beantwoord

spamfilter leert niet (dan wel de lieden die dit bedienen...)

  • 7 maart 2019
  • 10 reacties
  • 408 keer bekeken

Reputatie 1
Sinds ongeveer oktober vorig jaar probeer ik het spamfilter van Telfort en degene die daar achter de knoppen zitten te vertellen dat sommige mails in mijn spambox GEEN spam zijn.
Het is om moedeloos van te worden.
Wat ik zoal gedaan heb:
In de webmail van Telfort aangeven dat deze mails geen spam zijn. Effect nul.
Berichten naar abuse@telfort.nl; abuse @kpnmail.nl; samples@telfort.nl; samples@kpnmail.nl: Effect nul.
Berichten naar abuse@telfort.nl; abuse @kpnmail.nl; samples@telfort.nl; samples@kpnmail.nl MET de zogenaamde spammails als bijlage: Effect nul
In november kwamen de reply's hierop....IN DE SPAMBOX!
De zogenaamde spammails waarom het gaat zijn b.v. van Onlinevelingmeester die ik tot een jaar geleden wel binnen kreeg.
Kan dit spamfilter voor mij niet uit gezet worden?
Wanneer de postbode de post achter houdt is dat een overtreding.
Wat geldt er voor de elektronische post?

Tinus
icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 15 maart 2019, 10:51

Dat meen je niet. 😞 Je krijg dus verder helemaal geen reactie? Alleen een bevestiging. Volgens mij is dat echter ook niet meer het juiste e-mailadres. Ik weet niet anders dat het valse-email@kpn.com is namelijk. Zou je het op dat adres eens willen proberen? Ik hoor graag of je reactie krijgt. Zo niet, dan wil ik het zeker verder voor je uitzoeken.
Bekijk reactie

10 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Hoi @Tinusgo9, ik lees dat je het niet helemaal lekker gaat met de elektronische post. Sommige mails die in de spambox komen zijn dus geen spam. Toch wordt dit wel zo gezien. Je hebt al heel veel gedaan, maar nog steeds zonder succes. Nu ben je wel al bij de juiste afdeling geweest, abuse. Zij zijn de afdeling die er over gaan. Wat geven zij verder aan? Daar ben ik wel heel benieuwd naar.
Reputatie 1
Ach Bart toch...
4 Maanden(!!) geleden heeft topic starter Falco exact dezelfde klachten geopperd, nota bene met exact dezelfde zogenaamde spam mail van Onlineveilingmeester inclusief screenshots etc.
Zie daarvoor het topic: "Moe van jullie spam filter"
Sinds die tijd is de mail van deze site blijkbaar nog steeds niet op de whitelist gezet...
Hoe moeilijk kan dat wel niet zijn??
De moderator op dat moment was ...Bart met dezelfde adviezen en vragen.
Om dan maar weer antwoord te geven:
De afdeling abuse geeft aan mijn mail ontvangen te hebben met een ticketnummer en de manier om het als bijlage via de webmail van Telfort te versturen.
Ondertekend door Abuse specialist Lisette, inmiddels opgevolgd door Virgil, waarschijnlijk vanwege behaalde resultaten.
In februari een (nieuwe) ontvangstbevestiging via Telfort webmail, ook met ticketnummer en ditmaal ondertekend door het gehele Abuse team.
En afgelopen donderdag (8-3) opnieuw een ontvangstbevestiging ondertekend door het gehele Abuse team.
De mails zijn binnen, dat weet ik inmiddels.
Nu de verwerking eens een keer...
Reputatie 1
Badge
Telfort is hardleers
Reputatie 8
Badge +11
Ik begrijp je frustratie @Tinusgo9. Nu je het zo aanstipt komt het mij ook wel bekend voor. Wat ik mij nog zo kan herinneren is dat het na de melding bij Abuse een tijdje goed is gegaan. Nu dus weer niet. Dat is heel erg balen. Je bent al in contact met de afdeling Abuse. Zij zijn de afdeling die hier over gaan en het probleem op kunnen lossen. Wil je mij op de hoogte houden als er reactie komt van de desk?
Reputatie 1
En zoals te verwachten was:
Opnieuw de mails van Onlineveilingmeester, de HRM afdeling van mijn werk en de NGV in de spambox
Moedeloos wordt je daarvan.
Als bijlage nu al diverse keren opgestuurd naar samples@kpnmail.nl maar daar zit niemand de inbox te lezen, laat staan er iets aan te doen.
@Bart: Ik krijg dus alleen een geautomatiseerde ontvangstbevestiging van de mail.
Heb jij misschien nog een megafoon om deze lieden wakker te schudden??
Verstaan ze wel Nederlands of zitten ze misschien in Polen of Oekraïne en moet ik Google translate gebruiken?
Reputatie 8
Badge +11
Dat meen je niet. 😞 Je krijg dus verder helemaal geen reactie? Alleen een bevestiging. Volgens mij is dat echter ook niet meer het juiste e-mailadres. Ik weet niet anders dat het valse-email@kpn.com is namelijk. Zou je het op dat adres eens willen proberen? Ik hoor graag of je reactie krijgt. Zo niet, dan wil ik het zeker verder voor je uitzoeken.
Reputatie 1
En vandaag (23 maart jawel !) maar weer eens gekeken in de spam box van Telfort mail.
En 3x raden: daarin weer de mail van Onlineveilingmeester. Om gek van te worden.
Via paste en copy maar de reactie van het KPN Abuse team erbij gezet (van 8 maart) op de als bijlage verstuurde mail van Onlinevelingmeester naar hun mailbox.....

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Wij hebben het door u doorgestuurde bericht inmiddels aangemeld bij onze anti-spam leverancier. De filters van onze leverancier zullen binnen 24 uur worden bijgewerkt.

LET OP: Het onderwerp van dit bericht bevat een ticketnummer: [KPN Abuseteam #2857943] . Indien u vanaf een ander e-mailadres contact met ons wilt opnemen, vermeld dan altijd het volgende in het onderwerp: [KPN Abuseteam #2857943] .

Met vriendelijke groet,

Virgil
Abuse Specialist



KPN
Abuse Team
KvK Den Haag nr. 27124701
NL 009292056B01

Het KPN Abuse Team handelt veiligheidsincidenten af voor KPN. Meer informatie vindt u op onze website: kpn.com/abuse

@Bart: Ik heb van lieverlee ook maar een mail naar het door jou opgegeven adres gestuurd. Ook als bijlage....
Reputatie 8
Badge +11
Ik ben heel erg benieuwd of je daar nog weer een reactie op krijgt.

Nu ben ik nog weer meer te weten te komen over nieuwsbrieven en spam. Er zijn veel mensen die zicht ingeschreven hebben voor nieuwsbrieven die deze niet willen. In plaats van zich uit te schrijven voor de mail markeren ze deze als spam. Hier ben jij de dupe van want zo wordt deze ook voor jou herkend als spam. Vandaar dat het erg lastig is. Dus als deze als niet spam meer gemarkeerd wordt door Abuse en daarna zijn er weer velen die het markeren als spam dan komt deze weer in de spam en begint het riedeltje weer op nieuw. Nu weet ik dat er wel gewerkt wordt om een andere oplossing te vinden voor nieuwsbrieven. Hopelijk geeft dat een oplossing.
Reputatie 1
Jawel, het is (ja, ja, je gelooft het niet!) gedurende 2 weken goed gegaan.
Week 14 en 15 kreeg ik de mail in mijn inbox.
Maar prijs de dag niet voor het avond is en jawel:
Week 16 was de mail NIET binnengekomen in mijn inbox en stond deze mail weer in de SPAM box!!
Onvoorstelbaar dat de beslissing blijkbaar net zo makkelijk terug gedraaid kan worden.
Deze mail krijg je alleen door subscribe aan te vinken, dus uitschrijven gebeurt niet door dit als spam te markeren maar door unsubscribe. Die optie is nadrukkelijk aanwezig!
Dus weer als bijlage opgestuurd naar alle abuse, samples en valse-email adressen etc etc.
Reputatie 8
Badge +11
Helaas is dit hoe de realiteit eruit ziet. Jij geeft het aan als niet spam. Als er dan weer heel veel zijn die zicht niet uitschrijven voor de mail, maar deze aanmerken als spam zal zit bericht/afzender helaas weer als spam gezien gaan worden. Dat is heel vervelend, maar zoals ik al aangaf is dit hoe het werkt.

Wel weet ik dat er gekeken wordt naar de mogelijkheid om voor nieuwsbrieven een apart mapje te maken. Dus nog eigenlijk een soort extra filtering, mogelijk geeft dat verbetering. Echter is het nog een vraag wanneer dat komt.

Reageer