beantwoord

Toegankelijkheid webmail bij meerdere adressen en toestellen

• 4 januari 2020
  • 7 reacties
  • 163 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
  1. Ik heb al sinds de dagen van Tiscali 3 verschillende e-mail adressen met dezelfde tenaamstelling. Via mijn telefoon heb ik één adres met de gebruikelijke naam aan de nieuwe webmail kunnen koppelen. Als ik nu via mijn PC wil inloggen op hetzelfde adres krijg opnieuw de vraag om een naam op te geven maar kan ik vervolgens niet inloggen met de reeds geregistreerde naam. Ik krijg dan de melding dat de betreffende naam al aan iemand anders is toegewezen, tja en dat ben ik uiteraard zelf! Hoe los ik dat op?
  2. Voor de 2 andere e-mail adressen heb ik hetzelfde probleem. Ik gebruik dezelfde naam bij deze e-mail adressen, dat doe ik al 18 jaar, nu moet ik een andere naam opgeven ander krijg ik geen toestemming om mijn webmail van deze adressen te raadplegen. En voor de goede orde, het zijn in totaal dus 3 verschillende e-mail adressen met 3 verschillende inloggegevens, alleen dezelfde tenaamstelling. Derhalve dezelfde vraag: hoe los ik dat op?
icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 6 januari 2020, 18:23

Hoi @H.C.Reinders, je komt niet meer inloggen met jouw tiscali e-mailadressen inloggen in de webmail begrijp ik. Je moet een naam opgeven. Log je met de tiscali e-mailadressen in? Ik zie namelijk dat het allemaal aliassen zijn onder een @telfort adres. Deze adressen kun je achterhalen in Mijn Telfort. Met deze @Telfort adressen kun je inloggen in de webmail. 

Mocht dat niet werken. Zou je dan een screenshot willen sturen van de fout die je ziet? Dan heb ik even iets meer informatie over wat er precies speelt. Ik herken het probleem namelijk zo niet meteen. Ik hoor graag van je. 

Bekijk reactie

7 reacties

Reputatie 8
Badge +8

Hallo @H.C.Reinders , ik dat dat het te maken heeft met de verschillende inloggegevens.

Als je een webmail opent voor een bepaald e-mailadres met de bijbehorende inloggegevens moet dat gewoon lukken.

Zelf heb ik een hoofd e-mailadres met daaronder een aantal aliassen.

Die hebben (uiteraard) allemaal hetzelfde wachtwoord.

Bij de omzetting naar de nieuwe webmail kreeg ik ook de mogelijkheid alle aliassen toe te voegen.

Bij losse e-mail-accounts, zoals blijkbaar bij jou het geval is, moet je dus per account inloggen.

Reputatie 1
Badge

Dank voor de reactie @JanD. Als ik met mijn 2e of 3e e-mailadres probeer in te loggen krijg ik opnieuw de vraag de gebruikersnaam op te geven. Als ik dan dezelfde naam opgeef als voor mijn hoofd e-mailadres krijg ik als reactie “Fout, de naam die u heeft ingevoerd is toegewezen aan een andere gebruiker. Kies een andere weergavenaam". Dat betekent dat ik niet meer mijn eigen naam kan gebruiken voor mijn 3 e-mailadressen. Daar wil ik graag een oplossing voor!

Reputatie 8
Badge +8

Hallo @H.C.Reinders , wacht dan s.v.p. de reactie van een moderator af.

Succes.

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @H.C.Reinders, je komt niet meer inloggen met jouw tiscali e-mailadressen inloggen in de webmail begrijp ik. Je moet een naam opgeven. Log je met de tiscali e-mailadressen in? Ik zie namelijk dat het allemaal aliassen zijn onder een @telfort adres. Deze adressen kun je achterhalen in Mijn Telfort. Met deze @Telfort adressen kun je inloggen in de webmail. 

Mocht dat niet werken. Zou je dan een screenshot willen sturen van de fout die je ziet? Dan heb ik even iets meer informatie over wat er precies speelt. Ik herken het probleem namelijk zo niet meteen. Ik hoor graag van je. 

Reputatie 1
Badge

Inmiddels heb ik mijn probleem opgelost. Voor de betreffende 3 e-mail adressen heb ik in eerste instantie 3 verschillende namen ingevuld waarna ik bij mijn webmail kon komen. Vervolgens bleek het mogelijk om de gebruikte naam aan te passen, dat heb ik driemaal gedaan en wel in alle gevallen gewoon met mijn eigen naam. Dat werd geaccepteerd en hiermee heb ik bereikt wat ik wilde :relaxed:. Bedankt voor het meedenken!

Reputatie 8
Badge +8

Graag gedaan.

Reputatie 8
Badge +11

Helemaal top. Fijn dat het gelukt is. :)

Mocht er zo nog weer wat zijn, dan zien we je graag weer verschijnen. 

Reageer