beantwoord

Update-mail van Telfort fake of niet?

• 28 mei 2018
  • 1 reactie
  • 63 keer bekeken

Twee weken geleden ontving ik een update-mail van Telfort. Gezien het aantal taalfouten en de afzender ga ik ervan uit dat de mail een phishingmailtje was. Maar, dat dacht ik twee jaar geleden ook en toen is mijn mailaccount opeens gereset waardoor ik wekenlang geen mail meer kon ontvangen. Mijn vraag: Heeft Telfort Webmail de afgelopen weken een mailing uitgestuurd waarbij opgeroepen werd om je accounts te registreren en te updaten?
Als dat zo is, laat het me dan hier weten zodat ik echt op tijd actie kan ondernemen.
icon

Beste antwoord door knorde 28 mei 2018, 14:51

Telfort zal nooit, maar dan ook echt nooit vragen om je account(s) te updaten / registreren dmv inloggegevens te versturen (ik ga er vanuit dat je dat bedoeld). En vooral met de taalfouten erbij kun je de conclusie trekken dat dit een nep mailtje is. Trap hier dus niet in!

Overigens wel verstandig dat je het navraagt, er zijn helaas teveel mensen die hier wel intrappen :)
Je kan het nep mailtje altijd doorsturen naar abuse@telfort.nl om het te melden.
Bekijk reactie

1 reactie

Reputatie 6
Badge +4
Telfort zal nooit, maar dan ook echt nooit vragen om je account(s) te updaten / registreren dmv inloggegevens te versturen (ik ga er vanuit dat je dat bedoeld). En vooral met de taalfouten erbij kun je de conclusie trekken dat dit een nep mailtje is. Trap hier dus niet in!

Overigens wel verstandig dat je het navraagt, er zijn helaas teveel mensen die hier wel intrappen :)
Je kan het nep mailtje altijd doorsturen naar abuse@telfort.nl om het te melden.

Reageer