Telfort pop3 account in Windows 8 gebruiken

• 30 november 2012
  • 11 reacties
  • 8265 keer bekeken

Badge
Hallo, hoe kan ik in Windows 8 mijn pop3 Telfort account installeren?

Mvg. Cees

11 reacties

Badge +2
www.google.nl.
Badge
Bedankt, hier heb ik wat aan?
Reputatie 8
Badge +17
Ik denk dat xilence wil zeggen dat je POP3 instellingen met/voor Windows 8 beter op Google kan zoeken...
Ik denk dat xilence wil zeggen dat je POP3 instellingen met/voor Windows 8 beter op Google kan zoeken...

heb het even voor je gedaan:

http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows-8/pop-email-accounts

De e-mailapp, die vaak bij Windows 8 en Windows RT wordt geleverd, biedt geen ondersteuning voor het toevoegen van e-mailaccounts die gebruikmaken van POP (Post Office Protocol).
Badge
Bedankt, ik had al gezocht met google maar niet gevonden wat ik wat mee kon.
Ik zal maandag contact opnemen met Telfort.
Is heel simpel. Je gaat naar je microsoft account en daar kun je mailadressen toevoegen aan je account.
Deze worden dan ook via de mail app. binnengehaald.
Het is wel nodig dat je windows 8 opstart met je microsoft account, dus geen locaal account.
Badge
Hoewel de standaard mee geleverde mail app noggeen pop3 ondersteund. Windows Live Mail 2012 wel. Te vinden in de Windows 8 app store.
Badge
Ik kan nu mijn Telfort accound in live mail openen:)

Bedankt voor jullie reacties.
Reputatie 8
Badge +17
Ik denk dat xilence wil zeggen dat je POP3 instellingen met/voor Windows 8 beter op Google kan zoeken...

heb het even voor je gedaan:

http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows-8/pop-email-accounts

De e-mailapp, die vaak bij Windows 8 en Windows RT wordt geleverd, biedt geen ondersteuning voor het toevoegen van e-mailaccounts die gebruikmaken van POP (Post Office Protocol).
Klopt, maar wél IMAP (staat op dezelfde pagina 😉 ) én telfort heeft ook een imap server: imap.telfort.nl
Badge
Is toch eigenlijk te gek voor woorden!
Qua score mogen ze voor hun mail gebeuren een dikke -1 krijgen als rapport cijfer!
De uitgaande mail server gaat gewoon via kpnexchange, lol. Zal me niks verbazen als echte klanten van KPN wel over imap kunnen beschikken. En 50mb dat is me al jaren vet super irritant. Laten ze dat ook eens upgraden misschien halen ze het nog voor me verjaardag, wat geld erin pompen. 5 Gig ofzo, zal wel geen ene provider geven.
Nee deze provider houd niet van makkelijk, zodat je met een paar klikken een mail account kunt toevoegen. Bel de helpdesk daar maar weer voor. Lang leve webmail hiep hiep hoera.
Reputatie 8
Badge +17
Is toch eigenlijk te gek voor woorden!
Qua score mogen ze voor hun mail gebeuren een dikke -1 krijgen als rapport cijfer!
De uitgaande mail server gaat gewoon via kpnexchange, lol. Zal me niks verbazen als echte klanten van KPN wel over imap kunnen beschikken. En 50mb dat is me al jaren vet super irritant. Laten ze dat ook eens upgraden misschien halen ze het nog voor me verjaardag, wat geld erin pompen. 5 Gig ofzo, zal wel geen ene provider geven.
Nee deze provider houd niet van makkelijk, zodat je met een paar klikken een mail account kunt toevoegen. Bel de helpdesk daar maar weer voor. Lang leve webmail hiep hiep hoera.

Echte klanten van Telfort kunnen óók beschikken over een imap server: imap.telfort.nl
en de uitgaande server is smtp.telfort.nl...

dat dat een alias is van de KPN uitgaande server doet niets af aan de naamgeving want voor Telfort klanten zou dat alleen maar verwarring geven.

En als je niet tevreden bent over de grootte van de mailbox, dan laat je toch alles forwarden naar een gmail mailbox? Als je die goed instelt hoef je alléén die mailbox te openen en kan je zelfs je @telfort.nl adres houden als afzender adres, zonder dat je ooit nog met een telfort server te maken hebt.
Voordeel is dan ook nog eens dat als je van provider wisselt, je gewoon je gmail mailbox houdt...

Reageer