beantwoord

Synchronisatie e-mail met Samsung J3

• 5 februari 2020
  • 11 reacties
  • 319 keer bekeken

Reputatie 1

Hallo,

Ik heb sinds december 2019 problemen (overgang naar nieuwe mail KPN?) met synchronisatie van de mail naar mijn mobiel. Als ik een account opnieuw installeer, dan gaat het goed. De volgende dag werkt het niet meer. Nieuwe mail blijft wel binnen komen. Hebben jullie een idee waarom de synchronisatie niet werkt, zodat ik een up to date stand heb?

Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Caliet 17 februari 2020, 21:11

Hallo Natasja, na een paar dagen kan ik je aangeven, dat mijn email nog steeds niet synchroniseert en nu ook niet meer inkomend. Nu met gmail werkt de synchronisatie wel, dus ga ik die voortaan gebruiken. Fijn dat je mij op weg hebt geholpen. Groetjes Cliff

Bekijk reactie

11 reacties

Mag ik vragen hoe oud je J3 is?
Daar heb je verschillende 'leeftijden’ voor.
Zelf had ik een J5 uit 2016 en deze begon kuren te krijgen.
Geen goed netwerk of wifi en ik kreeg ook geen updates meer.

Maar het kan ook zijn dat de simkaart die in het toestel zit verouderd is.
Ook dan kunnen er problemen mee ontstaan.

Wel is het zo omdat mobiel sinds 26 januari over gegaan is naar KPN.
Ook heb ik gehoord dat de sim van Telfort straks niet meer ondersteund wordt en dat je een nieuwe simkaart bij KPN kunt aanvragen.
Dit kan telefonisch bij de klantenservice van KPN 0800-0402. 

Je kunt dit ook doen door een KPN app te installeren, Mijn KPN.

https://www.kpn.com/service/mijnkpn/uitleg.htm
https://www.kpn.com/service/mobiel/instellen/apps.htm

Ik kan in ieder geval niets meer zien of regelen in Mijn Telfort,
dan alleen de melding maak een Mijn KPN aan.

Maar daar kan misschien ook een probleem bij ontstaan met de mail.
Dit weet ik echter niet.
Ik denk niet dat er al een KPN mail is.

Maar ik kan dit uiteraard ook verkeerd hebben en dat webcare er nog even naar kan kijken.
Staat je mobiele nummer in je profiel?
Dat weten zij wie je bent en om welke aansluiting het gaat.

Er is overigens ook een topic over: Telfort mobiel wordt KPN

Misschien heb je daar nog iets aan?

Reputatie 1

Dank voor je uitgebreide en duidelijke reactie Mandy. Mijn mobiel heb ik eind 2016 aangeschaft, waarschijnlijk al wat ouder dan. Aanvullende info is dat ik geen simkaart heb van Telfort of KPN. Ik heb de vraag eens telefonisch gesteld aan Telfort en werd doorverbonden met KPN, die vervolgens aangaf contact op te nemen met Telfort. Daarna dacht ik, laat ik het eens op het forum proberen. Wellicht kan mijn telefoon het dan niet meer aan. Groetjes Cliff

Hallo @Caliet,

Dat je mobiel het misschien niet meer aankan, kan misschien.
Die J5 van mij deed het op het laatst amper nog.

Maar je schrijft dat je geen mail op je mobiel kunt krijgen en je hebt geen SIM van Telfort of KPN.
Je hebt wel internet van Telfort of KPN?
Zelf kan ik je daar niet bij helpen, daar ben ik totaal niet technisch in.

Maar er zijn hier wel medeforumleden die je hier wellicht verder kunnen helpen.
Zij zijn vele malen technischer dan ik ben.

En dan is er wellicht webcare nog.

Reputatie 8
Badge +10

Dag @Caliet. Van harte welkom hier. Ik lees dat je e-mail niet meer goed synchroniseert op je Samsung J3. Ik zie dat @mandy je al uitstekend op weg heeft geholpen. :slight_smile:  Waar ik zelf in eerste instantie benieuwd naar ben is welke e-mailinstellingen je gebruikt. POP3 of IMAP? 

Het is mogelijk dat de synchronisatie-instellingen zijn veranderd door de update. Deze vind je als volgt:
- Ga naar Instellingen (van Android)
- Ga naar Accounts
- Kies voor E-mail
- Klik op Instellingen en selecteer jouw e-mailaccount
- Ga naar synchronisatie-instellingen

Controleer hier of er een vinkje staat bij E-mail synchroniseren. Je kunt verder bij synchronisatieschema instellen hoe vaak de mail wordt gecontroleerd (standaard elke 15 minuten), of het tijdens roaming moet worden gecontroleerd en of er vaker moet worden gesynchroniseerd tijdens werkuren.

Ik ben benieuwd naar je bevindingen.

Reputatie 1

Hallo Natasja,

Dank voor het meedenken. Als ik kijk bij inkomende server, dan staat er bij IMAP-server imap.telfort.nl. Beveiligingstype SSL en poort 993.

Bij mijn instellingen staat account synchroniseren aan en bij synchronisatie instellen stond handmatig en heb ik nu eens op 15 minuten ingesteld. Als het op handmatig staat, dan zou het ook moeten werken, want als ik in mijn mail kijk, dan zie ik bovenaan, dat er gesynchroniseerd is.

Mijn werkmail sychroniseert overigens wel.

Hopelijk heb je wat aan de invullende info.

Reputatie 8
Badge +10

Dag @Caliet. Duidelijk. Merk je verschil nu je bij het synchronisatieschema voor ‘elke 15 minuten’ hebt gekozen? Heb je in je Webmail ook alles ingesteld voor synchronisatie? Verder ben ik nog benieuwd welke app je gebruikt voor je e-mail. Is dat het standaard mailprogramma op je telefoon? 

Reputatie 1

Hallo Natasja,

Nee ik merk nog geen verschil. Alles is volgens mij ingesteld. Ik gebruik inderdaad het standaard programma. Dat brengt mij wel op een idee. Ik ga het eens proberen met Gmail en dan kijk ik of dat wel goed gaat. Dat laat ik je dan weten.

Reputatie 8
Badge +10

Dag @Caliet. Dat was inderdaad mijn volgende vraag; om eens te controleren of het synchroniseren met een ander e-mailprogramma wél goed gaat. :slight_smile:  Dan kunnen we namelijk beter uitvinden of het probleem in de software van je toestel zit of dat we toch verder moeten kijken. Ik ben benieuwd naar je bevindingen. 

Reputatie 1

Hallo Natasja, na een paar dagen kan ik je aangeven, dat mijn email nog steeds niet synchroniseert en nu ook niet meer inkomend. Nu met gmail werkt de synchronisatie wel, dus ga ik die voortaan gebruiken. Fijn dat je mij op weg hebt geholpen. Groetjes Cliff

Reputatie 8
Badge +10

Dag @Caliet. Ik begrijp dat het met Gmail wel werkt. Dan lijkt het toch ergens in (de instellingen) in het standaard mailprogramma op je telefoon mis te gaan. Waar dat dan precies door komt, is voor mij lastig te zeggen, omdat Webmail wel goed werkt en de synchronisatie in Gmail goed gaat. Ik lees dat je voortaan Gmail gaat gebruiken, waarmee je ook gewoon je Webmail op je telefoon krijgt. Fijn dat het op die manier is opgelost. :slight_smile:  

Reageer