Uitgaande mail werkt niet meer

• 19 maart 2020
  • 3 reacties
  • 143 keer bekeken

Opeens werkt het verzenden van email niet meer. Gisteren werkte eea nog perfect.

Telfort helpdesk gebeld…. mail verzenden vis webmail werkt wel…. einde hulp van telfort…. zoek het zelf maar uit

Na eindeloos proberen met de instellingen van de smtp server kreeg ik het ook niet aan de gang….

Ergens in een ander forum vond ik de oplossing…. de smtp server heeft ineens een andere naam…. smtp.kpnmail.nl ipv smtp.telfort.nl

Hartelijk bedank Telfort / KPN dat deze instelling zonder verdere mededeling aan de gebruikers werd gedaan!!

3 reacties

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @WimXL, welkom op het forum. We zijn inderdaad bezig om samen met KPN verder te gaan, daarvoor is alleen nog niets gewijzigd aan de instellingen. Je kunt smtp.kpnmail.nl nu inderdaad ook gebruiken, maar smtp.telfort.nl is ook nog gewoon actief. Deze wordt daarom ook nog op onze site bij e-mailinstellingen genoemd. Dat die het bij jou niet meer deed is daarom erg vreemd, het doet in feite niets anders dan de kpnmail variant. Bij het wijzigen van de uitgaande server, heb je daarbij alleen dat gewijzigd of nog meer? Bijvoorbeeld de account in zijn geheel opnieuw ingesteld?

@Jasper - Telfort Het is gegaan zoals ik al schreef, smtp.telfort werkte niet meer en smtp.kpnmail wel….. de reden hiervan is mij onbekend, Mogelijk was er tijdelijk iets mis op de telfort server.

Ik had alleen de server naam veranderd,en de bestaande account gehouden.

Reputatie 8
Badge +11

Het klinkt dan inderdaad alsof de Telfort server een korte onderbreking had. Met de KPN server werkt het voor jou nu ook goed, gelukkig.

Reageer