beantwoord

Spamfilter Telfort per account aan/uitzetten?

• 1 november 2018
  • 3 reacties
  • 554 keer bekeken

De standaard email applicatie van Windows 10 neemt automatisch de indeling van de mappen van Telfort over. Dit kan niet in de app veranderd worden, instellingen moeten bij de bron (Telfort/KPN) gewijzigd worden.

Telfort markeert ten onrechte veel berichten als spam. Absurdste voorbeeld: aanmeldingbericht voor dit forum dat van Telfort zelf komt, gaat naar de spamfolder, maar ook de nieuwsbrief van het AD, berichten van Facebook en allerlei persoonlijke correspondentie. Het aantal daadwerkelijke spamberichten is in mijn geval minimaal.

Als de Windows mailapp vervolgens de als spam gemarkeerde berichten ophaalt, worden de mails automatisch in de map Spam gezet. Je kunt er geen pijl optrekken en het is niet werkbaar. Kan ik ergens voor een individuele account het spamfilter uitzetten, zodat alle binnenkomende berichten door Telfort in de Inbox geplaatst worden?

Geef mensen aub de keuze om het spamfilter aan of uit te zetten.

---

Om het verhaal nog gecompliceerder te maken zijn er in de Windows mail app zowel mappen in het Nederlands als Engels te zien. Telfort gebruikt Engels voor de naam van haar mappen en mijn Windows versie Nederlands. Ik vermoed, maar dat kan ik niet uitvinden, dat Windows zelfs exact de map 1:1 van de bron kopieert. Laatste kan Telfort overigens niets aan doen, maar maakt het extra lastig.
icon

Beste antwoord door Enterprise 1 november 2018, 13:09

Je kan in ieder geval per account in de Telfort webmail één of meerdere emails selecteren en aanmerken als 'geen spam'.
Wellicht scheelt dat...

Bekijk reactie

3 reacties

Reputatie 8
Badge +9
Je kan in ieder geval per account in de Telfort webmail één of meerdere emails selecteren en aanmerken als 'geen spam'.
Wellicht scheelt dat...

Reputatie 7
Badge +9
Dag Gerard. Welkom op het Forum. Ik lees dat je tegen een aantal zaken aan loopt wat betreft je Telfort e-mail. Heel lastig dat veel e-mails ten onrechte in je 'Spam' map terechtkomen. Het uitzetten van het spamfilter is niet mogelijk. Aan onze kant zal er altijd spamfiltering plaatsvinden, om zo onze klanten en ons netwerk te kunnen beschermen tegen onder andere virussen. Ik wil je in ieder geval aanraden om het advies van @Enterprise te volgen. Gaat het daarna wel goed? Anders wil ik je vragen om dit eens voor te leggen aan onze Abusedesk. Het is daarbij altijd goed om voorbeelden van de spamberichten als bijlage mee te sturen. Die voorbeelden helpen ons om het spamfilter beter in te stellen.
Reputatie 7
Badge +9
Hallo @Gerard-uit-Brabant. Is het nog gelukt met de tip van @Enterprise? 🙂 Voel je vrij om een nieuw topic te starten, mocht je nog ergens hulp bij nodig hebben. We helpen je graag verder!

Reageer