Telfort e-mail werkt niet meer op mijn iPhone

• 21 april 2012
  • 6 reacties
  • 10033 keer bekeken

Ik heb sinds 2 jaar iPhone 3GS en nooit problemen gehad met mail versturen (Telfort). Nu sinds een paar weken kan ik geen mail meer versturen, krijg de foutmelding met 'relaying niet toegestaan'. Heb alles geprobeerd wat ik op forums kon vinden, andere poort, ander smtp-adres, herstart, helpdesk Telfort gebeld, instructies op website opgevolgd, maar tot op heden zonder resultaat. Begin er wanhopig van te worden.
Ik heb een Hi-KPN-abonnement, iemand hetzelfde probleem en oplossing gevonden? Ik hoor het graag :)
Groet Lisa

6 reacties

Vanochtend wilde ik een e-mail versturen en toen kreeg ik dezelfde melding. Ook ik heb inmiddels alles geprobeerd wat ik op fora e.d. vind, maar het helpt allemaal niets. 

Lisa, heb jij al een oplossing gevonden?
Badge +2
@Lisa3 en @Siepi Dit kan verschillende oorzaken hebben. Hoe hebben jullie het ingesteld. De beste manier is om imap te gebruiken. 

Zelf heb ik dit probleem ook, maar maak gebruik van uitgaande smtp van yahoo. dit geeft geen probleem.

Kijk ook eens als je een mail verstuurd of je toevallig als afzender een kopie doorstuurd. Dit kan ook voor problemen geven. Probeer in iedergeval die yahoo optie eens.
Inmiddels is mijn probleem veranderd: via de WiFi thuis kan ik niet mailen, maar zodra ik die uitzet, werkt het direct.

In het eerste geval krijg ik de melding dat de server de ontvanger [mailadres] niet accepteert. Er botst dus iets, maar hoe kan ik dat oplossen?
Badge +2

In het eerste geval krijg ik de melding dat de server de ontvanger [mailadres] niet accepteert. Er botst dus iets, maar hoe kan ik dat oplossen?

Dit is het probleem met de uitgaande mailserver die staat ingesteld. In jou geval dus telfort.
Ik heb dit probleem ook. Je uitgaande mailserver moet je in dit geval op bv. yahoo binnen je instellingen voor uitgaande server (smtp.mail.yahoo.com) instellen. 

Wel aangeven dat dit je standaard mailhost is. 

Mocht je problemen hebben met een mail versturen onder telfort kan je binnen je mail de uitgaande server op yahoo zetten.
Reputatie 8
Badge +17
Volgens mij kan je bij een iPhone méérdere (uitgaande) mailservers instellen;

dus gewoon ál je mailservers toevoegen (smtp.telfort.nl voor thuis via WiFi, smtp.telfortmail.nl voor onderweg via 3G/H, smtp.mail.yahoo.com voor ???)

hier zie je hoe je dit kan doen: http://www.support.upnrunning.nl/tutorial/article/e-mail-versturen-vanaf-meerere-locaties-met-iphone-of-ipad/

succes!
Badge +1
Volgens mij kan je bij een iPhone méérdere (uitgaande) mailservers instellen;

dus gewoon ál je mailservers toevoegen (smtp.telfort.nl voor thuis via WiFi, smtp.telfortmail.nl voor onderweg via 3G/H, smtp.mail.yahoo.com voor ???)

hier zie je hoe je dit kan doen: http://www.support.upnrunning.nl/tutorial/article/e-mail-versturen-vanaf-meerere-locaties-met-iphone-of-ipad/

succes!

Geldt dit nog steeds ? Dezelfde elende is weer aan de gang:@:@:@

Reageer