beantwoord

Spamfilter Telfort per account aan/uitzetten 2

• 14 juli 2019
  • 6 reacties
  • 206 keer bekeken

Een tijdje geleden gevraagd of gebruikers het spamfilter uit konden zetten. Dat topic is inmiddels gesloten maar probleem is nog steeds niet opgelost.

https://forum.telfort.nl/e-mail-310/spamfilter-telfort-per-account-aan-uitzetten-78755

De email client van Windows 10 neemt automatisch de instellingen voor spam over van de server waar de email gehost wordt. Momenteel wordt 90 procent van de mail als spam aangemerkt, ten onrechte.

Het gaat over simpele zaken als de AD nieuwsbrief en die van Voetbal International. Da's natuurlijk onzin. Een mogelijkheid tot whitelisten of blacklisten ontbreekt.

Mijn vader is 76 en kan minder goed met de computer overweg dan jij en ik - mede vanwege een herseninfarct een paar jaar geleden - daarom log ik een paar keer per dag met Teamviewer op zijn pc in om de boel recht te trekken.

De reactie die ik in mijn orginele post van Telfort kreeg was onzin. Met een kluitje in het riet gestuurd.

"Aan onze kant zal er altijd spamfiltering plaatsvinden, om zo onze klanten en ons netwerk te kunnen beschermen tegen onder andere virussen."

Bescherming van onze klanten klinkt net zo zinnig als de supermarkt die je verplicht een paraplu te kopen voor je eigen bestwil voor je de winkel verlaat. Anders mag je geen boodschappen doen.

Zelf gebruik ik GMX, een grote, van origine Duitse provider en daar heb ik wel uitgezet dat mijn spam in een aparte folder terecht komt, wat overigens nauwelijks gebeurt.

Ik neem aan dat als een mail vol zit met scripts die automatisch in werk treden zogauw de ontvanger het bericht krijgt, die mail nooit doorgestuurd worden vanwege het gevaar.

Daarnaast als de gevaarlijke mail al op de servers van Telfort staat, heeft spamfiltering nauwelijks zin meer, moet je eerder onderscheppen.

Dan hou je over spam, letterlijk ongewenste email en er is geen enkele reden voor de provider om klanten de mogelijkheid te ontzeggen het spamfilter uit te zetten. Lekker dom als het goed werkt maar een ramp als het een rommeltje is.

Kijk er nog eens naar of wil Telfort misschien zachtjes haar webmail de nek omdraaien door het onaantrekkelijk te maken?

En ik ben echt niet de enige:
https://forum.telfort.nl/e-mail-310/spamfilter-veel-te-streng-76724
icon

Beste antwoord door JanD 14 juli 2019, 12:34

Hallo @GerarduitBrabant2 ,
in MijnTelfort kun je per e-mailbox de SPAM-werking regelen zoals je het zelf wilt:
Je kunt het systeem het woord SPAM laten plaatsen in de mail en alsnog bezorgen en je kunt er voor kiezen dat het systeem meteen de vermeende SPAM verwijdert, zie onderstaande screendump:
Spamfilter instellingen
  1. Spam markeren; berichten worden gemarkeerd met het woord SPAM in de onderwerpregel zodat je deze eenvoudig herkent.
  2. Spam verwijderen; berichten worden automatisch verwijderd.
Bekijk reactie

6 reacties

Reputatie 8
Badge +7
Hallo @GerarduitBrabant2 ,
in MijnTelfort kun je per e-mailbox de SPAM-werking regelen zoals je het zelf wilt:
Je kunt het systeem het woord SPAM laten plaatsen in de mail en alsnog bezorgen en je kunt er voor kiezen dat het systeem meteen de vermeende SPAM verwijdert, zie onderstaande screendump:
Spamfilter instellingen
  1. Spam markeren; berichten worden gemarkeerd met het woord SPAM in de onderwerpregel zodat je deze eenvoudig herkent.
  2. Spam verwijderen; berichten worden automatisch verwijderd.
Goed bedoeld Jan daar gaat het niet om als ik het start bericht goed lees. Berichten die binnen mogen komen worden door het Telfort systeem als spam beschouwd. Dat is vaker het probleem met bulk mail zoals nieuwbrieven dat deze ten onrechte als spam worden beschouwd.
Reputatie 8
Badge +7
Hallo Galdor daarom heb je in MijnTelfort de keus voor de Spam instellingen, wordt de mail gewoon doorgelaten met de toevoeging spam in de onderwerpregel en kun je in de webmail de onbedoelde spammail als veilig aanmerken en komt het een volgende keer gewoon binnen is mijn gedachte.
Blijkbaar volgens het start bericht niet.

Het gaat over simpele zaken als de AD nieuwsbrief en die van Voetbal International. Da's natuurlijk onzin. Een mogelijkheid tot whitelisten of blacklisten ontbreekt.
Reputatie 8
Badge +9
Hoi @GerarduitBrabant2, wat rot dat mails zoals nieuwsbrieven nog steeds als spam worden gezien. Ik kan me sowieso voorstellen dat dit niet handig is, laat staan als het gaat om je vader van 76, en hij een herseninfarct gehad heeft. Ik vind het heel logisch en begrijpelijk dat het voor hem extra lastig is. Goed dat je laat weten dat het nog speelt, zodat we samen verder kunnen zoeken naar de oplossing.

Het is zeker niet de bedoeling om het gebruik van e-mail of webmail minder aantrekkelijk te maken. E-mail is een dienst die we aanbieden, en dat hoort goed te werken. Juist daarom is het goed dat je het laat weten. Heb je de tip die JanD deelt al eens (voorheen of onlangs) nagekeken of geprobeerd? Zo niet, dan ben ik benieuwd of dat verschil maakt. Als je nog andere dingen geprobeerd hebt, laat het dan ook vooral weten!
Reputatie 8
Badge +9
Hoi @GerarduitBrabant2, ik hoop dat het een goed teken is, dat ik nog geen nieuw berichtje van je heb gehad. Zo niet of als je vragen hebt, trek dan vooral aan de bel.

Reageer