beantwoord

spam melding vanuit mijn email

• 29 november 2016
  • 6 reacties
  • 726 keer bekeken

Beste meneer/mevrouw,

Van meerdere contacten krijg ik te horen dat als ik een email stuur het in de spam map terecht komt.
Kunt u mij helpen?

mvg!
icon

Beste antwoord door Michael 3 december 2016, 15:33

Hallo Margot,

Welkom.

Het kan gebeuren dat jij als afzender als 'spam' gezien wordt door de ontvangende partij. Dit komt doordat 'telfort.nl' als domein door sommige gebruikers misbruikt wordt door er vanaf te 'spammen'. Wij kunnen hier niets aan veranderen. Als telfort.nl na verloop van tijd niet meer gezien wordt als spam, zal het slechts een kwestie van tijd zijn voordat het domein weer wordt misbruikt, waardoor het weer als spam gaat worden.

Ik vertrouw erop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Bekijk reactie

6 reacties

Reputatie 8
Badge +2
Hallo Margot,

Welkom.

Het kan gebeuren dat jij als afzender als 'spam' gezien wordt door de ontvangende partij. Dit komt doordat 'telfort.nl' als domein door sommige gebruikers misbruikt wordt door er vanaf te 'spammen'. Wij kunnen hier niets aan veranderen. Als telfort.nl na verloop van tijd niet meer gezien wordt als spam, zal het slechts een kwestie van tijd zijn voordat het domein weer wordt misbruikt, waardoor het weer als spam gaat worden.

Ik vertrouw erop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Goedendag,

Net als Margot komen de laatste maanden steeds meer emails van mij bij de ontvanger in de spam terecht.
Het gaat hierbij veelal ook om zakelijke emails: aanmeldingen voor cursussen, facturen, enz. Dit is dus echt een probleem.
Inmiddels ben ik een ander emailadres gaan gebruiken dan telfort, maar vind dit niet handig en klantvriendelijk.
Uit uw reactie lees ik geen oplossing voor dit probleem. Begrijp ik goed dat er niets aan te doen is?
Dat zou dus betekenen dat ik mijn telfort-email niet meer kan gebruiken/vertrouwen.

mvg,
Caroline
Reputatie 8
Badge +9
Gezien de reactie van Telfort lijkt het me duidelijk...
Telfort heeft geen enkele invloed op de ellende die spammers veroorzaken dus het heeft niets met het ontbreken van klantvriendelijkheid te maken.
Daarnaast heb je het over e-mail die door de ontvangende partij wordt gezien als spam, en die hebben wellicht een andere provider bij wie hetzelfde probleem speelt, en daar heeft Telfort sowieso geen invloed op.
Even ter info: Mijn opmerking over klantvriendelijk sloeg niet op telfort, maar op mijn emails naar mijn klanten. Dat was kennelijk niet duidelijk...
Reputatie 8
Badge +9
Even ter info: Mijn opmerking over klantvriendelijk sloeg niet op telfort, maar op mijn emails naar mijn klanten. Dat was kennelijk niet duidelijk...
Duidelijk..!
Maar je begrijpt het probleem denk ik..?
Reputatie 8
Badge +9
Kijk, ik bedoel maar...

https://tweakers.net/nieuws/122003/spammerdatabase-met-1-komma-4-miljard-e-mailadressen-lekt-uit-door-fout-bij-back-up.html?nb=2017-03-07&u=1000

Zolang iedereen met zulke gegevens aan de haal kan gaan blijft het dweilen met de kraan open... :S

Reageer