beantwoord

Vanaf afgelopen maandag niet mogelijk xmsnet.nl-domain e-mail te versturen. Wie weet oplossing?

• 14 maart 2019
  • 3 reacties
  • 183 keer bekeken

Plotsklap is het voor mij niet meer mogelijk om vanuit Outlook2010 mail te versturen (ontvangen is geen probleem en werkt prima). Op de Telfort website staan wel instructies voor sommige Telfort domains om Outlook 20nn in te stellen maar niets voor XMSnet.nl. Het is toch ongelofelijk dat iets jaren prima werkt en dan zonder notificatie de boel stopt en de enige mogelijkheid om mail te versturen is via het stompzinnige webmail uit het jaar nul. Ik zou graag een stap voor stap handleiding willen hebben hoe (metname) ik de uitgaande mail van het xmsnet.nl domain moet instellen.
Mijn dank is oneindig groot
icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 15 maart 2019, 13:35

Graag gedaan. Ik kan mij voorstellen dat het voor verwarring zorgt omdat op de pagina die ik stuurde XMS niet genoemd wordt als e-mailadres. De instellingen voor @telfortglasvezel zijn echter ook te gebruiken voor de XMS e-mailadressen. Als je deze uitgaande mailserver volgens deze instellingen jouw Outlook instelt moet je weer mails kunnen verzenden. Zie hiervoor ook dit topic. Hier is een klant met hetzelfde probleem wat ermee is opgelost.
Bekijk reactie

3 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Hoi @Radeloos1M, wat leuk dat je het Forum hebt gevonden. Je bent hier niet zomaar gekomen, je kan geen e-mails meer versturen via Outlook. Dit is niet zo fijn, dat kan ik goed begrijpen.

Je kan deze wel weer instellen. Je kan hiervoor de instellingen gebruiken van de @telfortglasvezel e-mailadressen, deze vind je op deze pagina. Ik hoor graag als het gelukt is.
Dank Bart voor je reactie. Het is alleen jammer dat je net als zoveel mensen de tekst van mijn klacht niet goed leest. Mijn e-mail adres zit in het @xmsnet.nl-domain. Dus ik stel het bijzonder op prijs als je mij instructies kunt sturen die gericht zijn op dit domain. De setup pagina heb ik natuurlijk al eerder gezien want voordat ik of contact op ga nemen met de klantenservice of hier in dit forum een vraag achterlaat ben ik echt Radeloos en heb alle bronnen al geraadpleegt. Bij voorbaat dank voor je juiste instructies.
Reputatie 8
Badge +11
Graag gedaan. Ik kan mij voorstellen dat het voor verwarring zorgt omdat op de pagina die ik stuurde XMS niet genoemd wordt als e-mailadres. De instellingen voor @telfortglasvezel zijn echter ook te gebruiken voor de XMS e-mailadressen. Als je deze uitgaande mailserver volgens deze instellingen jouw Outlook instelt moet je weer mails kunnen verzenden. Zie hiervoor ook dit topic. Hier is een klant met hetzelfde probleem wat ermee is opgelost.

Reageer