beantwoord

Telfort server vertrouwt outlook server niet meer

• 14 maart 2018
  • 10 reacties
  • 351 keer bekeken

Sinds twee weken is het niet meer mogelijk om email te versturen via mijn telfort account. Na herhaaldelijk telefonisch contact met de klantenservice van Telfort was deze van mening dat het niet aan Telfort lag maar te maken moest hebben met een update van outlook. Ik heb Office 365. Vandaag heb ik bijna twee uur met de support afdeling van Microsoft alle mogelijke instellingen gecheckt en dat leidt tot de conclusie dat mijn outlook server geen volledige toegang krijgt tot de telfort server en daarom niet kan relayen. Telfort weer gebeld en deze geeft aan dat het probleem opgepakt gaat worden door de back-office afdeling. Normale responstijd zou 5 werkdagen moeten zijn.
Ondertussen kan ik geen emails meer ontvangen of verzenden omdat 'deze server geen enkele verificatiemethode ondersteunt die door deze client wordt ondersteund'. En krijg ik de boodschap contact op te nemen met de servicebeheerder of internet provider.
Ik ben inmiddels redelijk gefrustreerd en voel alsof ik van het kastje naar de muur wordt gestuurd. Wie kan helpen?
icon

Beste antwoord door Wieger DB 17 maart 2018, 11:00

Fijn dat je weer kan mailen. Naar de oorzaak en de definitieve oplossing zijn we nog aan het kijken. Ik zal je de technische details besparen, maar het is een erg lastig vraagstuk. Dit is een tijdelijke oplossing na advies van een paar andere klanten op het forum. Voor alle achtergrond, verwijs ik je naar het topic waar je je al in gemeld hebt. Daar zullen wij centraal de informatie delen.

Met SSL en poort 587 kan je vanuit ieder netwerk e-mailen of het nu van Telfort, Ziggo, T-Mobile of een andere aanbieder is.
Bekijk reactie

10 reacties

Reputatie 7
Badge +13
Hoi Nelleke, welkom op het forum. Er heeft gisteren een probleem gespeeld met het certificaat van onze mailserver. Hierdoor kwam de foutmelding naar boven. Dit probleem is gisteren ook weer verholpen. Ik verwacht dat je weer je mails kan ontvangen. Excuses voor het ongemak.
Beste wieger, dank voor me reactie. Het ontvangen van email is niet het probleem maar het versturen van email. En dat is nog steeds niet opgelost. Nog meer suggesties?
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Nelleke, het vraagstuk van relaying zijn we nog aan het onderzoeken. In een ander topic hebben meerdere klanten zich gemeld met dit probleem. Dat is een melding die nog in onderzoek is bij onze technici. Ik raad je aan om dat topic in de gaten te houden voor het laatste nieuws.
Dank je Wieger, ik heb me daar inmiddels ook aangemeld. Als je behoefte hebt aan mijn referentienummer bij microsoft support om te checken wat aan de gebruikerskant is gedaan dan hoor ik het graag.
Groet
Reputatie 7
Badge +13
Met Stephen heb ik al even naar dit vraagstuk gekeken. Het is zeer aannemelijk dat dit probleem aan onze kant speelt. Wij kunnen alleen nog niet achterhalen waar precies. Heb je ook de tip geprobeerd om tijdelijk smtp.kpnmail.nl te testen?
Dat is een goede tip, werkt in ieder geval op de ipad, ga het nu nog even op de pc proberen.
ja, inmiddels doet alles het weer. wel bijzonder op de PC heb ik de poorten 110 en 25 en geen ssl.
op de ipad wel ssl en poort 587.
Is dit een tijdelijke oplossing die Telfort biedt? Zo ja dan hoor ik graag zsm wat ik verder nog kan doen en ook wat nu precies het probleem was.

Ik ben in ieder geval blij (op dit moment tenminste :))
Reputatie 7
Badge +13
Fijn dat je weer kan mailen. Naar de oorzaak en de definitieve oplossing zijn we nog aan het kijken. Ik zal je de technische details besparen, maar het is een erg lastig vraagstuk. Dit is een tijdelijke oplossing na advies van een paar andere klanten op het forum. Voor alle achtergrond, verwijs ik je naar het topic waar je je al in gemeld hebt. Daar zullen wij centraal de informatie delen.

Met SSL en poort 587 kan je vanuit ieder netwerk e-mailen of het nu van Telfort, Ziggo, T-Mobile of een andere aanbieder is.
Ok dank voor de info. Ik neem aan dat dit probleem vanuit telfort structureel wordt opgelost of dat ik hoor welke actie ik moet nemen tzt. Klopt dat of is er iets dat ik nu nog moet doen? Groet nelleke
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Nelleke, de bal ligt nu bij ons. Met het nodige zoekwerk heb ik vanmiddag weer een aanknopingspunt gevonden. Als je iets moet ondernemen, dan zullen we dat aangeven. Voor nu is het vooral wachten op nader bericht vanuit ons.

Reageer