beantwoord

Uitgaande Server instelling voor in het buitenland

• 6 februari 2012
  • 5 reacties
  • 5841 keer bekeken

Ik ben voor mijn werk veel in het buitenland. Heb nu een iPAD en heb daar mijn tiscali email account op geactiveerd. In Nederland werkt het allemaal prima: mail komt binnen en kan verstuurd worden.
In het buitenland krijg ik wel mail binnen maar krijg niets verstuurd. Wie heeft een suggestie/ kan mij helpen?
Instellingen:
Inkomend
pop.tiscali.nl
Uitgaand
smtp.tiscali.nl (hoofd server) en of smtp.telfort.nl
Bedankt
icon

Beste antwoord door Michael 26 juli 2017, 16:26

Hi rvdbrugg, dank voor je berichtje. Het is best mogelijk om onze smtpserver te gebruiken in het buitenland, alleen dien je je er dan wel op aan te melden met je gebruikersnaam en het wachtwoord zodat de server ziet dat je bent wie je zegt die je bent (dit om spam en ander misbruik te voorkomen). Te allen tijde kun je overigens de smtpserver van de provider gebruiken waar je op dat moment gebruik van maakt. Laat je het weten als hij gelukt is?
Bekijk reactie

5 reacties

Badge +7
De meeste SMTP servers nemen alleen e-mail aan vanuit het eigen netwerk. Telfort heeft de SMTP servers gefirewalled voor IP-adressen die niet van ons zijn. Als u dit probeert in te stellen krijgt u een 55x relay acces denied, of in zijn geheel geen verbinding.

Aangezien wij geen SMTP-auth aanbieden, is hier geen oplossing voor, anders dan de webmail gebruiken via https://webmail.telfort.nl

U kunt ook een Gmail account aanmaken, daarvan kunt u wereldwijd de uitgaande mailserver gebruiken. In de Telfort webmail kunt u een forward instellen naar het Gmail adres of u laat door Gmail uw Telfort/Tiscali mail ophalen.

Hugo
Reputatie 1
Is dit probleem inmiddels opgelost? Heb hetzelfde probleem vanuit Spanje. Graag ontvang ik spoedig een reactie. Ik heb normaal smtp.telfortglasvezel.nl maar gebruik nu een Spaanse WiFi
Reputatie 8
Badge +2
Hi rvdbrugg, dank voor je berichtje. Het is best mogelijk om onze smtpserver te gebruiken in het buitenland, alleen dien je je er dan wel op aan te melden met je gebruikersnaam en het wachtwoord zodat de server ziet dat je bent wie je zegt die je bent (dit om spam en ander misbruik te voorkomen). Te allen tijde kun je overigens de smtpserver van de provider gebruiken waar je op dat moment gebruik van maakt. Laat je het weten als hij gelukt is?
Reputatie 1
Bedankt voor de tip, het is gelukt
Reputatie 8
Badge +2
Hoi rpvdbrugg! Bedankt voor het beantwoorden! Fijn om te horen dat het gelukt is!

Mocht je nog iets kwijt willen, laat je dit dan weten in een nieuw topic?

Wil je feedback geven over hoe je mijn hulp hebt ervaren? Doe dat dan alsjeblieft hier of knip en plak de link in mijn handtekening in de adresbalk van je browser. Alvast bedankt!

Reageer