beantwoord

Toegang tot mailadres na opzegging

• 30 oktober 2020
  • 13 reacties
  • 2108 keer bekeken

We hebben onlangs Telfort opgezegd. Dit heeft als gevolg dat onze mailadressen verdwijnen, wat prima is.

Telfort geeft aan dat we nog maar 3 wkn toegang hebben na opzegging. Ik zie echter bij de Consumentenbond staan dat je sinds deze zomer (2020) recht hebt op 6mnd.

Hoe gaat Telfort hiermee om?

icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 2 november 2020, 09:15

Hi @BJD, door de samengang van Telfort en KPN sluit vanaf vandaag, 2 november, het Telfort Forum. Je bent van harte welkom bij de klantenservice van KPN en op het KPN Forum. We helpen je daar graag verder!

Bekijk reactie

13 reacties

Reputatie 8
Badge +18

Zie onderstaande link waarin aangegeven wordt dat als  men naar een andere provider overstapt de mail adressen worden stopgezet

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/alles-over-je-telfort-e-mailadres-1.htm

https://www.consumentenbond.nl/alles-in-1/e-mailadres-overstappen-provider

Bij deze de link waarin staat dat e-mailadressen nog een half jaar door moeten lopen. Of begrijp ik het dan niet goed?

Reputatie 8
Badge +18

Helaas geld dat niet voor Telfort klanten volgens de link van de consumentenbond

Hallo Jimmy

Bedankt voor het meedenken. Waar lees je dat het niet geld voor Telfort?

Reputatie 8
Badge +18

Dat staat in mijn link en in de link van de consumenten bond wordt wel KPN genoemd maar geen Telfort, en uit ervaring weet ik dat dit bij Telfort nooit aan de orde is geweest in tegenstelling bij KPN daar kun je voor € 7,50 per maand 6 maanden lang gebruik gebruik blijven maken

Onderstaande tekst gekopieerd uit de link....

Bij een overstap naar een andere provider raak je in principe je provider e-mailadres kwijt. Vanaf de zomer van 2020 heb je nog een halfjaar recht op toegang tot dit e-mailadres. Dat hebben providers met het Ministerie van Economische Zaken en Klimaat afgesproken. Het ministerie wil overstappen zo stimuleren. 

Dit lijkt mij gratis en kan ik niks vinden over Telfort

En onderstaand stukje gaat over betalen na een half jaar

Bij deze providers kun je je e-mailadres tegen betaling langer dan een half jaar behouden: Caiway, XS4ALL, Solcon en KPN. Je neemt bij hen dan een e-mailpakket af als losse dienst.

Het gaat mij om het eerste half jaar.

Weet je of Telfort ook nog te bereiken is behalve via dit forum. Voor telefoon en chat word je verwezen naar KPN, maar in die chat werd ik niks wijzer, behalve dat KPN wel een half jaar email aanbiedt

Reputatie 8
Badge +18

Dit forum is vanaf maandag a.s. alleen nog te lezen en dus vanaf maandag gaat de stekker eruit v.w.b. het plaatsen van nieuwe reactie en als je  deTelfort klantenservice belt wordt je automatisch doorgezet naar de klantenservice van KPN 0800-0402.

Op het Telfort forum ben ik diverse keren tegengekomen dat als een klant overstapt naar een andere provider de mail adressen van Telfort komen te vervallen

Is jou Telfort  abonnement al beëindigt 

Dat is 21 oktober beëindigd.

KPN biedt bij opzegging wel 6 maanden toegang tot je mail aan

Reputatie 8
Badge +18

Dat is 21 oktober beëindigd.

KPN biedt bij opzegging wel 6 maanden toegang tot je mail aan

Kpn is een andere provider dan Telfort al zijn het broer en zus, als men overstapt naar een andere provider is het m.i. beter om vooraf te checken of de mail adressen behouden blijven 

De conclusie is dus dat er niks aan te doen is.

Het komt wel goed, maar iets langer dan 3 weken kunnen checken of iedereen jouw wijziging heeft doorgevoerd was wel prettig geweest.

Daarnaast zou het volgens Consumentenbond geregeld zijn dat iedereen 6 mnd krijgt. (Althans zo heb ik het geïnterpreteerd) Telfort trekt zich daar dan blijkbaar niks van aan.

Het is voor mij meer een principe kwestie dan dat ik de mailzaakjes niet op orde heb.

Bedankt nogmaals. Ik heb nog 1 vraagje. Werk jij voor Telfort? 

@jimny de betaalde dienst email only van KPN is niet voor 6 maanden, dat is permanent zoals @BJD zelf al vond. De bedoeling van langere toegang bij een overstap is dat dit niks extra kost.

Verder is het inderdaad zo dat deze optie het langer toegang hebben tot e-mail bij Telfort nooit is doorgevoerd, we mogen al blij zijn dat we nog een of twee maanden toegang hebben tot mijn Telfort, de facturen etc.

Met een beetje logisch redeneren, is het begrijpelijk dat deze optie er voor Telfort niet actief is gemaakt want die paar weken dat die naam er nog is.

Reputatie 8
Badge +18

@BJD ik werk niet voor Telfort en ben klant bij Telfort die graag mensen helpt op het forum al sinds 2006

Reputatie 8
Badge +11

Hi @BJD, door de samengang van Telfort en KPN sluit vanaf vandaag, 2 november, het Telfort Forum. Je bent van harte welkom bij de klantenservice van KPN en op het KPN Forum. We helpen je daar graag verder!

Reageer