Veel e-mail problemen

• 30 maart 2018
  • 19 reacties
  • 323 keer bekeken

Reputatie 1
Ik heb al een tijdje nogal wat e-mail problemen. Ik heb van Telfort een nieuwe modem ontvangen ter vervanging van mijn oude Zyxel. Als ik de nieuwe modem uit en aan zet werkt mijn mail weer heel kort normaal. Maar verder werkt het ontvangen van e-mail niet goed.

Ik heb geen probleem met versturen merkwaardig genoeg.

Ik merk dit probleem bij een aantal zonnet.nl adressen die ik nog steeds gebruik, maar ook bij een zakelijk e-mailadres welke gebruik maakt van de domeinnaam van mijn website.

De error die ik ontving in mijn Outlook 2010 is deze:

Task 'hier mijn zakelijk e-mailadres die ik hier niet ga plaatsen - Receiving' reported error (0x800CCC90) : 'Your incoming (POP3) e-mail server has reported an internal error. If you continue to receive this message, contact your server administrator or Internet service provider (ISP).'

Dit is buitengweoon lastig, want ik raak dus ook e-mails kwijt. Die komen niet aan en verwdijnen dus totaal.

19 reacties

Reputatie 1
Nu kreeg ik weer een andere foutmelding.

Task 'hier mijn zakelijk e-mailadres die ik hier niet ga plaatsen - Receiving' reported error (0x800CCC0B) : 'Unknown Error 0x800CCC0B'
Reputatie 1
En WEER een andere.

Task 'hier een zonnet e-mailadres die ik hier niet ga plaatsen - Receiving' reported error (0x800CCC90) : 'Your incoming (POP3) e-mail server has reported an internal error. If you continue to receive this message, contact your server administrator or Internet service provider (ISP). The server responded: X-Kaspersky: Checking'
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Wolfske, wat vervelend dat je problemen ervaart met je e-mail. Kun je onderstaande vragen beantwoorden?
- Ontvang je wel gewoon mails op je Telfort mailadres?
- Doet het probleem zich voor op alle comuters of toestellen?

In afwachting van jouw reactie.
Reputatie 1
Ik gebruik mijn Telfort e-mail adres eigenlijk niet. Daar komt 1 keer in de maand de factuur op binnen. Dus dat is wat lastig te controleren.

Ik ontvang mijn mail in Outlook 2010 dus het is technisch niet mogelijk om dat op andere apparaten te ontvangen. Bovendien heb ik geen andere apparaten.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Wolfske, bedankt voor je reactie. Ik vermoed dat het probleem in Outlook zit. Kun je je accounts opnieuw instellen? Ik hoor graag van je welk resultaat dit heeft opgeleverd.
Reputatie 1
Het moederboard van mijn pc was stuk gegaan. Dus maar meteen een nieuwe pc gebouwd en ook maar meteen Outlook geupgrade naar 2016.

Maar ik heb nog steeds deze problemen. Dus het kan niet aan Outlook liggen. Twee pc's de 1 met Outlook 2010 en de ander met Outlook 2016 en bij allebeide hetzelfde probleem.

Het enige dat ik kan verzinnen is dat er issues zijn met mijn internet/modem, want dit is eigenlijk pas begonnen kort nadat ik een nieuwe modem heb ontvangen (die oude Zyxel was kapot).

Kunnen jullie ergens in jullie logs zien of er ook storingen waren op mijn internet verbinding?
Kunnen jullie ook mijn verbinding testen?

Als ik een speeds test doe, zie ik keurige getallen. Maar als er af en toe uitval is, waardoor ik mogelijk deze mailproblemen heb, kan ik dat niet zelf zien. Jullie misschien wel in logs etc.
Reputatie 1
Aanvullend kan ik ook zeggen dat dit modem regelmatig het internet plat gooit. Zomaar midden tijdens het surfen. Ik surf lekker rond en ineens, geen internet, met de waarschuwing

Your DNS server might be unavailable.

De WIFI werkt dan nog wel, maar de bedrade verbinding niet. Ik moet dan het modem resetten en dan werkt het weer.

Erg lastig. Volgens mij is er iets niet goed met het nieuwe modem.
Ik moet dan het modem resetten .....
Een echte reset of alleen uit en weer aan?
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/modem-resetten.htm
Reputatie 1
Nee een echte reset met een paperclip.
Reputatie 1
En ik lag er alweer uit. Het blijkt dat mijn wifi ook plat lag. Midden in de chatgesprek met een medewerker 😞
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Wolfske, ik zie dat er een nieuw modem onderweg is. Zodra je deze hebt ontvangen dan hoor ik graag van je of de e-mail problemen zijn opgelost en hoe het nieuwe modem functioneert.
Reputatie 1
Ik hou je op de hoogte.
Reputatie 1
Hallo Stephen,

De nieuwe modem doet het helemaal niet zelfs. De enige lampjes die branden zijn van de stroom en de wifi de rest blijft donker. Ik heb hem een tijdje aangesloten gelaten en gewacht, ik heb het 2 keer gereset en gewacht, ik heb hem uitgezet en aangezet en gewacht. Maar alleen de stroom en wifi lampjes branden en doen het.

De TV doet het niet, de vaste telefoonlijn doet het niet en het bekabelde iternet doet het niet met de nieuwe modem.

Moet ik gewoon langer wachten?

Ik heb dus even mijn "oude" modem aangesloten en die doet het direct. Ondanks de storingen.

Dus de nieuwe modem ilijkt mij uberhaupt niet goed. Wat moet ik nu doen? Die nieuwe maar weer terugsturen, zodat jullie weer een andere op kunnen sturen?
Niet lullig bedoeld, maar dsl kabeltje zit goed ingeklikt?
En ook in goede poortje?
Reputatie 1
Hahaha nee hoor dat is niet lullig. Ja, alles zit/zat goed. De modem doet gewoon helemaal niets merkwaardig genoeg.

Zodra ik de oude modem aan de kabels hang werkt het wel weer.

Nog veel merkwaardiger is het dat, tot nu toe, de oude ineens weer goed werkt. Zonder storingen. Dus misschien is het voor nu verstandig om nog even een paar dagen te wachten en de oude moden te blijven gebruiken om te zien of mijn mail en internet uitval problemen opgelost zijn en ondertussen de nieuwe modem terug te sturen?

Mochten er alsnog problemen ontstaan, dan zal er niets anders opzitten om nogmaals een nieuwe modem van Telfort te ontvangen. Want deze nieuwe is dus gewoon echt niet goed.

Webcare? Hoe staan jullie tegenover dit idee?
Reputatie 1
Kan iemand van webcare hier nog even op terugkoppelen? Want nu zit ik dus met een "oude" modem met kuren en een nieuwe die niet werkt.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Wolfske, excuses voor de late reactie. Vreemd dat het nieuwe modem het niet doet. Had je het nieuwe modem ook op deze manier gereset? In afwachting van jouw reactie.
Reputatie 1
Hallo Stephen, dat heb ik gedaan. Maar er gebeurt helemaal niets. Lijkt mij een maandag modelletje te zijn 😃.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Wolfske, ik stuur je een nieuw modem welke je binnen enkele dagen ontvangt. Ik ga ervan uit dat deze het wel zal doen. :8
Hoor het graag van je.

Reageer