beantwoord

Spam mail blokkeren werkt niet

• 10 mei 2017
  • 10 reacties
  • 1414 keer bekeken

Op mijn telfort email krijg ik heel veel spam en phishing mails binnen. Elke keer klik ik op "blokkeren", en zet de mail in de box spam. Waarom gebeurt dat blokkeren niet? En waarom wordt NIETS gedaan met de inhoud van de map spam? Waarom is die map er? Allene om mij er aan te herinneren dat ik meer spam dan normale emails binnen krijg?

Voor de vindbaarheid van het topic is de titel aangepast.
icon

Beste antwoord door Alex - Telfort 28 augustus 2018, 16:40

Hi allen. ik vermoed dat jullie losse e-mailadressen toevoegen aan de geblokkeerde lijst. Als het om dezelfde spam is verwacht is dat het e-mailadres steeds net een teken verschilt, waardoor de filter het niet oppakt. Bijvoorbeeld: reklame@spam.com en reclame@spam.com. Als je 1 blokkeert blijft de 2e nog wel doorkomen. Wat je dan het beste kunt doen is alleen het domein toevoegen aan de lijst met geblokkeerde afzenders in dit geval alleen @spam.com. Zie bijlage hieronder hoe je dit doet in webmail doet.

Bekijk reactie

10 reacties

Reputatie 4
Badge +6
Hi Nijzink, welkom op het forum 🙂. Ik kan me voorstellen dat je hier niet blij mee bent. Begrijp ik goed dat als je bijvoorbeeld een mail van een afzender blokkeert, deze mail in de spam box terecht komt en vervolgens een nieuwe mail van de afzender weer binnenkomt in je Postvak in? We doen er zoveel mogelijk aan om spam en phishing mail te beperken. Op deze pagina kun je hier meer over lezen. Kan je mij in een apart bericht de spam en phishing e-mails sturen die je vaker ontvangt? Dan kan ik het intern doorgeven 😳.
Reputatie 1
Ik ervaar hetzelfde, spammails blijven maar komen. De spam map bij de Telfort is gewoon een inbox en deze mails worden helemaal niet eruit gefilterd zoals je zou verwachten. Telfort zou als service deze mails gewoon al moeten blokkeren voordat ze bij de klant de mailbox inkomen. Deze mails worden niet zomaar als ongewenst aangeduid.
Reputatie 1
Ook bij mij regent het spam.
Laat nu de post doorsturen naar gmail. Die haalt ze er wel uit.
Zou bij Telfort moeten gebeuren.
Op verzoek heb ik aan Deborah van Telfort vele voorbeelden gestuurd in een privebericht. Geen reactie. Het gaat immers maar om het allerbelangrijkste veiligheidsaspect van email....TOTAAL GEEN REACTIE. Blokkeren in webmail werkt niet. Geen enkele keer. Helemaal nooit. Waarom zit die blokkeerknop er dan? Om me zoet te houden?
Ik ben blijkbaar niet de enige die er last van heeft. Telfort heeft zijn zaakjes dus duidelijk niet op orde. Waarom wordt hier niets aan gedaan?
Reputatie 8
Badge +9
De spam die je van één bepaalde spammer krijgt lijkt op het eerst gezicht van dezelfde afzender te komen maar als je naar het verzenddadres kijkt zal je vaak zien dat er kleine, en soms grote verschillen inzitten.
Deze lui gebruiken een enorm groot aantal email-adressen en verschillende domeinen om hun spam vanaf te kunnen versturen.
En ieder keer als je zo'n spammail binnen krijgt heeft deze een afwijkend adres dat het spamfilter nog niet kent en dus gewoon doorlaat.
Het is dus gewoon dweilen met de kraan open, ook voor de providers... 😞
Reputatie 1
Enterprise, Het is dus gewoon dweilen met de kraan open, ook voor de providers...
Waarom lukt het bij gmail dan wel? Houd ze allemaal tegen. Misschien betere manier van scannen?
Badge
Hoi,
Ik heb een variant hiervan: de lijst met de te blokkeren emailadressen is vol. deze lijst kan kennelijk maar ca 100 adressen bevatten, en zit dus erg snel vol. daarna kun je op blokkeren blijven drukken maar het adres wordt niet toegevoegd aan de lijst, en er gebeurt dus niets.
Wat kan ik hieraan doen?
Groet
hier net zo, blokkeer elke dag de zelfde spam mail, zet er eens een goede filter op, zo flauw van een inbox vol spam
Reputatie 5
Badge +4
Hi allen. ik vermoed dat jullie losse e-mailadressen toevoegen aan de geblokkeerde lijst. Als het om dezelfde spam is verwacht is dat het e-mailadres steeds net een teken verschilt, waardoor de filter het niet oppakt. Bijvoorbeeld: reklame@spam.com en reclame@spam.com. Als je 1 blokkeert blijft de 2e nog wel doorkomen. Wat je dan het beste kunt doen is alleen het domein toevoegen aan de lijst met geblokkeerde afzenders in dit geval alleen @spam.com. Zie bijlage hieronder hoe je dit doet in webmail doet.

Reputatie 5
Badge +4
Ik heb helaas geen reactie meer van jullie gehad. Laat me gerust weten of ik nog iets voor jullie kan doen.

Reageer