beantwoord

Spamfilter veel te streng

• 3 juli 2018
  • 64 reacties
  • 3330 keer bekeken

Sinds een jaar zit ik bij Telfort, maar het spamfilter wil maar niet leren en er komt veel te veel normale mail in terecht, zelfs die van mijn eigen account cq. mailadres.
Ik klik nu een jaar op 'Geen spam' maar er verandert niets, wat te doen. Dit gaat zo niet langer. Je kunt zelfs niet whitelisten. Als dit niet snel opgelost wordt moet ik helaas een andere provider zoeken, vrees ik.
icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 4 juli 2018, 16:06

Hoi PeterABC, welkom op het Forum. Nu ben je hier terecht gekomen omdat mails verwacht, alleen deze niet in je Postvak In krijgt. Deze worden tegen gehouden door de spamfilter. Dat is niet fijn, dat begrijp ik heel goed. Ik wil je aanraden om dit probleem eens voor te leggen bij de Abusedesk. Mijn collega's daar weten alles over spam en de filters, zij gaan het dan beoordelen en op zoek naar een oplossing. Zou je mij het willen laten weten hoe het verlopen is?
Bekijk reactie

64 reacties

Reputatie 8
Badge +12
Ja helaas wel. Men zou inderdaad op het linkje unsubscribe in de nieuwsbrieven moeten klikken in plaats van aanmelden van spam. Daar ben jij de dupe van dat begrijp ik goed. Nu wordt er ook aan gewerkt om een apart gedeelte voor nieuwsbrieven komt. Dat deze een apart mapje krijgt zeg maar. Maar wanneer dit ook daadwerkelijk in gebruik komt, daar kan ik nog niets over zeggen helaas.
Reputatie 1
Het lijkt te werken, maar pas sinds ik de 'spam'mails niet alleen doorstuur naar samples@kpnmail.nl maar ook naar abuse@telfort.com
Reputatie 8
Badge +12
Fijn om te lezen dat het goed gaat. Het lijkt mij dan goed om de spam mails die geen spam zijn door te blijven sturen en moge de mails weer in de postvak in terecht komen.
Reputatie 1
Het wordt inderdaad minder, maar het vervelende is dat je je webmail altijd zult moeten blijven controleren op mails in de spamfolder. Als er een optie 'geen spamfilter' werd geboden zou dat niet nodig zijn. Maar helaas doet Telfort dat niet en zal het ook niet gaan doen. Dat is duidelijk.
Reputatie 8
Badge +12
Ik begrijp dat het vervelend is, maar dit is op het moment helaas dei situatie. Hopelijk wordt het beter.
Reputatie 1
Ik kreeg zojuist het bericht: Telfort en KPN samen verder.
Ik heb slechte ervaringen met KPN. Toen mijn moeder, die destijds in de 90 was, i.v.m. een renovatie gedwongen werd te verhuizen, veranderde de kpn haar telefoonabonnement ineens in een veel duurder abonnement op het nieuwe adres en het heeft me heel veel moeite gekost om dat weer ongedaan te maken.
Slechte keuze dus Telfort. Het zal allemaal alleen maar beroerder worden. Die samples@kpnmail.com doet ook niets zonder dat abuse@telfort.com hen aanspoort.
Reputatie 8
Badge +12
Dat klopt inderdaad. We zijn natuurlijk al heel lang een onderdeel van KPN. En nu gaan we samen verder onder de vlag van KPN. Jammer om te lezen dat je hier slechte ervaringen mee hebt. Nu gaan we samen en zullen we alle sterke punten van de merken met elkaar combineren. Ik ga er vanuit dat het beter wordt en hopelijk ervaar je dat ook zo.
Reputatie 1
Het leek even een stuk beter te gaan, maar we zijn nu weer helemaal terug naar af. Ben ik even blij dat ik heb besloten te vertrekken!
Reputatie 8
Badge +12
Dat is jammer om te lezen. Ik kan mij de frustratie voorstellen, kun je weer met abuse overnieuw beginnen.

Mocht er toch ooit nog iets zijn, dan horen wij dat graag.
Reputatie 1
Ik zou het nog begrijpen als ik na een poosje was gestopt met doorsturen van de zogenaamde spam, maar ik ben al die tijd doorgegaan met alles door te sturen. En nu ineens worden heel veel mails weer geblokkeerd.
Maar goed, jullie zijn dankzij de samenwerking met kpn binnenkort een klant kwijt. En dan kan ik verder zonder spamfilter. Maar ik vind het jammer dat het zo loopt.
Reputatie 8
Badge +12
Er lijken dus nog meer te zijn die het als spam markeren terwijl jij het goede probeert te doen. Ik snap dan ook zeker dat je het jammer vind dat het zo loopt. Ik vind het ook jammer dat het hierom spaak loopt. 😞

Nu, na een jaar, is dit probleem er nog steeds. Geen oplossing. Zou KPN het beter kunnen?

Nu, na een jaar, is dit probleem er nog steeds. Geen oplossing. Zou KPN het beter kunnen?

Hallo @PeterABC , nee, het is dezelfde software, alleen met het KPN-logo.

Reputatie 8
Badge +12

@PeterABC, waar is het te streng in? Als je bijvoorbeeld veel nieuwsberichten in de spam krijgt, dan komt dan met name doordat men deze mails als spam markeert in plaats van zich uit te schrijven. Als veel mensen 1 afzender als spam gaat markeren dan speelt de filter daar op in. Daarbij wordt er altijd gewerkt aan het filter. Deze leert elke keer weer van wat gebruikers markeren. 

Reageer