Sticky

[Tips van Telfort] Inloggen op Webmail

• 7 april 2016
  • 23 reacties
  • 8117 keer bekeken

Reputatie 8
Badge +2
Webmail, wat is het?

Webmail is een op de internetbrowser gebaseerde dienst. Zolang je een werkende internetverbinding hebt kun je als Telfort gebruiker inloggen en je e-mail bekijken, e-mail ophalen en e-mail versturen. Webmail kan handig zijn voor gebruikers die zich niet op de locatie bevinden waar ze normaal gesproken met hun e-mail bezig zijn, dus óók in het buitenland. Je kunt Webmail benaderen via elk apparaat, dus ook met je telefoon of tablet. In tegenstelling tot de e-mails downloaden op de computer via jouw favoriete e-mailprogramma, blijven de e-mails die je via Webmail benadert op de server staan. De e-mails kunnen naderhand dus nog worden opgehaald door jouw favoriete e-mailprogramma als je thuiskomt, dat is wel zo handig!

Webmail, hoe werkt het?

Je kunt inloggen op Webmail met je gebruikersnaam en het wachtwoord. Je gebruikersnaam vind je in de maandelijkse factuur die in Mijn Telfort klaar staat. Heb je glasvezel en/of ben je na 1 juli 2015 klant geworden? In Mijn Telfort bij 'Instellingen Internet' zie je jouw e-mailadres staan. Je e-mailadres is ook je loginnaam voor webmail. Inloggen op Webmail als je een 'e-mailadres@telfort.nl' adres hebt kan hier en als als je een 'e-mailadres@telfortglasvezel.nl' adres hebt, mag je hier inloggen.

Mocht je problemen ervaren met het inloggen op Webmail of ben je jouw wachtwoord kwijt? Neem dan hier eens een kijkje.

Heb je een andere vraag? Laat dan hieronder een berichtje achter, een medewerker zal deze dan voor je oppakken!

23 reacties

In bovenstaand bericht staan correcte links naar webmail, maar op de website https://www.telfort.nl/algemeen/webmail.htm (met name @telfortglasvezel.nl en @xms.nl ) klopt er niets van. Graag corrigeren.
Reputatie 8
Badge +2
Hoi twanton! Bedankt voor je bericht. Kun je iets specifieker zijn in wát er precies niet klopt? Bij mijn weten wijzen de knoppen daar naar de juiste links namelijk. Verneem je reactie graag! 🙂
Badge +1
Webmail, wat is het?

Webmail is een op de internetbrowser gebaseerde dienst. Zolang je een werkende internetverbinding hebt kun je als Telfort gebruiker inloggen en je e-mail bekijken, e-mail ophalen en e-mail versturen. Webmail kan handig zijn voor gebruikers die zich niet op de locatie bevinden waar ze normaal gesproken met hun e-mail bezig zijn, dus óók in het buitenland. Je kunt Webmail benaderen via elk apparaat, dus ook met je telefoon of tablet. In tegenstelling tot de e-mails downloaden op de computer via jouw favoriete e-mailprogramma, blijven de e-mails die je via Webmail benadert op de server staan. De e-mails kunnen naderhand dus nog worden opgehaald door jouw favoriete e-mailprogramma als je thuiskomt, dat is wel zo handig!

Webmail, hoe werkt het?

Je kunt inloggen op Webmail met je gebruikersnaam en het wachtwoord. Je gebruikersnaam vind je in de maandelijkse factuur die in Mijn Telfort klaar staat. Heb je glasvezel en/of ben je na 1 juli 2015 klant geworden? In Mijn Telfort bij 'Instellingen Internet' zie je jouw e-mailadres staan. Je e-mailadres is ook je loginnaam voor webmail. Inloggen op Webmail als je een 'e-mailadres@telfort.nl' adres hebt kan hier en als als je een 'e-mailadres@telfortglasvezel.nl' adres hebt, mag je hier inloggen.

Mocht je problemen ervaren met het inloggen op Webmail of ben je jouw wachtwoord kwijt? Neem dan hier eens een kijkje.

Heb je een andere vraag? Laat dan hieronder een berichtje achter, een medewerker zal deze dan voor je oppakken!

Hallo, ik wil mijn telfort email wachtwoord veranderen, hoe doe ik dat? Ik heb gezocht maar kom er niet uit.:?
Badge +1
Hallo,

Een kennis van mij een mevrouw van 83 jaar lid van de Telfort club heeft een nieuwe laptop gekocht omdat de oude erg traag werd. Voorgeinstalleerd met Windows 10. En nu kan ze geen mail ontvangen. Wist haar wachtwoord niet meer....

Ik heb voor haar Telfort gebeld die deze mevrouw haar wachtwoord per brief toe stuurde. Ik heb dit wacht woord ingevuld, maar het werkt mooi niet. Foutcode: 0x80072751

Inloggen in webmail lukt wel, maar binnen Windows 10 niet.
Opnieuw een account aangemaakt... gegevens ingevuld, maar er komt niets behalve deze foutcode

Hoe los ik dit op
Badge +1
Ik vermoed dat dit bericht op de verkeerde plaats staat, hoe verwijder ik dit bericht
Regelmatig komt het voor dat er geen afbeeldingen kunnen worden gedownload in e-mailberichten. Nu al 7 dagen niet.
Ja, in menu "Extra", "Vertrouwenscentrum", Automatisch downloaden" staat geen belemmering aangeveed.
Nog andere instellingen te proberen?
Badge
Webmail, wat is het?

Webmail, hoe werkt het?

Reputatie 8
Badge +16

Ik heb een klacht over webmail van Telfort, mijn @telfort.nl e-mailadres, aangezien ik een bende pishing mails ontvang van z,g, banken, Jumbo, Albert Heijn, ,Action en allerlei waardebonacties, dus denk ik, dat dit e-mailadres is gehackt!
Wat is hier aan te doen? Vreselijk irritant, ik heb dit overigens slechts bij één @telfort.nl mailadres terwijl ik er 2 heb, ook met mijn Hotmail en gmailacount heb ik geen enkel probleem! Dus gaarne oplossing!

Hallo Klaas, wat vervelend dat je vermoedelijk bent gehacked. Ik zou als eerst het wachtwoord wijzigen voor de zekerheid.
Als je daarna weer inlogt op Webmail ga dan naar 'Instellingen'. Daar kun je mailadressen laten blokkeren zodat je geen ongewenste mails meer ontvangt. Laat je even weten of dit heeft geholpen?
Badge

Ik heb een klacht over webmail van Telfort, mijn @telfort.nl e-mailadres, aangezien ik een bende pishing mails ontvang van z,g, banken, Jumbo, Albert Heijn, ,Action en allerlei waardebonacties, dus denk ik, dat dit e-mailadres is gehackt!
Wat is hier aan te doen? Vreselijk irritant, ik heb dit overigens slechts bij één @telfort.nl mailadres terwijl ik er 2 heb, ook met mijn Hotmail en gmailacount heb ik geen enkel probleem! Dus gaarne oplossing!

Hallo Klaas, wat vervelend dat je vermoedelijk bent gehacked. Ik zou als eerst het wachtwoord wijzigen voor de zekerheid.
Als je daarna weer inlogt op Webmail ga dan naar 'Instellingen'. Daar kun je mailadressen laten blokkeren zodat je geen ongewenste mails meer ontvangt. Laat je even weten of dit heeft geholpen?

Sorry, Stephen merkwaardig advies om je mailadres te laten blokkeren, dan ontvang je dus geen berichten meer, ook van betrouwbare instanties, heb je enig idee, wat dat betekent? Het gebeurt uitsluitend en alleen bij één enkel mailadres en steeds hetzelfde van de 3 mailadressen van @telfort.nl, maar wel de belangrijkste! Is het niet zo, dat er hier een verplichting voor Telfort ligt om de webmail beter te beveiligen???
Reputatie 8
Badge +2
Hoi Klaas,

Het probleem ligt niet bij webmail, noch bij een beveiliging elders in het netwerk. Phishing-aanvallen vinden vaak plaats op basis van hoe 'gemakkelijk' het e-mailadres is. Ook zijn er programma's die alle mogelijkheden uitproberen op een bepaald domein. Dus: a@telfort.nl, b@telfort, ab@telfort.nl, bb@telfort.nl enzovoorts. Uiteindelijk worden er e-mailadressen 'geraden' en deze worden dan gebruikt om te spammen, of om phishingmails naartoe te sturen, in de hoop dat iemand erin trapt.

Kun je aangeven hoe je erbij komt dat jouw adres 'gehackt' is? Wat houdt dit precies in? Betreft dit een mailbox of een e-mailalias?

Met wat meer informatie kan ik je vermoedelijk beter op weg helpen.

Alvast dank voor je reactie.
Badge
Hoi Klaas,

Het probleem ligt niet bij webmail, noch bij een beveiliging elders in het netwerk. Phishing-aanvallen vinden vaak plaats op basis van hoe 'gemakkelijk' het e-mailadres is. Ook zijn er programma's die alle mogelijkheden uitproberen op een bepaald domein. Dus: a@telfort.nl, b@telfort, ab@telfort.nl, bb@telfort.nl enzovoorts. Uiteindelijk worden er e-mailadressen 'geraden' en deze worden dan gebruikt om te spammen, of om phishingmails naartoe te sturen, in de hoop dat iemand erin trapt.

Kun je aangeven hoe je erbij komt dat jouw adres 'gehackt' is? Wat houdt dit precies in? Betreft dit een mailbox of een e-mailalias?

Met wat meer informatie kan ik je vermoedelijk beter op weg helpen.

Alvast dank voor je reactie.

Michael, het betreft uitsluitend inkomende e-mails, die betrekking hebben op waardebonnen en passen van Jumbo, Albert Heijn, Action enz. en Rabobank, SNS bank, ABNAMRO bank e.d. en niet bepaald het makkelijkst te raden @telfort e-mailadres van mij, wel frappant!
Je hebt het betreffende emailadres of email alias nooit ergens ingevuld op een website? Al is het maar een nieuwsbrief oid.?
Badge
Je hebt het betreffende emailadres of email alias nooit ergens ingevuld op een website? Al is het maar een nieuwsbrief oid.?
ja, natuurlijk, waar heb je anders een e-mailadres voor? maar verreweg meestal officiële sites en dat is natuurlijk niet zo prettig!
Reputatie 8
Badge +2
Hoi Klaas,

De e-mailadressen van Telfort worden veelvuldig gebruikt om te spammen. Voor sommige is deze mail wenselijk, voor anderen weer niet. Wij kunnen niet veel veranderen aan het feit dat je 'spam' ontvangt van deze partijen. Je mag ze 'markeren als spam', ze worden verplaatst naar de spamfolder in webmail.

Hoop dat je zo voldoende weet.

PS.

Vaak wordt er, onderaan dit soort e-mails, aangegeven of je deze mail wel of niet wilt blijven ontvangen. Je kunt je dan via links afmelden bij de betreffende partij.
Vaak wordt er, onderaan dit soort e-mails, aangegeven of je deze mail wel of niet wilt blijven ontvangen. Je kunt je dan via links afmelden bij de betreffende partij.
Helaas werken die niet bij alle spam mails even goed is mijn ervaring.
Badge
Volgens mij is het geen "spammen" maar "pishing" en open ik deze mails doorgaans niet, e-mails waar je je via links kan afmelden is niet zo zeer een probleem, hooguit vervelend, echter "pishing" is wel degelijk een probleem en mijn @telfort e-mailadres is beslist niet gemakkelijk, dus dat kan het ook niet zijn, trouwens waarom gebeurt het dan uitsluitend met dit @telfort e-mailadres, terwijl ik er nog 2 andere @telfort e-mailadressen heb, die aanzienlijk makkelijker zijn uit te proberen???
Reputatie 8
Badge +2
Hoi Klaas,

Het is een kwestie van gokken. Dat een e-mailadres 'makkelijker' is voor jou, zegt niets over de 'makkelijkheid' wat betreft een script dat bestaande e-mailadressen probeert te ontfutselen. Ik wil je vragen om, indien je vermoed dat je een 'phising' e-mail tegenkomt, deze mail(s) als bijlage te sturen naar abuse@kpn.com met de vraag om hier naar te kijken. Het probleem zal bij de bron aangepakt worden: zorgen dat de verzendende partij ophoudt met het versturen van dergelijke mails.

Kun je concreet aangeven wat je vraag nu nog is? Problemen met spam en phising, daar heeft elke provider mee te maken. Het betreft dan vaak vlagen van 'aanvallen'. De praktijk wijst uit dat het negeren van deze mails het meest effectief is.
Reputatie 1
Op 9 december 2017 heb ik mijn abonnement gewijzigd van adsl /Telfort naar glasvezel / Telfort, ben ik nu
verplicht om mijn emailadres van telfort.nl naar telfortglasvezel.nl ? [voor snellere internetverbinding ?]

John
Reputatie 7
Badge +13
Hoi John, je behoudt je bestaande adressen als je via een verlenging overstapt naar glasvezel, zoals jij hebt gedaan. Alles voor e-mail blijft ongewijzigd voor je. 🙂
Ik ben de inloggegevens kwijt voor mijn emailaccount. Mijn pc heeft het begeven en nu wil ik de mail instellen op mijn telefoon. Wat zijn mijn gegevens?
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Hans, welkom op het forum. Je e-mailgegevens kan je terugvinden op Mijn Telfort en daar ook je wachtwoord resetten als het nodig is. Vanuit de klantenservice mogen wij je wachtwoord niet inzien en kunnen wij je niet de volledige inloggegevens doorgeven.
Reputatie 1
Hallo,

Ik kan sinds vanochtend niet inloggen op mijn mailaccount is er een storing?
Update: doet het weer.

Reageer