een eigen webshop (www.KEKkamperen.nl) met daaraan natuurlijk mail gekoppeld. Deze lees ik op mijn mobiel via Wemail en op mijn laptop via Thunderbird. Maar ik krijg elke keer in 4-voud spam binnen, super irritant. Ik denk dat de bestellingen binnenstromen (u heeft 12 nieuwe berichten!) maar dat is dan dus 3x4 spamberichten.
Ik heb wel Telfort Veilig maar die houdt dit niet tegen. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik die spam niet meer krijg. Ik word er wel een beetje treurig van hoor. Eindeloze strijd tegen die rommel in mijn inbox...
Hoop dat iemand hier een tip heeft. Ik ben niet op zoek naar sexy hot girls, dat ben ik zelf al (grapje hoor!!)
Alvast heel erg bedankt!
Janine

Als het goed is zit bij je hosting pakket waar je website staat (admin paneel) een e-mail spamfilter daar kan je veel (instellen) mee doen. Dan hou je alles al tegen..
Reputatie 8
Badge +9
Eigenlijk ben je nu zelf ook aan het spammen door ongevraagd het adres van je eigen website hier te posten... 😆
En zoals bekend zijn dit soort commerciële uitingen niet toegestaan op een openbaar forum, zoals ook in de huisregels staat.

Je kan nog tot een uur na plaatsing van je post deze bewerken door op de drie puntjes rechtsonder je bericht te klikken, daarna zal een Telfort forummedewerker dit doen.
3x4? 2x4 zou dan logish klinken 1 keer op je mobiel en 1 keer op je pc wat is dan derde set van 4?
Een goede verificatie methode helpt al, en niet het email adres leesbaar op je site plaatsen.

Diverse handelingen zou je van te voren moeten uitzoeken voor je een webshop begint zeker op basis van je ander topic over de wifi waar je jezelf digibeet noemt, zorg ervoor en dat is absoluut in de meest positieve manier bedoelt, dat je weet hoe alles werkt.

Dus hoe je spam tegen gaat hoe je ervoor zorgt dat er niet door spam bots berichten worden verstuurd.

In feite hoort deze vraag bij jou website hoster thuis niet bij Telfort.
Mischien je vrienden bij Blue web nog eens met vragen bestoken 😁

Ik zie dat de contact methodes wel goed afgevangen zijn.
Op welk adres komt die spam dan binnen? Doorgestuurd van het email adres van je webshop naar een Telfort email adres.
Reputatie 1
Oh my.. ik wil nu de link wel weghalen maar dat lukt niet met die puntjes..ben te laat!
Sorry Telfort, ik zal het nooit meer doen. Ik heb al mail gestuurd naar mijn degene die de hosting regelt en hoop dat ze daar kunnen helpen. Ik had ook hoop dat het met Telfort veilig zou worden tegengehouden, maar dat lukt dus niet.
Bedankt voor de tips. Het komt vast goed!
Reputatie 8
Badge +7
Hallo @JanineDenBosch ,
'Echte' spam wordt al voor een groot gedeelte door de e-mailservers van Telfort tegen gehouden.
Verder kun je in MijnTelfort ook de spaminstellingen aanpassen.
Reputatie 8
Badge +9
Hoi Janine, geen probleem hoor 🙂 Ik heb de link uit je bericht gehaald. Fijn dat je al op weg bent geholpen met hulp en advies! Ik hoop dat jouw hosting provider je kan helpen met die spam berichten, ik kan me voorstellen dat je daar graag van af wilt. Laat het ons gerust weten als je vragen of updates hebt.
Reputatie 1
Hoi Alexandra,

Kan jij me misschien toch even op weg helpen met die spam? Zou Telfort veilig helpen als ik elke keer alle mail in de spammap zet? Of heeft dat geen enkele zin? Het nadeel is dat ik de mail dus op meerdere plekken open en lees (laptop via thunderbird, Ipad en mobiel via wemail) en die hebben allemaal andere manieren om mail te verwijderen.
Ik had dus hoop dat Telfort als overkoepelend ding op al die apparaten er iets tegen kon doen? Hoop dat je een tip hebt.
Janine
@JanineDenBosch op welk email adres ontvang je de spam? Wordt vanaf het emailadres van je winkel door gestuurd naar de mailbox van Telfort? Of is het ongerelateerd aan dat adres?
Consequent berichten als spam markeren zal moeten helpen hoewel ik ook topics lees dat het filter aan de ene kant te streng is en bij een ander niet werkt.

Het hebben van een logisch emailadres werkt meestal niet in het voordeel net zo min als deze lukraak invullen op sites om info op te vragen of voor email nieuwsbrieven of noem maar op.

Niet alles maar veel kunnen we zelf voorkomen.
Reputatie 1
@JanineDenBosch op welk email adres ontvang je de spam? Wordt vanaf het emailadres van je winkel door gestuurd naar de mailbox van Telfort? Of is het ongerelateerd aan dat adres?
Consequent berichten als spam markeren zal moeten helpen hoewel ik ook topics lees dat het filter aan de ene kant te streng is en bij een ander niet werkt.

Het hebben van een logisch emailadres werkt meestal niet in het voordeel net zo min als deze lukraak invullen op sites om info op te vragen of voor email nieuwsbrieven of noem maar op.

Niet alles maar veel kunnen we zelf voorkomen.

Het is een logisch adres info@... en mijn eigen naam janine@... en het gaat niet via telfort maar ik heb wel alle apparaten met telfort veilig. Ik ga blijf maar gewoon markeren als spam. Hopelijk dat dat helpt. Nieuwsbrieven en andere rommel gaat via mijn gmail. Ik vul mijn adres niet lukraak in maar denk toch dat ie ergens terecht is gekomen. En ook is geopend terwijl ik wilde verwijderen (niet lang genoeg ingedrukt gehouden). Dat zal ook niet helpen, het openen van spam mail.

Maar goed, ik ben al blij met mijn wifi, spam komt later wel weer.
Janine
Reputatie 8
Badge +9
Hi Janine, ik raad je ook vooral aan e-mails te blijven markeren als spam. Telfort Veilig kan de e-mails niet voorkomen, maar voorkomt wel dat schadelijke pagina's of bestanden geopend worden, mocht je per ongeluk ergens op klikken. Ik hoop dat het zo toch minder wordt op den duur.

Reageer