beantwoord

Telfort e-mail op Samsung Tablet SM-T310: pincode niet uit te schakelen na installeren certificaat

• 30 november 2019
  • 12 reacties
  • 280 keer bekeken

Reputatie 1
  • Starter
  • 11 reacties

Beste allemaal , kleine voorgeschiedenis : 

E-mail op Samsung Tablet SM-T310 met Android versie 4.2.2 wilde al geruime tijd geen TELFORT email meer binnen halen op tablet via standaard email programma .

Naspeur werk :

Link naar Telfort oplossing

Dit certificaat moest worden gedownload op de tablet, en tijdens het installeren MOET er een pin code worden ingesteld , anders geen installatie .

Email werkt dan weer , MAAR 

Het vergrendelscherm blijft nu om een pincode vragen die ik niet wil gebruiken …..

Mijn vraag :  hoe krijg ik deze pincode er weer af ?  

Vele zoekopdrachten er aan gespendeerd  ,velen geprobeerd , meer geen oplossing kunnen vinden .

Enige ‘oplossing’ was het geinstalleerde certificaat ( instellingen -beveiliging - vertrouwde aanmeldgegevens - certificaten weergeven - gebruiker - ‘the Usertrust Network > certificaat wissen .

Pincode kan dan wel verwijder worden maar dan werkt de e-mail  niet meer... 

Iemand ervaring met dit probleem ?

Elke hulp word gewaardeerd ! 

groeten  Dennis 

icon

Beste antwoord door Natasja - Telfort 13 december 2019, 11:15

Ik vrees in dit geval ook dat het te maken heeft met het feit dat de tablet beschikt over Android 4.2.2. en dat niet helemaal lekker werkt met het gedownloade certificaat. Wat eventueel nog een alternatief is, is om Webmail te gebruiken via de browser. 

Bekijk reactie

12 reacties

Reputatie 8
Badge +9

Geen probleem, @DvW. Ik hoop dat het nu zo met de pincode voorlopig goed blijft gaan. Alvast een goede jaarwisseling toegewenst! :slight_smile:

Mogelijk zijn deze er wel, blijkbaar niet onder de forum bezoekers, je hebt inderdaad gelijk houd het zo eenvoudig mogelijk zolang dit kan, toch zal er een punt komen dat het apparaat moet worden vervangen.

Fijne dagen.

Reputatie 1

Nu toch van mij een vraag, mijn advies over het vervangen van het apparaat blijf ik achter staan.

Toch de vraag dat bewuste certificaat is nodig voor de mail app van Samsung zelf of ook voor de Google mail app?

Zoals in het screenshot genoemd in de app het mail account opnieuw instellen werkte niet je moest echt dat certificaat zelf installeren?

Ik vrees in dit geval ook dat het te maken heeft met het feit dat de tablet beschikt over Android 4.2.2. en dat niet helemaal lekker werkt met het gedownloade certificaat. Wat eventueel nog een alternatief is, is om Webmail te gebruiken via de browser. 

Beste allen , 

Ik probeer het zo simpel mogelijk te houden ( met inachtneming van de beveiliging ) en niet te veel af te wijken van datgene wat de gebruikers rond de 80 jaar gewend zijn na veeeeeeel  geduld :wink: .

Vandaar dat ik deze vragen had gesteld , de pincode moeten ze dan maar aan wennen  , nu blijkt er geen anderen te zijn met dezelfde problemen .

Voor deze hardwareversie tablet is geen nieuwere firmware te krijgen en voor de doelen waarvoor de tablet gebruikt word is het niet zo spannend op het moment.

Hartelijk dank voor alle reacties in elk geval .

Groeten  Dennis

Reputatie 8
Badge +9

Nu toch van mij een vraag, mijn advies over het vervangen van het apparaat blijf ik achter staan.

Toch de vraag dat bewuste certificaat is nodig voor de mail app van Samsung zelf of ook voor de Google mail app?

Zoals in het screenshot genoemd in de app het mail account opnieuw instellen werkte niet je moest echt dat certificaat zelf installeren?

Reputatie 1

Hallo @DvW. Ik kan me in dat geval voorstellen dat een ander e-mailprogramma niet de voorkeur heeft. Waar ik nog wel benieuwd naar ben: als je het certificaat eraf haalt en opnieuw erop zet, moet je dan de pincode ook weer opnieuw instellen? Wil je dat nog testen? 

Die pincode is waarschijnlijk geactiveerd zodat biet iedereen de tablet kan gebruiken.

De pincode is te verwijderen in de beveiligingsinstellingen van de tablet door de eigenaar, want die weet de pincode.

Dat hele pincodegebeuren staat volgens mij totaal buiten het e-mailgebeuren, daar heb je alleen een wachtwoord nodig om bij de e-mail te komen.

Enige ‘oplossing’ was het geinstalleerde certificaat ( instellingen -beveiliging - vertrouwde aanmeldgegevens - certificaten weergeven - gebruiker - ‘the Usertrust Network > certificaat wissen .

Pincode kan dan wel verwijder worden maar dan werkt de e-mail  niet meer..

Raar maar echt waar :

Het benodigde certificaat word geïnstalleerd en in een map ‘gebruiker’/ ‘door de gebruiker geïnstalleerd’ gezet zoals bovenomschreven.

Als dit certificaat verwijderd word , kan de pincode pas verwijderd worden . 

Voor installatie van het certificaat werd er geen pincode gevraagd. 

Ik kan niet tot een andere conclusie  komen  ….

Groeten Dennis 

Reputatie 8
Badge +7

Die pincode is waarschijnlijk geactiveerd zodat biet iedereen de tablet kan gebruiken.

De pincode is te verwijderen in de beveiligingsinstellingen van de tablet door de eigenaar, want die weet de pincode.

Dat hele pincodegebeuren staat volgens mij totaal buiten het e-mailgebeuren, daar heb je alleen een wachtwoord nodig om bij de e-mail te komen.

Reputatie 8
Badge +9

Hallo @DvW. Ik kan me in dat geval voorstellen dat een ander e-mailprogramma niet de voorkeur heeft. Waar ik nog wel benieuwd naar ben: als je het certificaat eraf haalt en opnieuw erop zet, moet je dan de pincode ook weer opnieuw instellen? Wil je dat nog testen? 

Op basis van de Android versie en de introductie 2013 lijkt het hoog tijd voor vernieuwing van het apparaat. Meerdere apps zullen problemen gaan ondervinden nu en in de toekomst.

Reputatie 1

Krijgt de tablet nog nieuwe software via Samsung  zoniet dan  ontstaat namelijk vaak dit soort problemen en wellicht kun je een ander mailprogje via de Playstore installeren zodat je het originele mail programma niet meer nodig bent.

Ik zelf gebruik de Email voor Outlook  & Anderen die werkt prima en heeft ook prima functies 

Dag @DvW. Van harte welkom hier. Als ik het goed begrijp kun je met het nieuwe certificaat wel weer e-mail ophalen in het standaard e-mailprogramma op je Samsung tablet, maar krijg je nu continu het verzoek om je pincode in te vullen. Klopt dat? Dat lijkt me erg irritant. Het zou goed kunnen dat dit te maken heeft met de software van je Samsung tablet, zoals @jimny benoemd. Goede tip! Ik heb ondertussen ook navraag gedaan binnen de organisatie. Als ik een reactie heb, dan laat ik dat aan je weten.

Dank voor jullie reactie , 

De tablet is van mijn schoonouders welke al wat op leeftijd zijn en ik ben blij dat ze het email programma enigszins onder de knie hebben  …   :wink:

Een ander e-mail programma  ,wat ik zelf geen probleem zou vinden , is in dit geval niet zo'n beste optie  .

Ik kon me voorstellen dat er meerdere mensen het zelfde probleem hebben gehad en dat er mogelijk een andere oplossing zou zijn ..

groeten Dennis 

Reputatie 8
Badge +9

Dag @DvW. Van harte welkom hier. Als ik het goed begrijp kun je met het nieuwe certificaat wel weer e-mail ophalen in het standaard e-mailprogramma op je Samsung tablet, maar krijg je nu continu het verzoek om je pincode in te vullen. Klopt dat? Dat lijkt me erg irritant. Het zou goed kunnen dat dit te maken heeft met de software van je Samsung tablet, zoals @jimny benoemd. Goede tip! Ik heb ondertussen ook navraag gedaan binnen de organisatie. Als ik een reactie heb, dan laat ik dat aan je weten.

Reputatie 8
Badge +17

Krijgt de tablet nog nieuwe software via Samsung  zoniet dan  ontstaat namelijk vaak dit soort problemen en wellicht kun je een ander mailprogje via de Playstore installeren zodat je het originele mail programma niet meer nodig bent.

Ik zelf gebruik de Email voor Outlook  & Anderen die werkt prima en heeft ook prima functies 

Reageer