beantwoord

Telfort weigert e-mail account te verwijderen, grote problemen

Telfort weigert mijn e-mail account volledig te verwijderen.

Hierdoor komt mail naar mijn oude e-mail adres nog steeds aan. De afzender weet NIET dat de mail door mij niet meer gelezen kan worden, er komt geen reject mail.

Na herhaaldelijk gebeld te hebben met Telfort wordt gezegd dat dit pas over 2-3 maanden gaat plaatsvinden. Ik kan de mail nu dus NIET lezen, maar mensen kunnen wel mail naar mij toesturen.

Ik wil dat mijn e-mail account VOLLEDIG wordt opgeheven zodat een reject mail komt, als mensen mij mailen op het oude e-mail adres. Dit wil Telfort niet realiseren.

Ik kan dus niet bij de mail, maar mis nu mogelijk belangrijke mail die onverhoopt nog naar het oude e-mail adres wordt gezonden.

Onbestaanbaar, dat telfort niet even een reject-mail kan instellen of mijn account VOLLEDIG wil verwijderen. Ik ben immers geen klant meer!

Schandalig vind ik dit. Telfort: verwijder mijn oude mail-account s.v.p. VOLLEDIG!
icon

Beste antwoord door Wieger DB 28 maart 2018, 10:53

Hoi RZL_DDIG, ik zie dat je twee topics hebt aangemaakt over hetzelfde vraagstuk. Ook in dit topic zal ik een reactie geven. Ik heb net contact gehad met onze mailbeheerder. De mailboxen zullen vandaag uit onze mailserver verwijderd worden en zorgen dat er een bounce komt als je daar een bericht op verstuurd. De reden dat wij dit systeem zo hebben ingericht, is omdat er eerder van klanten de feedback is gekomen dat zij na de opzegging nog niet waren voorbereid op het overschakelen van mail. Specifiek in het gebruik van IMAP leidde dit tot problemen. Via deze quarantainestelling bieden wij klanten daar meer tijd voor.

Wel betreur ik de manier waarop je diverse van onze gebruikers benadert. In onze huisregels staat dat je andere gebruikers in hun waarde moet laten. Je reacties richting Enterprise laten daarin sterk te wensen over. Hij is een zeer gewaardeerd lid op ons forum. Met zijn eerdere adviezen wilde hij je vooral wat houvast bieden.
Bekijk reactie

20 reacties

Reputatie 3
Badge
Is er geen mogelijkheid van forwarding naar je nieuwe e-mail adres?
Dan krijg je de mail toch en kan je de afzender inlichten.
Als ik erbij kon, bij mijn eigen e-mail, had ik dat gedaan. Helaas is alles verwijderd, behalve de mogelijkheid om mail naar mijn oude e-mail adres te versturen zonder dat je dan een reject mail of bounce krijgt. Mensen sturen me nu dus wellicht mail, in de veronderstelling dat ik het lees terwijl dat niet het geval is, ik KAN namelijk geen mail meer lezen of inzien.
Reputatie 8
Badge +19
Je kan natuurlijk ook een bericht sturen naar je contacten met de melding dat je email-adres gewijzigd is, dat is gebruikelijk bij een wijziging van je mail-adres...
Als je verhuist naar een ander adres dan zal je ook zelf moeten zorgen voor het doorgeven van de adreswijziging anders blijft de post ook binnenkomen op je oude adres.
Alsof ik dat niet heb gedaan, mensenkinderen. Daar GAAT het niet om. Mijn e-mail adres moet gewoon een reject opleveren als ik geen klant meer ben bij Telfort, en niet in een emmer verdwijnen zonder dat de verzender WEET dat de mail nooit gelezen zal worden.

Stuur een mail naar abacadabra123456789012@telfort.nl en je begrijpt wat ik bedoel

Voor de adressen die je vergeet, voor dat forum van x jaar geleden waar je ook nog een account had, en voor zaken die je niet genoteerd had.

Niet iets goed praten dat niet goed is, en het probleem ergens neerleggen waar het niet hoort.
Reputatie 8
Badge +19
Yep... en wat als er wel een reject-mail wordt gestuurd naar de afzender..?
Dan weten ze ook je nieuwe mailadres niet.

Het heeft blijkbaar te maken met het feit dat het oude mail-adres voor een aantal maanden in quarantaine wordt gezet voordat deze opnieuw kan worden uitgegeven.
Reputatie 3
Badge
Troost je met de gedachte, dat er nooit privé dingen in een email mag staan, er bestaat tenslotte geen briefgeheim op email.
Troost je ook met de gedachte, dat er geen lees-bevestiging bestaat op email, dus de afzender ontdekt het zelf wel...............
Dus je notaris, pensioenfonds of om het even welke belangrijke mailing gaat naar je oude e-mail adres (even een volstrekt willekeurig, maar niet vergezocht voorbeeld) en jij, noch de notaris of pensioenuitvoerder WEET dat de mail verstuurd is, en nooit gelezen zal worden.

Dat voorkom je met een reject mail of met een bounce. Dat is volstrekt normaal. Ik heb een webhostingbedrijfje gehad, en de manier waarop Telfort dit afhandelt is gewoon niet OK.

Voor een forumlegende ben je erg kortzichtig vind ik.
Forumlegende bij Telfort... Mijn goedheid. Bijna 16 duizend berichten?????

Wil je erover praten?
Als je verhuist naar een ander adres dan zal je ook zelf moeten zorgen voor het doorgeven van de adreswijziging anders blijft de post ook binnenkomen op je oude adres.

Wake-up bericht: ik BEN recent verhuist. Ik heb de verhuisservice ingeschakeld, tot een jaar na de verhuisdatum wordt post keurig nabezorgd. Niet omdat ik slordig ben, maar omdat ik mens ben en iets kan vergeten 😉
Reputatie 8
Badge +19
Forumlegende bij Telfort... Mijn goedheid. Bijna 16 duizend berichten?????

Wil je erover praten?

Nee hoor, jij wel..?
Ik heb de afgelopen 13 jaar (begonnen op het Tiscali-forum) al ontelbare klanten en bezoekers heel goed kunnen helpen met hun problemen op allerlei gebied aangaande internet, TV en de geleverde hardware.
En daar zitten ook nogal wat bezoekers bij zoals jij die zich alleen (en vaak eenmalig) maar op een forum melden als ze problemen hebben.
Ik vind je toon nogal aanmatigend tegen iemand die er een hobby van heeft gemaakt om zijn kennis te delen en daarmee anderen probeert te helpen.
Twijfel niet aan mijn goede bedoelingen... :8

Geef me een aanleiding... De pot verwijt de ketel nu hoor.

Ik ervaar een probleem, als je zo goed bent: help me.... Het is geen rocket science (ik ben ICT-er. Software Engineer en heb jarenlang een webhostingbedrijfje gerund, heb wel enig idee dat ik weet waar ik over praat alleen ik kan helaas niet als root het systeem op, anders wist ik het wel).

Een druk op de knop en mijn gegevens zijn weg uit de mailserver. Een rejectmailtje met een algemene Telfort tekst is 10 seconden werk. Ik kan het helaas zelf niet, want ik kan niet meer bij mijn webmail client.
Reputatie 8
Badge +19

Geef me een aanleiding... De pot verwijt de ketel nu hoor.

Ik ervaar een probleem, als je zo goed bent: help me.... Het is geen rocket science (ik ben ICT-er. Software Engineer en heb jarenlang een webhostingbedrijfje gerund, heb wel enig idee dat ik weet waar ik over praat alleen ik kan helaas niet als root het systeem op, anders wist ik het wel).

Ik werk niet bij Telfort dus kan je hiermee niet helpen, maar het is een openbaar forum waarop iedereen kan reageren.
En zeker voor iemand met jouw kwalificaties vind ik het ongepast om een andere bezoeker om die reden af te zeiken.

Afsluitend, ik hoop dat er zich nog een medewerker van Telfort webcare meldt met een afdoende uitleg over je vraag en kan uitleggen waarom dit niet mogelijk is.
Je mag me niet serieus nemen maar ik hoop toch dat je naar tevredenheid geholpen kan worden.
Reputatie 3
Badge
Dus je notaris, pensioenfonds of om het even welke belangrijke mailing gaat naar je oude e-mail adres (even een volstrekt willekeurig, maar niet vergezocht voorbeeld) en jij, noch de notaris of pensioenuitvoerder WEET dat de mail verstuurd is, en nooit gelezen zal worden.

Daarom moet je belangrijke dingen ook nooit per email doen, dat weet iedereen die zich in de materie verdiept.

Dat voorkom je met een reject mail of met een bounce. Dat is volstrekt normaal.

Nee, dat is bij sommige bedrijven gebruikelijk, normaal zou het zijn, wanneer er een (betaalde) mogelijkheid van reject en/of doorsturen geboden wordt.
En doorsturen heb je zelf opgezegd met je Telfort abonnement.

Ik heb een webhostingsbedrijfje gehad, en de manier waarop Telfort dit afhandelt is gewoon niet OK.

Dan hoor je te weten wat rechten en plichten zijn, Telfort is in deze niets verplicht!

Voor een forumlegende ben je erg kortzichtig vind ik.

Op de man spelen, terwijl hij probeert mensen te helpen..........
Jongens jongens, tegen zoveel Telfort fanmail en drogredenaties kan ik niet op. Sterkte! Ik ga verder met mijn leven.

Overduidelijk paarlen voor de zwijnen.

Wijs mij aan waar hij probeer te helpen.

Lees goed: "een volstrekt willekeurig voorbeeld".

En: get a life (besides Telfort).
[quote=Enterprise]Twijfel niet aan mijn goede bedoelingen... :8Ik werk niet bij Telfort dus kan je hiermee niet helpen, maar het is een openbaar forum waarop iedereen kan reageren.
En zeker voor iemand met jouw kwalificaties vind ik het ongepast om een andere bezoeker om die reden af te zeiken.

Sorry hoor, dit gaat wel wat te ver. Waar zeik ik je af? Ik dacht dat dat wel meeviel

Ik ben tot op het bot gefrustreerd door Telfort, die gewoon botweg weigert mijn account te verwijderen. Ik heb nu dus gratis nog een aantal maanden een account, die mijn e-mail(s) accepteert.

Gratis diensten heb ik nooit gekregen, dat is wel merkwaardig toch?

Maar never mind, ik heb met jullie geen overeenkomst, die had ik met Telfort. Dus laat de reacties maar achterwege, ik heb liever dat Telfort me gewoon even helpt, zoals het hoort. Ooit was de klant koning.
Reputatie 8
Badge +17
@RZL_DDIG je bent ICT-er zeg je? je hebt zélf een webhostingbedrijf(je) gehad?
dan had je...
1. natuurlijk kunnen weten dat het niet handig is als je je mailadres van je provider gebruikt voor belangrijke mail, zeker in het geval van wisseling van provider...
2. vóórdat je wisselde van provider zélf een forward op je mailadres kunnen zetten naar een ander mailadres

natuurlijk kan je eens een keer iets vergeten, maar ga dan niet proberen om de account policy van Telfort om te buigen. Telfort houdt namelijk een account 2 (of 3) maanden in quarantaine; daar heb jij nu "last" van...
1) Dat is ook niet het geval, bij mijn beste weten zijn er GEEN e-mail adressen in gebruik voor belangrijke mails. Je mist het punt. Ik ZOU door onwetende mensen via mail benaderd KUNNEN worden voor belangrijke zaken: ik zal het nooit te weten komen

2) Dat moet dan wel kunnen: ik kon niet meer bij de webclient; dan heb je die mogelijkheid niet.

-> er was een tijd dat de klant koning was. Ik vraag niet iets heel ingewikkelds, en begrijp het verdedigen van dit merkwaardige beleid niet. Ik had dat switchje even omgezet op verzoek van de klant, of even een rejectmailtje ingesteld, of een bounce, gedurende die 'quarantaine'. ZO hoort dat. Niet gewoon een blackhole waar alle mail geruisloos in verdwijnt.

https://en.wikipedia.org/wiki/Black_hole_(networking)
Ik ga niet meer reagen op het Telfort publiek, heb wel iets beters te doen. Ik dacht dat ik mijn redelijke verzoek nu wel voldoende had verdedigd.

Nog 1 ding: elke Telfort medewerker die ik gesproken heb, ook van de technische helpdesk, had zelf ook GEEN begrip voor dit beleid.
Reputatie 7
Badge +13
Hoi RZL_DDIG, ik zie dat je twee topics hebt aangemaakt over hetzelfde vraagstuk. Ook in dit topic zal ik een reactie geven. Ik heb net contact gehad met onze mailbeheerder. De mailboxen zullen vandaag uit onze mailserver verwijderd worden en zorgen dat er een bounce komt als je daar een bericht op verstuurd. De reden dat wij dit systeem zo hebben ingericht, is omdat er eerder van klanten de feedback is gekomen dat zij na de opzegging nog niet waren voorbereid op het overschakelen van mail. Specifiek in het gebruik van IMAP leidde dit tot problemen. Via deze quarantainestelling bieden wij klanten daar meer tijd voor.

Wel betreur ik de manier waarop je diverse van onze gebruikers benadert. In onze huisregels staat dat je andere gebruikers in hun waarde moet laten. Je reacties richting Enterprise laten daarin sterk te wensen over. Hij is een zeer gewaardeerd lid op ons forum. Met zijn eerdere adviezen wilde hij je vooral wat houvast bieden.
Mijn excuses daarvoor. Ik was behoorlijk boos.

Zelf denk ik dat het reuze meevalt, ik lees geen schuttingwoorden of lelijke taal. Ikzelf ben direct in de beklaagdenbank geplaats, dit vond ik zelf dan weer erg jammer.

Het is opgelost nu, merci. De klant is toch nog koning bij Telfort uiteindelijk, dus alsnog hulde en excuses als ik in mijn oplopende temperatuur me geuit heb op een wat expliciete manier.

Reageer